Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kabina w Valtrze tylko wizualnie wygląda nieciekawie ale jest funkcjonalna i wyodna no może troche mala jak dla chlopa 190cm i110kg :lol: ale można swobodnie pracować atakiej duzej kabiny jak kiedys w Zetorze np 7211 już niet:) a w Valtrze funkcja HI-shift pozwala pracować niemalże tak wygodnie jak z power rewersem ;)

Opublikowano

ja cen nie znam ale wybrałbym napewno Valtre za trzy szczególne cechy:

 

- oszczędność paliwa

- naprawde dobrze poskręcany i dopracowany traktor

- długie okresy między przeglądami 500mth

Opublikowano

krzysiu

słuszna uwaga

 

- mniej spali jak mniej zrobi

- "poskręcany" brakowało tylko jeszcze "do kupy" :lol:

- okresy wymiany 500 w Valtra czym sie różnią od 500 w JD?

 

 

Ale moge sie z jednym zgodzić w małych ciagnikach poniżej 100KM JD jest nie za reweleacyjnym wyborem, chociaż i tak lepszym niż Valtra.. ;)

Opublikowano
Ale moge sie z jednym zgodzić w małych ciagnikach poniżej 100KM JD jest nie za reweleacyjnym wyborem, chociaż i tak lepszym niż Valtra.. wink.gif

tez sie podpisze pod tym, maly jd to nie najlepszy wybor, ale valtra serii a to wogole porazka, wolalbym kupic ta z serii 6000 bo pieniadze pewnie porownywalne.

wolalbym zaoszczedzic i w tym wypadku zetora kupic

Opublikowano

@mav-"Ale moge sie z jednym zgodzić w małych ciagnikach poniżej 100KM JD jest nie za reweleacyjnym wyborem, chociaż i tak lepszym niż Valtra.. wink.gif"

A jest w tej klasie i w tej cenie(mówię o modelach promocyjnych) coś lepszego do wyboru ?-chyba ,że teraz w ostatnich miesiącach mały Fendt Vario-ale cena,cena.Ok-jeżeli nie jest to dobry wybór-to wypadałoby to zdanie uzasadnić-więc o uzasadnienia proszę :lol:-czego w tych ciągnikach brakuje,co jest u konkurencji lepsze itd-IMHO to jest tak jak wymaganie od Mercedesa klasy A komfortu klasy S za cenę właśnie klasy A ;)

Opublikowano

Ja tez uważam ,że JD w tej klasie mocy jest bardzo dobrym wyborem ,a kto nieugięcie uważa ,że jest jak to mówicie ,,paliwożerny,, to zapraszam do siebie . Pojeżdzimy w róznych pracach i sami sie przekonacie ,że tak nie jest .

Opublikowano

@jaro

 

nie wiem czemu, ale JD w małych ciagnikach stosuje jakąś inna politykę. Moze to wynika z faktu ze w stanach tak małych ciągników nie używa sie do orki itp prac.

 

w założeniach ciagnik jest przeznaczony do lekkich prac, przynajmniej tak to by wynikało z charakterystyki silnika.

Płaski moment bardzo wpływa na elastyczność silnika, ale jest robiony kosztem momentu i obrotów. Jego max obciążenie z racji tego umieścili w wyższej partii obrotów (powyżej 2000) a jak na silnik o 4,5l pojemności jakoś nie było takiej potrzeby.

 

Z tego by wynikało ze konstruktorzy jego optymalną prace przewidzieli do max 80% obciążenia, bo wtedy ciagnik zachowuje sie idealnie.

 

Żeby to odnieść do tego niby lepszego wyboru ;) to wydaje mi sie ze konkurencja wyciągneła takie rozwiązanie dla polskiego rolnika. Max efektywność silnika przy niewielkich obrotach. Co dla niektórych jest niesamowicie istotne (mówię o tak gloryfikowanym przez większość spalaniu) A mnie bardziej odpowiada uciąg jaki kryje sie za tymi efektowniejszymi parametrami.

 

Bo jak tu zrozumieć fakt, ze 4l pojemności generuje uciąg 60KW przy 1900obr/min i momentem 430Nm, a 4,5l daje efekt w postaci 52KW przy 2100 obr/min w dodatku z momentem 323Nm. Dodam ze porównywane ciagniki jeszcze nie są skażone normą TIRIII która jeszcze bardziej namiesza jezeli chodzi parametry. Może na korzyść JD?

 

Oczywiście nie nawiązuje do ceny,ceny,ceny :o i tego ze tam jest skrzynia której JD nie moze miec... :lol:

 

No cóż ja nie patrze na naklejkę.. Gdyby takie cos miało napis ursus, pewnie użytkowałbym ursusa.

Opublikowano

@mav-który model Fendta miałeś na myśli-bo dane wskazywałyby na 308 Ci-no i skrzyni Overdrive faktycznie JD mieć nie może :lol:-ale chyba raczej chodziło Tobie o Vario ?No cóż moim zdaniem jest to taki model LowBudget ;)-przeznaczony dla średniego rolnika i skonstruowany z myślą raczej o łąkach a nie ciężkich pracach pociągowych (zresztą wskazywałby na to lekki przód-normalnie stworzony do ładowacza czołowego).Charakterystyka silnika predystynuje go też raczej do prac z użyciem WOM-u.I jeszcze o silniku- o ile się nie mylę taki sam silnik siedzi też w modelach 6020 SE (co najwyżej z intercoolerem)-i tam w modelu 6420 może mieć nawet ok 120KM -ciekawe jaką ma charakterystykę ?

Opublikowano

dobra ja nie mam JD serii 5020 ale nie uwierzę że jest oszczędny skoro pali więcej niż Zetor, a czego mu brakuje to już mówie ma dobrą reklame i nie powinni wypuszczać ciągników niedokładnie zmontowanych w całość może i są dobre wśród nich ale akurat dziś z moim koegom rozmawiałem jego kuzyn ma 5720 i sam mówi że żeczywiście jak by jeszcze troche więcej w pługu i agregacie palił to by 1224 był przy nim oszczędny, i z opini moich znajomych wynika że poniżej 100KM to JD jest nie najlepszym ciągnikiem owszem ceną zeszli w dół, nie będe się rozpisywał ale serii 5020 bym na bank nie wybrał a już na pewno ma 4,5l a osiągi silnika są słabe naprawde słabe i jak będzie pisało że ma gdzieś 9% zapasu mocy a w drugim że 19% i wszystkie parametry silnika wyżej tylko że 4l pojemności to nie będzie tak że JD będzie chodził lepiej poprostu jest w tej serii ten silnik jego najsłabszym punktem i na bank są lepsze

Opublikowano

Krzysiu coś Ty się na tego biednego JD tak uparł-przecież i tak nie masz zamiaru go kupować tylko o wiele lepszy produkt DF-a więc nam posiadaczom JD -biednym żuczkom pozostaw męczenie się z tą kompletnie nieudaną serią ,źle wykończoną ,usterkową i na domiar złego paliwożerną :lol:.Masz rację nie ma to jak włoski DF-też przychylam się do Twego zdania-Włosi i pizzę też najlepszą na świecie robią ;)

Opublikowano

@jaro

tak z 308ci , bo nie ma sensu porównywać modeli z różnych okresów. A co do skrzyni faktycznie myślałem o Vario bo w tych nowych jest..

Z dostępnych tam charakterystyk ten sam silnik 4,5l masz w 6410se, Charakterystyka prawie taka sama, jak by nie fakt ze dzieje sie to wszystko przy niższych obrotach. A to ze względu na inny osprzęt silnika jaki jest montowany przy większej mocy.

 

 

 

@krzysiu

dobra ja nie mam JD serii 5020 ale nie uwierzę że jest oszczędny skoro pali więcej niż Zetor, a czego mu brakuje to już mówie ma dobrą reklame i nie powinni wypuszczać ciągników niedokładnie zmontowanych w całość może i są dobre wśród nich ale akurat dziś z moim koegom rozmawiałem jego kuzyn ma 5720 i sam mówi że żeczywiście jak by jeszcze troche więcej w pługu i agregacie palił to by 1224 był przy nim oszczędny, i z opini moich znajomych wynika że poniżej 100KM to JD jest nie najlepszym ciągnikiem owszem ceną zeszli w dół, nie będe się rozpisywał ale serii 5020 bym na bank nie wybrał a już na pewno ma 4,5l a osiągi silnika są słabe naprawde słabe i jak będzie pisało że ma gdzieś 9% zapasu mocy a w drugim że 19% i wszystkie parametry silnika wyżej tylko że 4l pojemności to nie będzie tak że JD będzie chodził lepiej poprostu jest w tej serii ten silnik jego najsłabszym punktem i na bank są lepsze

 

 

 

twoja wypowiedz jest tak chaotyczna, ze wogole nie rozumie kilku zdań :lol:

 

to moze po kolei...

 

co ma reklama do zakupu? nie zdarzyło ci się kupić innych produktów niż te z reklam? Wybór ciągnika to nie reklama producentów JD,Fendta,NH... a jeżeli już, to tylko reklama którą tworzą ich użytkownicy.

 

Jak można źle zmontować ramę? Albo przykręcić źle coś do niej? Ale OKI. Wymień co jest źle zmontowane....

 

Silnik 4,5l zawsze będzie chodził lepiej jak 4l jak bedzie w ten sam sposób skonfigurowany. Na 100% masz dłuższa żywotność przy większym silniku mniej wysilonym. (oczywiscie przy prawidłowym okreslonym w normach uzytkowaniu).

 

Wszystko zależy od potrzeb danej osoby. I co zamierza tym ciągnikiem robić.

Opublikowano

ja zamierzam taki kupić z ładowaczem czołowym ale zastanawiam się nad wyposażeniem napewno będzie ładowacz cołwy i klima ale niewiem czy brać EHR bo bez to jakieś 175000 by kosztował jeszcze obiecują ze jakoże bym kupił już drugi ciągnik to jeszcze coś opuszczxą tylko ile :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v