Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury, nie ważne czy silnik ciepły czy zimny wskazówka ani drgnie. Czujnik wymieniony, może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy wskaźnik jest dobry???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

najlepiej wsadź czujnik do gorącej wody i zobacz co zegar pokazuje jeśli wskazówka sie nie rusza najprawdopodobniej zegar do wymiany lub sprawdź styki na zegarze

Opublikowano

ja mam problem z wskaznikiem paliwa w MF255. Na poczatku wskazywalo zawsze ze jest pusto potem dolaczylem ten kabel do czujnika i wskazuje ze zawsze jest pelno

Opublikowano

Ehhh... Wskaźnik od poziomu paliwa, ciekawe kto go jeszcze używa. ^^ Może po prostu ten pływak sie zawiesił w jednym miejscu i to dlatego. Z tego co wiem to w mf 255 sa bardzo awaryjne wskaźniki poziomu paliwa (ja osobiście nie używam- jakimś brzeszczotem sie sprawadza poziom paliwa i to wystarcza). Pływak nie jest taki drogi w grene.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

w moim u3512 przez pierwsze 10lat wskaźnik paliwa chodził dobrze, ale jak już zaczęło się psuć to nie mogę dojść do ładu, wieć zrobiłem sobie miarkę z listewki i to nawet z podziałką ^^

Opublikowano

Na temat wskaźnika paliwa poszukaj odpowiedniego tematu ten jest o temperaturze, tam jest sporo informacji na ten temat i dodam, że u nas od 13 lat jest oryginalny i działa w 100%.

 

 

Co do autora tematu, to sprawdź połączenie kabelkami i czujnik temperatury, bo ewidentnie coś nie łączy.

Opublikowano

ja mam problem z wskaznikiem paliwa w MF255. Na poczatku wskazywalo zawsze ze jest pusto potem dolaczylem ten kabel do czujnika i wskazuje ze zawsze jest pelno

 

wykrec pływak i zobacz czy jest dobry umnie była malutka dzurka i sie napełnił to cały czas pokazywało ze zbiornik jest pusty nowy kosztuje cos ok 30 zł ale nie pamietam dokładnie

Opublikowano

Kolego Diacon prosty sposób na diagnozę zdejmujesz przewód z czujnika temperatury i dotykasz masy jak wskazówka pójdzie do konca zegara to świadczy o uszkodzeniu czujnika jeśli nie drgnie to albo przewód przerwany lub brak dojścia prądu do wskaźnika pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, swoją drogą to nie mam MF tylko Tarpana z silnikiem Perkinsa, a mam taki sam wskaźnik jak w MFie. Sprawdzę i dam znać co i jak. A jak jest we waszych - w którym miejscu na skali utrzymuje się temperatura gdy silnik jest ciepły?

Opublikowano

To zależy od tego czy masz zamontowany termostat, jeżeli jest zamontowany to wskazówka powinna być na środku, jeżeli go nie ma to jest podobnie jakby był wyłączony silnik (z drobnymi wahaniami w zależności od wykonywanej pracy i ilości cieczy chłodzącej).

Opublikowano

Wskaźnik sprawdzony, jest sprawny, czujnik ma niespełna pół roku więc raczej też jest ok. Wszystko fajnie tylko mój tarpan słabo się rozgrzewa, po długiej jeździe na mieście nie potrafi się rozgrzać by wskazówka ustawiła się pionowo, albo by nawet coś drgnęła. Założyłem zasłony na atrapę chłodnicy i nic to nie dało. Muszę chyba wyjąć termostat i sprawdzić.

Opublikowano

Naj lepiej wykręć czujnik dotknij go do masy i podgrzej opalarką czy jakimś ogniem dobrymi zapałkami.Jak będzie działał to znaczy że tak ma być.MF się bardzo słabo grzeją

zwłaszcza wskaźniki tak pokazują.

Ja założyłem z samochodu jakiegoś i pokazuję przeważnie 40 stopni, rzadko kiedy się podniesie.

Opublikowano

To znaczy co u mnie jest trochę po lewej stronie wskazówka ale jak przy pełnym obciążeniu to wskazówka idzie na środek to normalne czy może jest zle. Bo tak się boję żeby nie przegrzać silnika szczególnie w prasie jak jest upał. Chłodnica czyszczona układ zalany petrygo no i termostat jest oczywiście.

Opublikowano

Normalne też tak miałem jak silnik jest naprawde rozgrzany wskazówka jest jdealnie na środku. Co do wskaźnika paliwa awarja przeważnie polega na przetarciu się drucika oporowego przy pływaku.

Opublikowano

Wie ktoś jaką oporność powinien mieć czujnik wody MF,bo już nie mogę dojść do ładu z tym czujnikiem?

Nowy zegar nowy czujnik i wskazówka idzie na max w prawo zaraz po przełączeniu kluczyka.

U mnie jesli czujnik leży na półce opornośc jest 0.8 ohm.

Opublikowano

witam odświeżam starego kotleta bo nowego nie będę lepił mam dylemat jak podłączyć wskaźnik temp.wody na zegarze mam 3 wsuwki oznaczane następująco 12v B T co mam podłączyć pod daną wsuwkę

Opublikowano (edytowane)

Panowie co jest nie tak? Pojechałem kośic boisko mf 255 i widze że wskażnik temp, jest coś za bardzo na prawo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3974f044b255d9a5.html fakt było gorąco ale nie była to jakaś ciężka robota bo latał prawie na pusto, obroty do 1600 przecięż robota lekka a on jakiś za bardzo mi tu ciepły, dotykam dolny wąż od chłodnicy a on zimny, nawet się nie zagrzał.

W domu wyciągnąłem termostat i sprawdziłem go razem z drugim nowo zakupionym w garnku z wodą, otworzyły się jednocześnie czyli jest dobry.

Zauważyłem że z korka od chłodnicy oderwało się kawałek uszczelki (jakieś 2 cm.) i byc może wpadło do chłodnicy, więc przepłukałem też chłodnicę, nic z niej nie wyleciało i przepływ przez nią jest normalny. Złożyłem wszystko a tu dalej to samo wskażnik przechylony na prawo a przewód od chłodnicy dolny i 3/4 chłodnicy zimne.

Więc co jest? Grzebac jeszcze w pompie wodnej?, ale przecięż tam nie ma co się zepsuc. Już sam nie wiem co robic jeżdzic tak, to pewnie zaraz wywali uszczelkę pod głowicą.

Edytowane przez Kyristo
Opublikowano

Przecież masz prawidłowy stan wskaźnika, u mnie po rozgrzaniu tak właśnie pokazuje. Jeśli nie wchodzi na czerwone to nie szukaj problemu na siłę...

Opublikowano

Jak ci wejdzie na czerwone to bedziesz mial sie czym martwic. Owszem z ta uszczelka dobrze zrobiles bo mogla sie gdzies zablokowac w kanalikach. Masz niby pewnosc ze "chyba" jej tam nie ma.

Opublikowano

Dziś przewracałem łąkę w samo południe (ok. 30 stopni) i wsażnik stał jak na poprzednim zdjęciu, chłodnica i przewód dolny zrobiły się ciepłe.

No cóż może i tak powinien wskazywac, ale w okresie gdy nie ma tak wysokich temperatur, wskazówka jest lekko w lewo, bądż na wprost, najwyrażniej robi mu się ciepło w taką gorącabe.

A może mam żle ustawiony kąt wtrysku, bo na wiosnę zdejmowałem pompę by obniżyc dawkę paliwa (znak na pompie wyżej ok. 1,5mm od znaku na deklu), przy takim ustawieniu wdaje mi się że najlepiej pracował, może ustawic znaki na równo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v