Skocz do zawartości

Co z tą Pol... Fabryką


adikpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

@bratrolnika Wiesz, nabywca zawsze się znajdzie. Nie jest powiedziane, że nikt tego nie kupi. Może być to ciężka sprawa, bo tak jak mówisz mają duże problemy i w razie awarii będzie kłopot z serwisem. Jak ktoś ma kasę, duże gospo, które zwróci mu koszty ciągnika, to nie jest to wcale taki strzał w łeb. Ale na pewno w kolano.

 

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2019 o 08:56, Agrotron155 napisał:

Rząd??? Człowieku nie można dostosować prywatnych firm państwowymi pieniędzmi. Unia sobie radzi, pronar też, crystal nadal produkuje skladaki ale One jeżdżą i pracują na polach. A to że rząd przestał dotować marzenia Zarajczyka to. Bardzo dobrze.

Zagraniczne korporacje, które to podobno cały zysk wyprowadzają za granicę, np. Mercedesa oraz JP Morgan miłościwie nas opodatkowujący Vateusz Podatkowski jakoś potrafił dotować.

Nie to żebym miał czelność żądać od tego Uszczelniacza dotowania polskich firm ale po prostu chciałbym, żeby nie nakładał nowych podatków na cele jak wyżej, żeby wszyscy konkurowali na równych warunkach, że o niskich podatkach i likwidacji zbędnych wraz z rozdmuchaną biurokracją nie wspomnę.

Z jakiś powodów także Pronar zrezygnował z produkcji ciągników. W Polsce po prostu nie ma odpowiednich warunków gospodarczych do ich montażu.

Edytowane przez adikpl1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że nie powinno być równych i rowniejszych. I uważam że państwo oparte na socjalu nie ma racji bytu tak jak UE. Niestety by konkurować to musielibyśmy się cofnąć do PRL i wtedy poprawiać błędy naszej gospodarki. I nie chodzi mi tu o brak pomysłów naszych inżynierów tylko o ich wdrażanie. Mieliśmy mnóstwo pomysłów a ile z nich trafiło do szuflady? Nawet w latach 90 bizon z modelem z115 mógł poprawić pozycje bizona na rynku ale szybko go sprzedano i zostawiono tylko przestarzałe rekordy i bs... Już nawet pomysł na Ursusa 1684 mi się podobał tylko też wtedy kupiono logo i pomysł trafił do szuflady. Dlaczego? Bo prezes miał gotowego innego składaka na transmisji ZF.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za 1684? Całkiem nie kojarzę tego modelu?

Wcześniej wspomniałem, że polski Rząd ma doświadczenie w rujnowaniu Ursusa:

- zaniechanie rozwoju silników seri S na rzecz Zetora,

- zawiązanie współpracy z Zetorem, a potem zablokowanie rozwoju ciężkiej serii przez politykę,

- zaniechanie całej serii ciągników U na rzecz kosmicznie drogiej licencji MF-a wraz z budową nikomu nie potrzebnej fabryki,

- brak konkretnego rozwoju ciągników po 2000 roku i ogólnie wszystko co się działo do końca warszawskiego Ursusa.

Bebechy się przekręcają od czytania o tym.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego ciągnik z 3-cylindrowym silnikiem tej serii (C-342) był opracowany i o krok od wprowadzenia. 

A co śmieszniejsze, to Escort kupił licencję na polską 30-kę i robili ciągniki właśnie z takim 3 cyl. silnikiem, i to w latach 2000-ych, i to na nasz rynek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://motoryzacja.wnp.pl/ursus-redukuje-zaloge-o-40-proc-i-zamyka-zaklady-produkcyjne,343081_1_0_.html

Czyli Vigus może jeszcze wyjdzie, ale dalszych badań na razie nie będzie. No i "polskie" będą Ursusy tylko powyżej 100KM.

Szkoda, że nie wrócili do współpracy z Hattatem. Miało by to większy sens, niż obecna współpraca z Tumosan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to zmienia? Testy zakładowe to nie testy rynku. Nie ma transmisji na rynku- wniosek- nie jest sprawdzona. To że podwykonawcy robią jest normalną sprawą, jednak i tak nie pozwoli na obniżenie ceny do poziomu który rekompensowałby ryzyko kupna ciągnika z upadającej firmy, z nową autorską przekładnią i silnikiem, który co pół roku może się zmieniać

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MF675ursus napisał:

Co to zmienia? Testy zakładowe to nie testy rynku. Nie ma transmisji na rynku- wniosek- nie jest sprawdzona. To że podwykonawcy robią jest normalną sprawą, jednak i tak nie pozwoli na obniżenie ceny do poziomu który rekompensowałby ryzyko kupna ciągnika z upadającej firmy, z nową autorską przekładnią i silnikiem, który co pół roku może się zmieniać

To że wyżej wymienione rzeczy też generowały koszty. Tych już nie poniosą. Ale utrzymywanie umów z dostawcami gotowych transmisji również wiąże się z generowanie dodatkowymi kosztami. Nie ma nic za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v