Skocz do zawartości

Co z tą Pol... Fabryką


adikpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Najpopularniejszy ciągnik rolniczy

@Adrian_URSUS_1999 Ta koncepcja o współpracy coraz bardziej mi się zaczyna podobać. Byłoby to o tyle dobre, że tak jak piszesz - Ursus zwykle ciągniki już ma, a można by wtedy poszerzyć ofertę o te importowane McCormicki ze znaczkiem Ursusa z fajnym wyposażeniem.

5 godzin temu, tom61 napisał:

o ursusie to już można by film nakręcić to który miałby wiele zwrotów akcji ale już chyba bez happy endu niestety. Chyba najlepszym wyjściem było w latach 90 sprzedać ursusa fergusonowi albo albo steyr ale było minęło. przykro to mówić ale teraz władze ursusa popełniły błąd produkując ciągniki na Polskę (nie mówiąc już o tym że co roku wprowadzane są nowe modele, zmieniane stare, przecież w tych ciągnikach to już prawie wszystkie marki  silników były i gdzie tu potem szukać części za 10-15 lat)  powinni tak jak teraz kupowac i przyklejać swoją naklejkę a zająć się  produkcją autobusów i i innymi elektrycznymi pojazdami co im bardzo dobrze wychodziło, niestety rynek ciągników jest teraz bardzo trudny popatrzmy na takiego zetora który też już ma problemy. Mam nadzieje że marka ursus nie zginie i albo wyjdą na prostą albo znajda inwestora (teraz to już nie z europy ale z Chin czy Indii)  a pamiętacie jak ursus marzył o produkcji własnych silników? teraz to marzenia już ściętej głowy tak samo pewnie jak c150 (który jest w planach już od początku przejęcia przez warfame ursusa) i vigus 

Autobusy sprzedają. Transakcja ma być sfinalizowana do końca tego miesiąca. Na jedno szkoda, na drugie - dobrze, bo może zaczną coś z ciągnikami dalej myśleć.

Co do pogrubionego fragmentu tekstu, to powiem tak - aż tak źle na pewno nie będzie. Myślę, że wyjdą z kłopotów finansowych, nie będzie z tym problemu, a jak nie, to przecież jest jeszcze opcja kupna Ursusa przez rodzimego producenta, np Pronara, o którym jakiś czas temu pisałem tu na forum. Miejmy nadzieję, że właściciel się na razie nie zmieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty pier**lisz. Pronar produkował ciągniki- wycofał się bo przestało mu się opłacać. Zarząd Pronaru byłby niespełna rozumu pchając się w trupa Ursusa, wiedząc, że już wcześniej (całkiem fajna seria P5) było to nieopłacalne dla nich. A autobusy tak sprzedają, że Katowice rok czekają na zrealizowanie zamówienia, a Miechów nawet nie doczekał się kogokolwiek z Ursusa na podpisanie umowy:

https://www.spidersweb.pl/2019/03/ursus-ma-przetarg-i-problemy.html

 

Kpina, nie firma. A do tego NCBR chce im naszymi milionami sypnąć, tak jak to z Vigusem zrobili. Zaorać takiego strupa jak ta firma, a nie naszymi pieniędzmi ratować prywatną firmę

Edytowane przez MF675ursus
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MF675ursus Wiem, do cholery, że się wycofali. Ale mi chodzi o robienie ciągników że znaczkiem Ursusa przez Pronara. Owszem, Pronarowi się nie opłaca robić ciągników, ale wykupienie marki przez kompetentnych ludzi nie byłoby złe.

Jeżeli według Ciebie Ursusa trzeba zaorać, to może też trzeba tak zrobić z pozostałą gospodarką Polski? Jego nie trzeba zaorać, tylko oddać w ręce, które odpowiednio się nim zajmą i jednocześnie nie będą doiły pieniędzy podatników. Chodzi o firmę, która ma dobry budżet, może się rozwijać. Zarajczyki rozwinęły interes dzięki różnym projektom rządowym i dopłatom, bo nie mieli zbyt wielkiego budżetu. Spółka z dobrym kapitałem z reguły nie jest pasożytem, a potrafi na siebie zarobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MF675ursusArtykuł widziałem, autobusy mam głęboko w d*pie. Ursus znany jest z ciągników i uważam, że Ursus Bus trzeba zaorać, ale ciągniki Ursus powinny być. 

@bratrolnika No nie jest im potrzebna marka, ale zawsze by to był jakiś "wabik".

Edytowane przez MARTINEZUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MF675ursus napisał:

 

 

Kpina, nie firma. A do tego NCBR chce im naszymi milionami sypnąć, tak jak to z Vigusem zrobili. Zaorać takiego strupa jak ta firma, a nie naszymi pieniędzmi ratować prywatną firmę

I właśnie tutaj się zgadzam! Nie podoba mi się to, że nabywca kupi od nich ciągnik za ponad 100 tysięcy z myślą, że kupuję URSUSA, a to jest jakiś TUREK!!! JAK RATOWAĆ MARKĘ TO TYLKO ZA DOBRE NOWOCZESNE, JAKOŚCIOWE CIĄGNIKI Z SERWISEM I DOSTĘPNOŚCIĄ CZĘŚCI. 

Mam już napisany tak jakby list do Argo Tractors (najprawdopodobniej wyślę go na profil Argo na Facebooku) Choć troszkę pogrzebałem właśnie na tym profilu i wiem kto jest dyrektorem marketingowym tej firmy - Antonio Salvaterra i najlepszym wyjściem byłoby bezpośrednio do niego napisać czy jak? Na razie będę próbować przez facebooka. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Przynajmniej nie będę mógł sobie zarzucić, że nic nie próbuje zrobić dla tej marki. Bo z samego dyskutowania tutaj czy gdzie indziej nic totalnie nic jest. A tak to zawsze ktoś do kogo to kieruje to to przeczyta. Próbować mogę. To że z wami się tym dziele to nic nie zdziała trzeba pisać do nich by się zainteresowali.

Tak samo ON - Michał Kołodziejczak! Gdyby nie ON i inni chcący zmian wiele osób by nie wiedziało o sytuacji polskiego rolnictwa! 

 

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wspomnę o Tumosanach. Siedziałem w jednym i o ile dźwignie są gorzej rozmieszczone niż w Ursusach, to luzowana pedałem kierownica i regulacja jej wysuwu są na plus. Krótsze drzwi też są zgrabniejsze od tych z 4-o słupkowych kabin. Ale znów plastiki są lepsze w naszych kabinach.

Dodatkowo powiem, że siedziałem w Proximie i widoczność w tym ciągniku jest gorsza niż w Ursusie. Macha jest olbrzymia, a dach dość nisko.

Powoli zaczynam myśleć, że nie tyle Ursusy odstają od reszty, co wszystkie ciągniki odstają od "ideału".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził :D Ja pomoglem im poprzez zakup ich ciągnika a co oni dalej będą robili to ich sprawa. A o tych strajkach tych biednych rolnikow w najnowszych wielkich NH to wolę nic nie pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tutaj ma rację. Ja się z każdym zgadzam. XMK13 po to jest tyle marek ciągników, maszyn i narzędzi rolniczych, aby każdy znalazł swój ideał. Niestety przeważnie ten wybór jest dyktowany nie funkcjonalnością danej maszyny co ceną albo warunkami finansowania itd. Ciągnik produkowane w Lublinie nie odbiegają w pewnej części (według mojej opinii) od innych produktów na rynku w segmentach których występują. Ja nie neguje produktów bo nie jestem wstanie ich ocenić nie używających przez czas który pozwoliłby mi określić w jakim stopniu zadowala mnie ten produkt. Misja tego co tutaj piszę jest inna, a mianowicie taka aby rolnik wiedział co kupuję pod logiem Ursusa. Nie podoba mi się w jaki sposób podchodzą do klientów i jak mydlą ludziom oczy by tylko od nich kupowali. Jeżeli chodzi o UrsusoTumosana to podobają mi się ich maski, konstrukcja kabiny 6 słupków na plus bo w pewnym sensie gwarantuje nam że te szyby boczne co w lubelskich kabinach nie będą wypadać. Co mi się jeszcze w działaniu tej firmy podoba żeby nie pisać samych negatywów. Silniki od Kohlera. Aktualne maski, wykończenie wewnętrzne kabiny transmisja Carraro T100 12x12 i czekam nadal na 24x12. Jedyne Ciągniki na które mogę przymknąć oko w ich ofercie to C-380 C-385 C-3110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 17:19, MARTINEZUrsus napisał:

@MF675ursus Wiem, do cholery, że się wycofali. Ale mi chodzi o robienie ciągników że znaczkiem Ursusa przez Pronara. Owszem, Pronarowi się nie opłaca robić ciągników, ale wykupienie marki przez kompetentnych ludzi nie byłoby złe.

Jeżeli według Ciebie Ursusa trzeba zaorać, to może też trzeba tak zrobić z pozostałą gospodarką Polski? Jego nie trzeba zaorać, tylko oddać w ręce, które odpowiednio się nim zajmą i jednocześnie nie będą doiły pieniędzy podatników. Chodzi o firmę, która ma dobry budżet, może się rozwijać. Zarajczyki rozwinęły interes dzięki różnym projektom rządowym i dopłatom, bo nie mieli zbyt wielkiego budżetu. Spółka z dobrym kapitałem z reguły nie jest pasożytem, a potrafi na siebie zarobić.

 

Powiedz mi gdzie tu sens a gdzie logika skoro Pronar zaprzestał produkcji swoich ciągników uznając ,że nie opłaca mu się nie wiem po co miał by produkować czyjeś. Pronar jeśli nie z ciągnikami to z przyczepami jest kojarzony. 

@stempos1980 Czyli jak to śpiewał Antoś Szprycha

Edytowane przez farmtrac8244
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie fiksowali z autobusami tylko trzymali się ciągników I MASZYN ROLNICZYCH to by sobie radzili moim zdaniem. A jak ktoś po kilku latach wpieprza się w kilka różnych zupełnie innych segmentów to nie może się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Dodaj nową pozycję...