Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jak wyregulować sprzęgło w c330m jak odkręciłem ten dekielek z prawej strony to są tylko nakrętki na klucz 17 skontrowane jak patrzałem do książki to są niby jeszcze jakieś na śrubokręt i trzeba popuścić nakrętkę na klucz 10 wyregulować i skontrować jak tam żadnej śruby na śrubokręt nie widzę może ktoś mi pomoże bo jak c330m ma dużo do ciągnięcia to silnik pracuje jest na biegu a nie jedzie :)

Opublikowano

Siema mam takie pytanie lub problem. Ponieważ mam tego ursusika po remącie silnika niby idzie jak strzała ale gdy wczoraj podczepiłem kultywator ciapek się dusił a wcale nie kopał i jest takie pytanie czy ciapek ma cos zjebane czy to nie jest ciągnik do tej maszyny?? A był bym zapomniał jest jeszcze taka sytuacja gdy w żniwa podczepiłem do niego 6 ton zboza i posciłem sprzeglo ciapek chodził normalnie but nie poruszał sie . Wiec kto sie na tym zna niech odpowie . Za odpowiedzi serdecznie dziekuję. Pozdro :D

Opublikowano

A ja mam podobne pytanie kiedy puszczam sprzęgło i jeszcze nie mam go do końca puszczonego to ciapek podskakuje i to jest w pewnym zakresie obrotów głównie podskakuje na wstecznym ale i przy zmianie też odczuwam. Czy to jest spowodowane zużyciem tarcz sprzęgła czy należy się sprzęgle regulacja ???

Opublikowano

Mam identycznie jak cofam to mi czasem szarpie i podskakuje tak jak damjan15 napisał przy pewnych obrotach tak się dzieje szczególnie jak coś cięższego jest podczepione, ale do przodu jest normalnie. Tylko tyle że w tamtym roku robiłem sprzęgło i wymieniłem wszystko, stare zostało tylko koło zamachowe i docisk. I stawiam właśnie na to że albo koło albo docisk może być zwichrowane, ale nie przejmuje się tym zbytnio bo do przodu jest ok.

Opublikowano

Wiec chyba jest zepsute sprzęgło. Jak by nie patrzec nigdy nie było robione a to juz 25 lat. U mnie tez podskakuje traktor przy cofaniu ale to żadko. Ale ja słysałem jak bardzo podskakuje to jest zle ustawione sprzegło u mnie nie ma tak aż źle jak u damjan15. A do kultywatora to nic ciapek nie powinien miec bo to jest 2.2 metra i jescze 5 łap urwanych takze <hahaha> . Takze czy tak czy tak cos jest zepsute w sprzegle. Dzieki za odpowiedzi. :D

Opublikowano

Witam

Mam problem odnośnie ciągnika c-328/c-330, a dokładnie jego sprzęgła. Nie wiem jak tarcze sprzęgłowe mają iść, która stroną dłuższego frezu, i jak to się reguluje. Mam sprzęgło chyba starszego typu z trzema łapkami, Przedtem pierwsza tarcza od silnika dziobek maja skierowany do koła zamachowego a drugą do skrzyni, to ułożenie wyglądało na niewłaściwe <_< <_< . Trochę zgłupiałem :blink: :blink: :blink: proszę o pomoc.

 

Dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano

tomku właśnie tak miałem, tylko coś mi się nie podobało. W sklepie rolniczym mechanicznym mówią, że pierwsza tarcza od silnika dziobkiem do skrzyni, a druga dziobkiem do silnika. Znajomy mechanik specjalizujący się w c-360 mówi, że c-328/c-330 ma te sprzęgła ułożone odwrotnie jak c-360. Naprawdę nie wiem, ciągnik stoi rozebrany, do końca tygodnia muszę go złożyć, potrzebuje to wiedzieć na 100%. Te sprzęgło reguluje się jak, w którym miejscu i czy wyreguluje to na rozpołowionym ciągniku.

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy macie koledzy racje ale mieszacie informacje...

Były dwa rodzaje sprzęgieł :)

Pierwszy rodzaj był z 3 łapkami i tam właśnie tarcza I stopnia szła dłuższą częścią frezu do silnika, a tarcza II stopnia dłuższą częścią frezu do skrzyni.

Drugi rodzaj to sprzęgło z 6 łapkami i tu tarcza I stopnia szła dłuższą częścią frezu do skrzyni. Tarcza II stopnia dłuższą częścią frezu do silnika, czyli obie tarcze dłuższymi częściami frezu do siebie.

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

ja jak regulowałe poradził mi dobry mechanik, to od pierścienia sprzęgła tego co jest na łopatkach. Przykładasz coś prostego o do obudowy ustawiasz odległość 35mm. na łopatkach, ja tak zrobiłem i chodzi idealnie. No a ta druga różnica to 3mm

Opublikowano

Roki212 jesteś pewny, bo nie uśmiech mi się ponowne rozpoławianie tego ciągnika z powodu źle założonych tarcz sprzęgłowych, muszę wiedzieć na pewno. Z tego co napisałeś to tarcza I-stopnia frezem do silnika (to ta od koła zamachowego) a II-stopnia do skrzyni (to ta od przekładni), sprzęgło ma z trzema łapakami. Z każdym, co rozmawiam to mówi mi inaczej.

motocrossboy piszesz o sprzęgle z trzema łapkami. A o co chodzi z tą drugą różnicą jak to regulujemy, w jakim położeniu wciśnięty pedał???. Proszę o bardziej dokładną instrukcję :) :huh: :D .

 

Dzięki wszystkim za tak szybką reakcję nie spodziewałem się :lol: :lol: :lol: .

Opublikowano

ja mam silnik 28 a skrzynie 30. I mam trzy łopatki regulujesz tak jak napisałem od pierscienia sprzęgła na 35mm każda łopatka. A potem masz takie śrubki z nacięciem na śrubokręt, odkręcasz kontrę wkręcasz je do oporu, a potem znaczysz położenie kredą i odkręcasz 1.75 obrotu w lewo( prościej jeden pełny obrót, pół, i ćwiartka :D )na wszystkich z tym na śrubokręt. wszystko na rospołowionym. 10475539 jak coś to pisz ;)

Opublikowano

Roki212 jesteś pewny, bo nie uśmiech mi się ponowne rozpoławianie tego ciągnika z powodu źle założonych tarcz sprzęgłowych, muszę wiedzieć na pewno. Z tego co napisałeś to tarcza I-stopnia frezem do silnika (to ta od koła zamachowego) a II-stopnia do skrzyni (to ta od przekładni), sprzęgło ma z trzema łapakami. Z każdym, co rozmawiam to mówi mi inaczej.

motocrossboy piszesz o sprzęgle z trzema łapkami. A o co chodzi z tą drugą różnicą jak to regulujemy, w jakim położeniu wciśnięty pedał???. Proszę o bardziej dokładną instrukcję :) :huh: :D .

 

Dzięki wszystkim za tak szybką reakcję nie spodziewałem się :lol: :lol: :lol: .

 

Jestem pewien tak na 80% bo widziałem jak sąsiad kiedyś robił sprzęgło właśnie z 3 łapkami pomagałem mu rozciagać i potem łączyć obie połówki ciągnika to tak właśnie miał.

Tego z 6 łapkami to jestem pewien na 200% nawet bo juz nie raz robiłem

Opublikowano

Witam

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie regulacji tego sprzęgła, motocrossboy napisał „ja jak regulowałe poradził mi dobry mechanik, to od pierścienia sprzęgła tego co jest na łopatkach. Przykładasz coś prostego o do obudowy ustawiasz odległość 35mm.”. Tą odległość mierzymy od powierzchni pierścienia od skrzyni czy silnika do obudowy czego, sprzęgła tej blachy?. Po zjechaniu ciągnika odstęp miedzy łorzyskiem a pierścieniem ile powinien wynośić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v