Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

właśnie z tego co sie orientowałem to za farmtracka w dobrym wyposarzenu musze dac 140 tys brutto a muj dealer john deera za 5070m z obciaznikami klima elektrohydraulicznym rewersem swiatłami roboczymi wstępnie powiedział 145tys. brutto!

Opublikowano

Valtra na 15ha

Valtra A.

@kamilsame1 bardzo ambitny post wnoszący wiele do tematu :(

 

oszczędny silnik perkins

@agro973 to nie te czasy, Perkins nie poradził sobie z Tier III co spowodowało, że nie są już takie oszczędne.

 

Ja obstawiał, bym przy Valtrze gospodarstwo Ojca i Brata posiada łącznie 4 maszyny tej marki i wszyscy je chwalimy, mało palą są niezawodne i komfortowe. Modelem A nie jeździłem najmniejszy mamy N82. Ale na 15ha n jest za duża, natomiast A będzie się spisywać i nie będziesz spędzać za dużo czasu w polu. Napisz czy masz hodowle i co uprawiasz.

 

Edit: MrRemi oba te ciągniki są mocne trwałe i komfortowe. Więc daruj sobie takie komentarze i nie nabijaj postów<_<

Opublikowano

sporo słyszałem o tych Zetorach że półbiegi po pewnym czasie po prostu znikają i nie ma ich w ogóle i że one są jakoś tak zrobione że właśnie powinno się jeździć na "zajączku" a "żółwik" tylko włączać sporadycznie żeby się nie psuło...

Opublikowano

a może własnie farmtrac 80 4wd nie pamiętam ile ale coś niewiele ponad 100tys kosztuje,lub

Farmer albo nawet Belarus 820 przecież i one takie ostatnie nie są a zawsze za te 40tys park maszynowy wzbogacić można ciekawie.czy dziś panuje taka moda,ze tylko zachodnie są najlepsze?a co z ceną i dostepnością części,kosztem eksploatacji,prostotą budowy-czy to dzis sie już nie liczy?

15 ha w sumie nie zawiele dlatego każdy grosz wydany powinien byc 2 razy przeliczony,takie jest moje skromne zdanie,które pociagnie pewnie za soba lawinę mówiacą,że belarus to g..o :(

Opublikowano

nie takie marki jak belerus odpadają, zastanawiałem sie nad zetorem ale mają duzy apetyt i czasami podobno sprawiają duzo kłopotu. Oprucz 15h prowadze jeszcze troche usług rolniczych i komunalnych. w gre jeszcze moze wejść kubota ale ma strasznie wysokie ceny i niema nawet opcji podnośnika w EHR. Jeszcze obawiam sie o to ze w jelonku przedni i tylny most jest produkowany w chinach dealer mnie zapewniał ze to ich fabryka a nie kupuja je od niech ale to zawsze jest niepewne.

Opublikowano

*michal8899

Ja uważam, że dla każdego z nas najlepszymi ciągnikami i maszynami są urządzenia mający jak najmniej elektroniki. Chyba, że chcesz użytkować maszyny 5-7 lat i potem odsprzedawać je. Kwestia podzespołów z Chin czy z Turcji. Każda firma montuje w swoich produktach podzespoły przychodzące z krajów, gdzie jest tańsza siła robota. Na każdym kroku otaczają nas produkty "made in china" zaczynając od ubrań, telewizorów czy komórek.

Ja polecam ci rozpatrzenie oferty ciągnika Polmot H o mocy od 82 do 102 KM. Szczegóły znajdziej na www.supertraktor.pl

Opublikowano

Widziałem te polmoty na targach w kielcach ale według mnie to nie bedzie zadobry ciągnik przeciez warfama ma bardzo małe doświadczenie w produkcji ciągników. A zauwarzyliście uderzajacące podobieństwo wnętrza kabiny do waltry A te same zegary i dzwignie nawt wom tak samo się załącza czy to moze mieć soś wspulnego ze sobą? A co do tych chin to wiem o tym dobrze Ze wszystko prawie teraz jest tam produkowane ale lepiej kupić traktor drorzszy znanej marki cenionej z dobra renomą który ma jak naj mniej tych chińskich podzespołu niż tańszy a prawie cały tam wykonany, takie jest moje zdanie.

Opublikowano

Panie Michale, Polmot jest jedynie dystrybutorem tych ciągników w Polsce, rola Polmotu tutaj polega na naklejeniu swoich naklejek i wzięciu marży. Valtra A od Polmotu różni się silnikiem, nic poza tym. Valtra ma swoje silnik, a Polmot Perkinsa. No i ceną. Oczywiście wybór i decyzja zależy od Pana.

Opublikowano
Valtra A od Polmotu różni się silnikiem

Zapewne normy kontroli też mają takie same, już wystarczy że Fiat Ducato, Citroen Jumper i Peugeot Boxer są robione w tej samej fabryce, te same części a Citroen najmniej pali Fiata można najwięcej przeładować i nie dobija zawieszenie, Peugeot najbardziej niezawodny. Jeden zakład produkcyjni Ci sami dostawcy inne normy kontroli i już jest co innego, także ten sam ciągnik tylko inny silnik czasami może być przepaścią. Porównanie na łącznie 100 busach tych trzech producentów wożących przesyłki pomiędzy RP a krajami UE wożąc paczki dla "poszukujących lepszej pracy"

Opublikowano

Na twoim miejscu bez zastanowienia wybralbym VALTRE tylko jest mały szczegół seria A niema klimatyzacji ale na 15h to duzo nie przeszkadza

Opublikowano

Ja bym jednak wybral jelonka cena przystepna ta 70 to taki dopasowany bardzo ciagnik jak na ten areal.

Ogladalem go na targach w kielcach i jednak co firma to firma niby mosty z Chin ale wszystko wykonane zeby chodzilo na lata ;[

 

Wyglad jak dla mnie tez rewelka podoba mi sie ten zielony kolorek ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
    • Przez NewVario
      Hej i czołem Koledzy ,
      zacznę może od najważniejszej rzeczy : ze względu na coraz to rosnące (chore ceny) maszyn i ciągników przeszła mi zajawka na modernizację ... mam podpisaną umowę od czerwca i chcę zacząć ją realizować poprzez jakieś zakupy.

      Czemu zakładam temat? Ponieważ chcę się doradzić osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie. Kwota dofinansowania jest śmieszna, a potrzeby gospodarstw "milionowe".
      Mam stary główny ciągnik z 1986 r. o mocy 143 km, obecnie używam go w transporcie z przyczepą tandem 12t oraz  gruberem 2,6m, gdzie pracuję na 30-40 cm bezorkowo , ciągnik ciągnie ten agregat 6 zębowy na ciężkich ziemiach z prędkością 6-10 km / h. o ile pod pszenicę jestem zadowolony z efektu bezorki po rzepaku , o tyle po pszenicy pod rzepak bezorkowo wydaje mi się, że mam za słaby agregat (słabo miesza). Ciągnik nie psuje się często, lecz ma swoje mankamenty, nie wspominając o braku klimy; - ogólnie komfortu.
      Mam 15m opryskiwacz pilmet, bez rozwadniacza, bez komputera. o pojemności 1000l.
      Mam rozsiewacz mxl 850 z nadstawką na 2 big bagi. 
      Posiadam 12 t. tandem oraz 6t przyczepę wywrotkę.
      Pracuję na areale ponad 100 ha , 40 ha ziemii bardzo ciężkiej gliniastej oraz reszta ziemii lekkiej IVa,b-V klasa.
      Duży udział bo ok. 20-30% struktury zasiewów stanowi rzepak ozimy, 20% pszenica ozima, a 50% zboża jare.
      Ogólnie w sezonie jest problem z obsługą "na czas" oprysku w rzepaku, pszenicy ozimej, ogólnie staram się stosować najmniej jak to możliwe chemii, lecz jest to nieuniknione. Jestem młodym człowiekiem ok. 30 roku życia, mam świadomość tego, że najważniejszą maszyną w gospodarstwie powinien być opryskiwacz, ponieważ przez niego przelewa się ogrom "pieniędzy" oraz to on decyduje o naszym kontakcie z chemią ... obecnie nie jestem zadowolony z tego, że muszę stać nad beczką i "wdychać chemię" przy sporządzaniu cieczy roboczej, zamiast np. korzystać z komfortowego rozwadniacza oraz rozłączania sekcji z komputera, gdzie obecnie robię to ręcznie... musząc otwierać kabinę podczas oprysku.
      W żniwa pojawia się problem np. z odbiorem zboża, ponieważ mam za mało przyczep ...
      Uprawę bezorkową wykonuję ciągnikiem 143 km, lecz mam za słaby agregat, zresztą możliwości tego ciągnika są ograniczone i nie wiem czy pociągnąłby chociażby 3 belkowy agregat 2.5m na ciężkiej glinie .
      Ciągniki ze średnią wieku 30 lat są awaryjne. Często mnie zawodzą.
      Ścieżki modernizacji parku maszynowego swojego gospodarstwa przedstawiają się następująco:
      1. Zakup ciągnika 6 cylindrowego np. marki Massey Ferguson 7716 dyna6 , Valtra T154 , John deere 6155m za ok. 380 tyś netto lub ciągnika 6 cylindrowego t174e o mocy 177 km, gdzie na tryb eko mógłbym wgrać mapę np. 215 km z modelu t214. za ok. 410 tyś netto.
      do tego dokupiłbym agregat bezorkowy np. Agrolift 3 belkowy 8 rap 2.5m do wyżej wymienionych ciągników, bądź 3m spec hd do ciągnika t174e , lecz czy on da z nim radę jechać 12 km/h na ciężkiej glinie 30 cm głęboko nawet po podniesieniu mocy do 215km ?
      W tym wariancie, lepiej chyba dołożyć te 30 tysięcy do bardziej przyszłościowego modelu t174?
       
      2. Wariant: Zakup maszyn:
      -opryskiwacz UG 3200 l / 27m/15 m Amazone za ok. 170 - 220 tyś netto w zależności od wyposażenia. A może ze względu na krótkie okna pogodowe, lepiej kupić opryskiwacz z rękawem np. bury vento ?
      -przyczepa 14 t 2 osiowa - ok . 65-70 netto;
      - Agregat bezorkowy 2,5m agrolift 3 belkowy; ok. 25 tyś netto.
      - 5 zębowy pług dłutowy z agro liftu na zab. hydro za ok. 35 tyś netto.
      - dodatkowo myślałbym wtedy o używanym ciągniku ok . 160 km np. claas arion z 2010 r. itd.  np. za 100-120 tyś netto.
       
      Ogólnie mam 60% dofinansowania max 200 tyś . Więc najbardziej opłaca mi się zakup do 333 netto. Porządnego ciągnika 6 cyl za tę kwotę niestety nie kupię, średnio mi się widzi dokładać do 450 tyś . 
       
       
      Opisałem bardzo pokrótce moje problemy.
      Chciałbym uzyskać jakiejś rady, pomocy w którą stronę powinienem się zmodernizować. 
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v