Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330

Opublikowano

prawda  moja pomylka 800 obrotów szczotek nie sprawdzalem bo  nowy alternator lampka ladowania przy 800 obrotach gasnie powyzej tych obrotów  lekko sie pali nie wiem co moze byc ale nie laduje wogule

Opublikowano

Powodów może być wiele. Zacznij od prostych rzeczy, np. sprawdź ugięcie paska klinowego i jego stan. Mogą być spalone lub przebite diody, zawieszone lub zużyte  szczotki, niedostateczne połączenia styków, także akumulatora a także mas, uszkodzony regulator napięcia.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez Marecki2922
      Witam
      Potrzebuję porady przy naprawie alternatora
      Powodem remontu była świecąca kontrolka ładowania lecz okazało się że ładowanie jest do 14 V, więc sprawdziłem diody i wszystkie były OK główne i wzbudzenia, miałem nowy regulator napięcia więc go podłączyłem i nic
      Kontrolka gaśnie dopiero wtedy gdy podłączę dodatkową kontrolkę pod alternator ale wtedy ładowanie dochodzi do 18 V
      Alternator to ISKRA AAK 1370 (regulator w tym alternatorze na połączenie kabelkiem z mostkiem wzbudzenia)
      Proszę o podpowiedź
    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez kamilagro
      Otóż Panowie mam problem.Nieraz zdarza sie ,że gdy przekrece zapłon to nie świecą się dwie kontrolki w lewym górnym rogu(ładowanie oraz ciśnienie oleju w silniku) co za tym idzie nie będzie działał EHR oraz obrotomierz.Gdy tak sie zrobi i lekko stukne ręką w kokpit pod kierownicą kontrolki nieraz po chwili zapalają sie.Dodam ze bezpieczniki sprawne ,alternator także.Prosze Was o pomoc.
    • Przez liku025
      Posiadam taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/6164423800_1344950337.jpg (takie same zaciski) a regulator w którym, są następujące piny:
      - 54 (na stacyjke i lampke ładowania ?)
      - D + (kabel od wzbudzenia alternatora,mam racje?)
      - DF (nie mam pojęcia)
      - B- (nie mam pojęcia)
       
      Wyjścia Alternatora
      R (chyba odpowiednik D+, tak ?)
      M (wyjście szczotki chyba, ale nie mam pojęcia gdzie podpiąć)
      B+ (ładowanie chyba, prawda ?)
      -T
      Zielonego pojęcia nie mam co do czego podpiąć
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v