Skocz do zawartości

Remont generalny Zetor 7745 T Jakie części ? Gdzie kupić ?


woj_gothic

Rekomendowane odpowiedzi

nie bardzo podobny bo tu ma oryginał za 350 zł a Perkins w dobrym zamienniku ponad 500zl, silnik prostszy w naprawie bo komplet uszczelek ma za 80zl na silnik i motor w zetorze prostszy do naprawy jest i do ogarnięcia przez mechanika amatora, co do zestawów raz sprawdzaliśmy z wujkiem w sklepie zestaw waga i powiem ci że oryginały były wyraźnie cięższe od innych, my kupowaliśmy na Słowacji trochę inne ceny na części na naszą korzyść były, a pamiętaj o grubszej uszczelce pod głowicę a nie standardowa. pytam co jest z turbina że musisz nowa brać, skończone bebchy czy popękana obudowa jest, zadzwoń do Mielca tam regenerują turbawki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, woj_gothic napisał:

No dobra czyli rozumiem, że nikt za bardzo nie pomoże w kwestii marki zestawu naprawczego. Same ogólniki itp.
To może ktoś coś wie na temat wzmacniacza momentu obrotowego w tym zetorze co ulega uszkodzeniu czy warto to naprawić czy ktoś z tego korzystał w tym modelu ?

Kolbenschmidt to jedna z najwyższych półek części do tych silników, wzmacniacz a się nie opłaca naprawiać. Koszty części jakiś czas temu wahał się w granicach bodajże 12 tyś zł jak pamiętam i nie do dostania w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci pomoge z tymi tlokami. Sluchaj. Jak dobrze pamietam to 3 rowki pod pierscienie na tloku to sa do turbo jak dwa to bez turbo. Albo do tyrbo 4 a bez 3. Cos takiego. bynajmniej jeden wiecej to do turbo. Napewno beda drozsze okolo 300 zl jeden.  Co do turbo znajomy kupywal za 650 zl wiec nie wiem co ci tam za cene powiedzieli

Edytowane przez neronik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko co oprócz taśmy się psuje w wzmacniaczu bo mechaniczne części chyba nie, co do części na Słowacji dostaniesz wszystko, jak kolega mówił masz Zetor pdc i kobdlschmit z tych wybieraj sobie lepiej dołożyć na częściach trochę więcej a mieć głowę sookojna, aha od razu wywal bąka i daj przepływowy filtr z wymiennikiem ciepła kolego a i poszukaj turbo od 7340 ile kosztuje bo to jest to samo aha i jak będziesz zestaw brał uważaj aby ci nie dali od silnika Z 7302 bo tam szły czasem eko różniły się denkiem tkoka, bo ci nie będzie gadał na twojej pompie jak należy, i na oleju nie zyduj tylko daj jakiś lepszy żeby nie było gorszego od falko kolego. Aha co do turbawki bierz gdzie indziej bo do nich są bebechy cały wirnik z talerzykami i ośka jako podzespół może u ciebie da się przekręcić zawsze regenerację można by ciut taniej niż nowa ale powiem ci że nowa koszt 2tys to mało jest bo do Ferdek kuzyn dał ponad 3,5. Jak go zrobisz dobrze masz traktor na 30 lat. Szukaj części do wzmacniacza po nr na czesko słowackich stronach mówię ci jest różnica i dostępność inna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sean napisał:

Napisał że po jakimś czasie okazało się że silnik do remontu czyli kupował niby dobrego, a dobre wiem jak stoją, czyli dobrze ponad 30tyś.      :P

:D A co to niby jest cud techniki?    popatrz realnie a nie wmawiaj sobie że to czyjaś złośliwość.

 

I to że kolega został oszukany tak Cię cieszy? Pokaż co powinien za taką kasę kupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, woj_gothic napisał:

Witam.

Zakupiłem ciągnik, po niedługim czasie okazało się, że do remontu. No ale nic.... trzeba zrobić -będzie na lata.

Głowice, pompa wał+blok poszły do regeneracji.

Zrobiłem listę rzeczy do kupienia no i zaczynam dzwonić. Problem się stał w momencie jak przyszło do kupienia zestawu naprawczego tłoka . tj. tuleja tłok pierścienie . Dzwonie do różnych sklepów/firm o cene a tam rozbieżność o 200 zł na cylider.
Jedni mają oryginał za 400 zł a inni oryginał za 220 zł . Teraz pytanei do was . O co tu chodzi ? Brać zestawy za 220 czy za 400 zł.Nie chcę wydać worka pieniędzy nie potrzebnie, ale też nie chcę komuś do kieszeni dać prawie tysiaka za nic.

Druga sprawa to turbina.Moja nie nadaje się do regeneracji. Pytanie jakie turbiny do tego modelu podchodza aby koszta były normalne . Turbina oryginalna którą miałem to SCHWITZER 2 numer 311422 i za taką bądź też zamiennik niektórzy wołają po 2000 zł ....

Bardzo prosze o szybką odpowiedź bo musze na dniach kupować części a nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić .

Paciorkowa wola kolo Radomia..robia wszystkie silniki i kłada orginalne części. robilem zetora z 9lat temu i wiem ze zle nie robia..części kłada czeskie. maja zakład wyspecializowany po remoncie w hamownie,,gdzie sprawdzają silnikow siłe..jezdza po części tam gdzie traktor był wyprodukowany.. deutz Niemcy zetor czesi itd. pracuje tam 60 pracownikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare lat temu przerabialem temat- moim zdaniem tylko agrozeto kalisz , doradza ci fachowo, zadbaja zebys o niczym nie zapomnial:D i kupil wszystko, mam gdzies fakture za czesci-paaaaare zlotych wyszlo, zestaw cos kolo 430 wyszedl,

za regeneracje turbiny placilem wiecej niz za zamiennik- wtedy 1400 do 1300, w fachowej literaturze doczytalem ze na ten remont sporo zapracowala rozwalona turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak chwyciles wirnik to latal w kazda strone , sezon prac polowych byl w pelni i czlowiek nie dopatrzyl. silnik swoje 7 tys mial zrobione wiec  olej bral,a ze nie specjalnie dymil to nie zwracalem uwagi na turbine, teraz to ze 4 razy w roku sprawdzam czy wirnik nie ma nadmiernego luzu.

ja mam turbo tej firmy

http://www.myholsetturbo.com

Edytowane przez jacus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rexx123 napisał:

I to że kolega został oszukany tak Cię cieszy? Pokaż co powinien za taką kasę kupić. 

Oszukany? wątpię, sam napisał że wiedział co robi               :P   co kupić? a to kolega niech się zapyta tego co pozbył się tego szrotu i co w zamian kupił za taką kasę .            :)

Cytat

 wzmacniacz a się nie opłaca naprawiać. Koszty części jakiś czas temu wahał się w granicach bodajże 12 tyś zł jak pamiętam i nie do dostania w Polsce.

             W ulepszonej 60-tce,  cena pierwszej lepszej 60-tki to sam wzmacniacz?                            xD                     

Edytowane przez Sean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sean napisał:

W ulepszonej 60-tce,  cena pierwszej lepszej 60-tki to sam wzmacniacz?           

Przecież części do Zetorów są kosmicznie drogie. Kolektor wodny 480zł, skrzynka akumulatora 280zł, wieszak regulowany 900 zł, zbiornik paliwa ponad 1000zł, ceny części do wzmacniacza czy rewersu liczy się w tysiącach. Ze skrzynią też różnie, jak trafisz na wynalazek eksportowy albo jakąś inną wersję to i remont skrzyni będzie porównywalny z wartością ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie !! Idźcie na piwo, odpocznijcie wyrzućcie żale po drodze i dopiero siadajcie przed komputer.

Nikt mnie nie oszukał, ani też w pełni świadomie nie kupiłem szrotu, mniejsza o to. Robię remont i chcę zrobić to jak najlepiej ale też nie chcę niepotrzebnie przepłacać. Dlatego wolę dopytać co i ile powinno kosztować. Jakieś wywody na temat 60-tek ? Po co to ? To komukolwiek pomaga na forum ? Wątpie... Owszem jest wolność słowa...Ale ludzie jesteśmy dorośli  i czasem nie trzeba pisać wszystkiego co się myśli na dany temat jeśli coś jest tylko subiektywną oceną o którą nikt nie prosi.

Pytam o wzmacniacz momentu. Jak narazie dowiedziałem się że naprawa kosztuje tyle co 60-tka ... no super. Czyli jakbym się nic nie dowiedział. ..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, w temacie za dużo się nie dzieje to może ja będę go powoli uzupełniał. Turbinę z racji, że mam możliwość tanio załatwić będę próbował wsadzić K27 jak dopnę swego a wcześniej potwierdzę że będzie to bez szkody dla silnika to napiszę. Co do części to w poznaniu udało mi się znaleźć po rabatach tuleje itp. za 290 za komplet czeski zetor. Także wydaje mi się spoko. Jak skończę remont generalny silnika to napisze ile na dzień dzisiejszy co kosztuje bo jak ja próbowałem się dowiedzieć ile co powinno kosztować to nie było w sieci za dużo info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wzmacniacza to nie rozumie skąd co niektórzy wypisują tu takie ceny.Przede wszystkim zasada jego działania jest zupełnie inna jak w cięszkiej serii i najpierw by trza dokładnie ustalić co jest nie tak.Być może po prostu gdzieś ucieka powietrze, albo wystarczy wymienić uszczelnienia w siłowniku który wyłącza pierwszy stopień. Bez paniki. A warto go mieć na chodzie bo przydaje się.

Ja po części do silnika byłem na Słowacji i tam też są zestawy w różnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tymi częściami to tak jest... ja spędziłem z przerwami 3 dni żeby skompletować listę rzeczy i wybrać sklep z którego będę brał. Z jakim skutkiem powiem jak poskładam ciągnik.
Co do wzmacniacza momentu. Pytanie czy można na tym "pół biegu " jeździć ciągle? Czy są jakieś ograniczenia np. nie dłużej niż 5 min. Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania to jest to taki reduktor pomiędzy wałem a całą resztą czysto zębaty. Czyli chyba można do woli...
Czy ktoś ma jakiś numer zestawu naprawczego tego siłownika ?

Drugie pytanie czy wszyscy jeżdżą na sprężarkach cały czas włączonych ? Bo z tego co widzę żeby działał wzmacniacz oraz żeby działało pneumatyczne wspomaganie sprzęgła od wałka to sprężarka musi być uruchomiona ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wzmacniacz działał musi być odpowiednie ciśnienie powietrza, które obsługuje dwa układy. Jeden układ przez specjalny siłownik pod pompką sprzęgła rozłącza pierwszy stopień (wtedy łożysko oporowe się kręci i dlatego wskazane tylko 5min pracy), a drugi układ  jednocześnie załącza napęd skrzyni przez drugi stopień sprzęgła (WOM) wtedy napęd jest przekazywany przez jednokierunkowe sprzęgło kłowe(nie wskazane hamowanie silnikiem) na skrzynię przez kolejny siłownik pneumatuczny który jest w skrzyni.Jak w nim masz do wymiany uszczelnienie i kicha.Trza skrzynie pruć, ale jak coś jest nie tak na zewnątrz to spoko temat do ogarnięcia i to bez jakiś kosmicznych kosztów.

Ja dołożyłem ten wzmacniacz przy okazji remontu skrzyni i polecam bo mam felgi 34" i przy takim przełożeniu dość szybko w "pewnych warunkach" potrafił zejść z obrotów.

Sprężarka musi chodzić, no chyba że znajdziesz inne źródło zasilania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v