Skocz do zawartości

Jumz ЮМЗ metamorfoza, modyfikacje


Narko

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście wolał bym z osobnego.  MTZ czy belarus swojego czasu miał dla hydrauliki i wspomagania wspólny ale zrezygnował z tego rozwiązania.  Pompa wspomagania ruska jest kiepskiej trwałości,  orbitrol precyzyjnym urządzeniem a olej w hydraulice wiadomo różnie z tym bywa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zakladanie takiej pompy https://sklep.hylmet.pl/pompa-nsz16-6-frezow-oryginalna-lewa-p-414.html nie ma sensu?

Seweryn20 przy pompie na pasek obawiam sie ze nie bedzie miejsca aby ja upchnac pod panele boczne silnika... ma ktos z Was fotke jak to jest zamontowane. W linku sporo tych pomp,ktora byla by najlepsza pod  orbitrol 150 i silownik C63?

Edytowane przez Narko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie sklanialem sie do zamontowania pompy NSZ 16 ruskiej albo polskiego dobrego zamiennika,ktora pasuje na mocowanie "plug and play"... ale wolalem zapytac... moze akurat ktos zamontowal cos lepszego. Pytalem o zdjecie jak jest zamontowana pompa, ktora Seweryn20 podlinkowales.... na ten moment niech zostanie "ruska" pompa. Jak juz jestesmy przy pompach to czy pompa NSZ 32,ktora napedza glowna hydraulike ciagnika jest wystarczajaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz osobny zbiornik  oleju wspomagania to  ruska pompa wytrzyma spokojnie z 10 lat. Moja nsz-14 chodzi z 5 i nie zapowiada się jej wymiana. Przy cenie za jedną  za bardzo nie ma się co przejmować jej marną trwałością. 

W mzt-82 przy siłowniku podnośnika 115 mm  pompa chodzi bardzo dobrze. Pług śnieżny z siłownikiem 63 mm to chce z ramy wyrwać. Jak masz zamiar kupować to w okrągłą zainwestuj jeśli wejdzie jest trwalsza.

https://www.youtube.com/watch?v=vgoymy87f0I

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji,ze prace przy Jumzie zawieszone na chwile z powodu nawalu pracy na warsztacie to mam kilka pytan technicznych:

- przy ziemiach lekkich III/IV klasa jakimi plugami robicie orke,predkosc oraz na jakich biegach?

-predkosc 540 obr/min walka wom przy jakich obrotach silnika uzyskujecie?

- brona aktywna,kosiarka bijakowa,talerzowka... jakim biegiem pracujecie (podajcie ich szerokosc robocza)?

-przy jakich obrotach silnika praca przestaje byc wydajna i ekonomiczna?

-jakich obrotow silnika staracie sie nie przekraczac w poszczegolnych pracach?

Nigdy nie mialem Jumza nigdy na nim nie pracowalem. Chcialbym nim nauczyc sie pracy ekonomicznej i wydajnej jak na jego mozliwosci. Podzielcie sie swoimi spostrzezeniami w kwesti pracy,ktora nie robi wiru w zbiorniku paliwa a za ciagnikiem byla zrobiona tak jak nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja orzę pługiem rower najprawdopodobniej 3x35 cm to na pierwszym biegu było za wolno na małych obrotach tj około 1100-1200 na drugim przy tych samych obrotach już czarno z komina jak zwiększałem do 1400 to już nie kopcił ale za szybko było i odrzucał za daleko ale wsdziłem turbine i na 2 biegu szosowym pług po ramę 1200 obrotów i zero dymu i pali mniej jak 60 , co do reszty prac to kultywator  2,7 m na nim brony 20 z tyłu też 2,7 m i spokojnie na 1 raz na dwójce a potem i na trzecim biegu lata. Ja ogólnie poza rozpędzaniem się to staram się tych 1400 nie przekraczać bo wir w baku optymalnie jest 1000-1200 i na takie krecenie sie bo kliny wiecej uwroci niż orki spaliła mi bez turba 40 l na 8h , z turbem za niedługo zlitrażuje na tym samym areale to dam znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2018 o 07:26, LTZ55a napisał:

Ja już 20a zaorałem kręcąc rozrusznikiem. Duża oszczędność paliwa.

A prund dowożą Ci w wiaderkach czy masz jak @prorok linek nad polem i podpinasz się jak trolejbus? xD

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/lightbox/724831-mtz-82-agregat-uprawowy-unia-grudziadz-210m/

Edytowane przez mani51
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili na tapecie jest wspomaganie… silownik C63 zakupiony.  Chcac poprawic zwrotnosc w Jumzu myslelismy zastosowac tzw trapez kierowniczy zgodny z zasadą ACKERMANa. Po przymiarkach poszlismy troszke na skroty bo okazalo sie ze montujac silownik w polowie dzwigni zwrotnicy zwrotnosc ciagnika jest zadowalajaca.

trapez-kierowniczy.png

47679608_272774326630349_2592530766256668672_n.png.9e8b2e4d40fc4ad00321ae44dfd779cd.png

47389857_199751477623857_7980574209820590080_n.jpg

47572027_274002520133393_580849199562620928_n.jpg

47572255_351295725655249_2528602548877656064_n.jpg

Przed piaskowaniem byla przymiarka kabiny i paneli silnika. Na warsztacie jedno wielkie zaskoczenie, wszyscy zgodnie stwierdzili,ze Same Laser to chyba zerznal z Jumza wymiary z tylnej czesci ciagnika. Kabina siadla jakby tam byla zaprojektowana. Na fotkach wstepna przymiarka,finalnie tyl kabiny byl odrobine opuszczony. Z ciekawostek to Jumz bedzie mial dwie dzwignie zmiany biegow z prawej strony.. reduktor+skrzynia ale o tym innym razem… 

42500424_273245063315491_2901559813597036544_n.thumb.jpg.7cd3a0caf26f0bd564d32843ae3b63c6.jpg40241045_174666400023194_7671304622836809728_n.jpg.abde166a2f685a6b257775f944f853e0.jpg40265467_2058156014217518_8583864815368273920_n.thumb.jpg.f8fa79c66b2230197ac989d3c190d57c.jpg40291401_322869168440888_4766829157805981696_n.thumb.jpg.9b4a9dfaac7b6bb0a00e4556ee4d40bc.jpg40326703_377149879488626_3354471923210780672_n.thumb.jpg.c99017be610cdac110882f421b79d493.jpg40409734_1868488300126364_8234609005549322240_n.jpg.4875bd6b8d2d5d4adb07dc46759c2ae9.jpg

Edytowane przez Narko
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v