Skocz do zawartości

Jumz ЮМЗ metamorfoza, modyfikacje


Narko

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

No i takie zabawy to ja rozumie :) Łapa w górę 
Tylko naprawdę nie wiem czemu nie zastosujesz C50 na oryginalnym wąsie tak jak wspominaliśmy Ja osobiście mogę powiedzieć iż promień skrętu jest porównywalny do C330 Sam swego czasu miałem C63 tyle że przyspawany do cięgna starego wspomagania na orbitrolu c100 i była lipa tyle że wówczas koła dotykały do ramy spycha co i tak nie pozwalałoby na dalsze wychylenie 
Obecnie koła dochodzą niemal do ramy ale nośnej :)
Za tydzień będę w domu to mogę wszystko zmierzyć skok,promień skrętu itp 

Sam muszę trochę jeszcze nad wspomaganiem popracować i dodać osobisty zbiornik oleju z filtrem że o reszcie nie wspomnę :)  ale to już grubsza afera :D
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczesniej pisalismy kierownica przy silowniku C50 i orbitrolu 150 jaki jest orginalny w kabinie bedzie dzialac zbyt agresywnie. Zdecydowalismy zeby wywalic orginalne drazki kierownicze,za duzo tam miejsc,ktore w przyszlosci beda generowac luzy. Teraz bedzie jeden drazek poprzeczny. Za pomiary i fotki maksymalnego skretu bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemnie się ogląda taką odbudowę i modyfikację. Normalnie żałuję, że nie mam czasu i miejsca na takie prace. W Polsce jeszcze nie widziałem, ale na wschodzie z racji popularności w kombajnach, spychaczach itp. popularną modyfikacją jest montaż silnika serii SMD. Przystawka jest do kupienia, bo Jumz wychodził fabrycznie z takim silnikiem i mamy szeroka game silników do wyboru tyle, że u nas w kraju praktycznie tylko kilka wersji ze spychaczy dt. Zadziwiajaca jest wytrzymalosc skrzyni biegów Jumza, bo przegladajac rosyjske fora, jeden wlasciciel zamontowal 6 cylindrowy silnik turbo smd-31, przedni napęd i ciąga któryś sezon  pług 5x40. Tutaj już dużo jest zrobione, to pewnie take pomysly nie wchodza w grę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pisz wszystko co wiesz na temat tych silnikow,przekladek,przystawek i wszelakie nowe info na temat 4x4 w jumzu. Masz racje skrzynie w jumzu sa pancerne. Przybedzie ziemi to chetnie wsadzilbym do niego mocniejszy silnik… nie chce kupowac innego zachodniego ciagnika,gdyz Jumz jest mega prosty i mocny, poprawie komfort pracy i mi to wystarczy.

Gdybym wiedzial,ze sa przystawki silnikow SMD kompatybilnych ze skrzynia Jumza to raczej pewne,ze teraz by taki siedzial w ciagniku :).

Edytowane przez Narko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam śledzę ten temat od samego początku super modyfikacje i ciekawe. Naprawdę czasem warto podłubać przy maszynach by zrobić coś pod siebie. Co do przedniego napędu przypadkiem natrafiłem na necie na stronkę https://d-zapchast.com.ua/p477758588-ustanovka-perednego-veduschego.html

Można tam kupić modyfikację na silnik smd jak kolega wyżej pisał ale też przedni napęd od gaza itd. Minus to wszystko jest na Ukrainie ceny w przeliczeniu na pln nie sprawdzałem ale myślę , że chyba powinny być korzystne. Zawsze można coś podpatrzeć. Pozdrawiam :)

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce w Jumzu to raczej spowalniacze predkosci. Modyfikacja zwiekszy zakres pracy podnosnika… przy bebnach za chodzilo prawdopodobienstwo dotkniecia silownika podnosnika o beben hamulcowy przy maksymalnym uniesieniu ramion … zwiekszy sie dodatkowo wysokosc podnoszenia. Kolejnym argumentem do zmiany bebnow na tarcze bedzie latwiejsza adaptacja pod orginalne pompy hamulcowe,ktore sa przy kabinie…  Jedna modyfikacja rozwiazalismy dwa problemy. Tak to sie prezentuje… wszystko spasowane na styk.

 

51326315_394782011295664_518232622246133760_n.jpg

51748944_1993223590982606_4392089155241246720_n.jpg

Kluczowe bylo dobranie odpowiednich komponentow poprzedzone zwymiarowaniem i obraniem najlepszej i najprostszej koncepcji. Godziny spedzone na zaprzyjaznionym zlomie w poszukiwaniu odpowiedniego dawcy. Pan Marek ogarnal to zagadnienie perfekcyjnie… dobral tak czesci,ze spasowaly bez przerobek. Teraz by wymienic klocki hamulcowe wystarczy odkrecic zacisk… nie trzeba bedzie niczego demontowac w ciagniku… pelna profeska.

Edytowane przez Narko
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jeżdżę Jumzem w nowszej wersji z osprzetem ładowarki rolniczej. Mimo 6t wagi hamulce dzialaja sprawnie. Nie próbowałem z dużej prędkości, ale raczej nie byłoby problemu zablokowac kół nawet na asfalcie. Faktycznie w starszej wersji jest aż taka różnica i fabryczne hamulce nie daja rady? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawy EHR robi kolega marian3p … temat to dyskusij na pozniej.

Hamulce w Jumzu a dokladnie bebny "puchna"... osobiscie nie pracowalem na zadnym Jumzu. Opieram sie na doswiadczeniu ludzi,ktorzy "zjedli zeby" na Bialoruskach,ktore w wiekszosci pracuja w bieszczadzkich lasach… sama sila rzeczy,tam hamulce to podstawa.

Kujus, czesci pochodza z Opla Omegi B1 … takie informacje wolalbym podawac jak juz bedzie po testach… by moc "obtrabic" sukces… by nie narazac innych na niepotrzebne wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem mostu wył strasznie. Po remoncie i wymianie osiek od satelit i wyregulowaniu zazebienia jest spokój . Zdjecia osiek masz u mnie w galerii podejrzewam że możesz też mieć z tym problem bo w drugim jumzie 10 lat młodszym nie słychać nic mostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.05.2020 o 08:44, darkowe1 napisał:

Powiedzcie jak u was z pracą mostu w jumzie ? Ja mam dwa jumzy pronara i mg 255 i ten ostatni chodzi najciężej w jumzach po całym dniu pracy łeb chce rozerwać tak wyje deferencjal :/

na drodze, na 5-tce to wyje jak pies, nie powinno tak być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy możesz opisać jak wyregulowałeś atak i talerz? zregenerowałem satelity, chciałbym teraz ustawić talerz i atak. Robiłem to jakiś czas temu i te cienkie podkładki mi się popie.. Ustawialeś luz na zegar?

Poza tym mam lekki luz jak złapie za atak czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v