Skocz do zawartości

Biały gesty dym Renault 133.14


Kolo12

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam podepnę sie pod temat bo mam problem ze świecą w 103 14 a mianowicie świeca grzeje tylko nie daje płomienia , jak zdjąłem przelew ze zbiorniczka to nic z wtrysków nie leciało , a jak pchnąłem powietrzem w przewód paliwa od świecy to pojawił się płomień tak jakby świeca nie mogła sama zassać paliwa.Pomoże ktoś z tym problemem bo zaczeły sie przymrozki i cięzko pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdiagnozować, gdzie leży problem! Czy w świecy, czy w braku paliwa zasilającego ją, ale prawdopodobnie świeca padła lub za krótko „grzejesz ją”.
Grzanie świecy trwa ok. 15 sekund. Po tym czasie powinno nastąpić otwarcie zaworu i pojawienie się płomienia.

Zbiorniczek świecy:
Sprawdź drożność wszystkich trzech wyjść. Zdemontuj go i napełnij paliwem. Teraz obracaj go tak, aby sprawdzić, czy paliwo swobodnie leci z wszystkich wyjść. Jeśli z któregokolwiek nie leci udrożnij sprężonym powietrzem ze sprężarki. Jeśli nie pomaga – wymień go.

Podawanie paliwa z nadmiarów wtryskiwaczy:
Odłącz przewód ze zbiorniczka świecy biegnący z nadmiarów wtryskiwaczy, odchyl go i unieruchom. Paliwo powinno wydostawać się podczas kręcenia silnikiem. Jeśli tego nie robi udrożnij przewody sprężonym powietrzem.

Świeca płomieniowa:
Odkręć całą świecę z kolektora ssącego. Odłącz pojemniczek świecy płomieniowej. Umocuj go w pozycji pionowej z jednym wyjściem do dołu i podłącz pod nie przewód paliwowy łączący świecę. Napełnij go paliwem poprzez którekolwiek (jedno z dwóch) górne przyłącze za pomocą strzykawki 20 ml lub innej. Pojemniczek świecy i samą świecę umocuj stabilnie w taki sposób, aby świeca była poniżej zbiorniczka i skieruj ją spiralą na zewnątrz. Podłącz przewód elektryczny pod świecę (+12V). Wykorzystaj oryginalny przewód z wsuwką. Musisz także podłączyć drugi przewód masowy. Jeden jego koniec podłącz do minusa akumulatora (-) lub ramy, zaś drugi owinąć na gwincie świecy w sposób uniemożliwiający jego poluzowanie (oklej taśmą izolacyjną). Wszystkie połączenia paliwowe muszą być szczelne. Jeśli nie czujesz się komfortowo, możesz zapewnić sobie pomoc drugiej (dorosłej) osoby.
Teraz przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję „grzanie” (dwa), czyli skrajne prawo. Podanie napięcia na świecę wymusza przepływ prądu przez spiralę, która po krótkim czasie rozgrzewa się do czerwoności. Po kilkunastu sekundach pod wpływem ciepła bimetal otwiera wewnątrz świecy zawór i paliwo ze zbiorniczka grawitacyjnie spływa na rozgrzaną spiralę i pali się jasnym płomieniem. Jeśli to nie nastąpi – świeca do wymiany. Świeca „gaśnie” jeśli zaworek zostanie zamknięty – następuje to po ostygnięciu bimetalu z braku napięcia, czyli po puszczeniu kluczyka w pozycję spoczynkową „stop” (zero) lub „jazda” (jeden) albo zbraknie paliwa w zbiorniczku. Porównaj post: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/93799-renault-12054/?do=findComment&comment=1941623 oraz https://www.agrofoto.pl/forum/topic/93799-renault-12054/?do=findComment&comment=1923576 .

UWAGA!
Całą operację przeprowadź na świeżym powietrzu lub garażu. W żadnym wypadku w pobliżu materiałów łatwopalnych i palnych! Na wszelki wypadek zaopatrz się w sprawną gaśnicę!

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 21:37, AlaCapone napisał:

Silnik MWM D226-6 kolejność cylindrów jest następująca: 1-5-3-6-2-4.
Z tym, że 1-szy cylinder jest od kabiny. Na korpusie powinny widnieć znaki z numeracją poszczególnych cylindrów oraz kolejnością ich pracy.

silniku MWM D227-6 będzie tak samo ? znalazłem numery cylindrów na korpusie 1 jest przy kabinie, jeśli tak ma palić to już znam przyczynę dymienia i cieżkiego palenia na zimnym. Miałem zmienianą obódowę w pompie wtryskowej i pierwszy cylinder ustawiliśmy od chłodnicy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony silnika, poniżej pompy wtryskowej masz skrót MWM*, poniżej będzie kolejność pracy cylindrów, zaś jeszcze niżej (tuż nad łączeniem z miską olejową) numerację poszczególnych cylindrów (na wprost każdego cylindra).
W niektórych modelach jest trochę inaczej, ale zawsze gdzieś niedaleko a przeważnie zasłania rama.
:D

MWM* - Motorenwerke Mannheim  (z niem.) co tłumaczy się jako: Zakłady Silnikowe Mannheim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odkręceniem pompy sprawdziłem jeszcze jak to jest z tym wtryskiem otóż gdy punkt 3/6 na kole pompy zgrywa się z 0 0 na tym drugim kole wtrysk idzie na pierwszy cylinder od chłodnicy ( na bloku 6 ) zawory są wtedy zamknięte a tłok jest w górze. Cylinder od kabiny ( 1 na bloku ) też jest wtedy w górze ale jeden zawór ma otwarty, czyli wygląda jak by było dobrze. Sa może gdzieś jeszcze jakieś punkty do ustawiania zapłonu ?  Czy to wina pompy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak już wspomniałeś na kole pośrednim rozrządu masz znak "0 0", zaś  na kole zębatym pompy wtryskowej "3/6" - te znaki mają się ze sobą zgrać, tzn. ząbek ze znakiem "3/6" ma trafić pomiędzy znaki "0 0" a zgrywają się co drugi obrót, czyli 7200. Na kole zamachowym (pasowym za chłodnicą) masz znak "OT" oznaczający górny martwy punkt, zaś na korpusie "bolec". Zgranie ich ze sobą oznacza górny martwy punkt pierwszego cylindra. Na wspomnianym kole zamachowym spotyka się kreski wraz z oznaczeniami "10", "20" - to znaczy wyprzedzenie zapłonu wyrażone w stopniach względem "OT". Zdarza się, że na kole jest także umieszczony "bolec" w miejscu początku wtrysku pierwszego cylindra to jest 150- 180przed OT. Zgranie bolca na korpusie z bolcem na kole zamachowym oznacza początek wtrysku na pierwszym cylindrze.
Jeśli masz pompę wtryskową z okienkiem rewizyjnym z boku to po odkręceniu go i zdjęciu będziesz miał podgląd na znaki. Początek wtrysku dla pierwszego cylindra będzie wskazywany na pompie wtryskowej poprzez pojawienie się znaku "A" na wprost okienka, zaś jeśli nikt niepowołany nie rozbierał jej także dokładne zgranie się kreski obok znaku "A" z końcówką pierścienia segera (dokładnie na wprost). Będzie cieknąć paliwo, czyli wymagane jest późniejsze odpowietrzenie całego układu wraz z całą pompą wtryskową, czyli głowiczką i rotorem.*

Nie da się założyć kół zębatych rozrządu i pompy wtryskowej inaczej niż przewidział producent. Samej pompy wtryskowej także nie da się złożyć inaczej, gdyż jest tylko jedna, jedyna możliwa opcja! Można jedynie przestawić koła zębate względem siebie (przy składaniu), ale nie względem własnych osi.

* odpowietrzenie pompy wtryskowej
Po wstępnym odpowietrzeniu pompy poprzez pozbycie się pęcherzyków powietrza z dwóch bocznych śrub poprzez ręczne pompowanie pompką zasilającą odkręca się i delikatnie odchyla wszystkie przewody idące do wtryskiwaczy. Zakręcenie silnikiem poprzez 15-20 sekund odpowietrza pompę, czyli kilkukrotne obrócenie wału pompy powinno załatwić sprawę. Jeśli nie zapowietrzony jest układ przed pompą! - prawdopodobnie filtry.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @123p trochę więcej zaangażowania. ;)

Znak "OT" jest na bocznej krawędzi koła w miejscu oznaczonym na zdjęciu jako "B", zaś bolec powinien znajdować się z prawej strony ciągnika, patrząc jak na zdjęciu na godzinie "10".

Podkładki powinny być, ale jakiej grubości nie wiem, bo nie mierzyłem (ok. 2mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.03.2018 o 10:57, AlaCapone napisał:

Kolego @123p trochę więcej zaangażowania. ;)

Znak "OT" jest na bocznej krawędzi koła w miejscu oznaczonym na zdjęciu jako "B", zaś bolec powinien znajdować się z prawej strony ciągnika, patrząc jak na zdjęciu na godzinie "10".

Podkładki powinny być, ale jakiej grubości nie wiem, bo nie mierzyłem (ok. 2mm).

Zaangażowanie jest ale znaku i tak nie udało się znaleść :/  mechanik ustawił  na słuch i narazie jakoś to chodzi, przestało dymić pali po pierwszym obrocie siła i spalanie w normie. 

Tylko teraz pojawił się następny problem podczas pracy ciągnik wyrzuca płyn chłodniczy tak że widać żeberka w chłodnicy, zamontowałem zbiorniczek żeby nie marnować płynu i dolewam co jakiś czas. Przyczyną może być zapowietrzenie układu ? niesprawny termostat ?  Jakieś inne pomysły ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 21:37, AlaCapone napisał:

Kolego @Kolo12 najpierw pewna i pełna diagnoza, potem zakupy. ;)
Nie patrz na "aledrogo" lecz przejdź się do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego.

Silnik MWM D226-6 kolejność cylindrów jest następująca: 1-5-3-6-2-4.
Z tym, że 1-szy cylinder jest od kabiny. Na korpusie powinny widnieć znaki z numeracją poszczególnych cylindrów oraz kolejnością ich pracy.

witam mam 110,54 nowe wtryski i mi dymi nie na bialo tylko niebiesko pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 12:34, AlaCapone napisał:

Dzięki za film. ;) Wcześniej podejrzewałem pompę wtryskową lub przestawiony kąt wtrysku, ale po obejrzeniu filmu wykluczam.
„Taki” dym i w tym momencie, czyli przy schodzeniu z obrotów – dużo wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zużytymi prowadnicami zaworowymi. Jednakże wypadałoby dla pewności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.

Kilka pytań:
Dymienie jest TAKIE SAMO (jeśli chodzi o kolor i intensywność) podczas odpalania zimnego silnika, jak i podczas dłuższej ciężkiej pracy? czyli Czy dla zimnego i ciepłego silnika jest takie samo i zawsze?
Czy ten film został nagrany z odłączoną świecą płomieniową?

Już na zakończenie, mam jeszcze prośbę. ;) Jakbyś mógł wrzuć jeszcze film takiej samej długości podczas odpalania zimnego silnika po nocy.

witam, mam pytanie mam reno 110,54 nowe wtryski i dymi na niebiesko na wolnych obr na wysokich troche na szaro niewiem co jest pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v