Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Poszukuję rozwiązania problemu braku jazdy w wózku GPW 202T. Maszyna nie chce ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu przy zimnym oleju hydraulicznym w układzie przeniesienia napędu. Hydraulika siłowa działa bez problemu nawet w 20 stopniowe mrozy, choć to w sumie odrębny układ hydrauliczny. Jak się rozgrzeje olej w przekładni po dłuższym postoju i przy uruchomionym silniku, to opornie i powoli maszyna zaczyna jeździć a po kilku następnych minutach pracuje już chyba normalnie, choć na szosowych przełożeniach przy II biegu i przy jakimkolwiek oporze nie chce jechać – pojawia się wtedy efekt jakby "ślizgającego się sprzęgła". Hydrauliczne rozłączanie napędu od hamulca w rozdzielaczu jazdy, działa bez zarzutów. Filtry oczyszczone, rozdzielacz jazdy sprawdzony, przewody drożne. Jak dokonać diagnozy i wytypować powód tej usterki? Miał ktoś może podobny przypadek w wózku/maszynie gdzie przeniesienie napędu jest podobnie skonstruowane?

Po nocnym postoju w temperaturze ok. 5 stopni Celsjusza wózek ruszył od razu z oporem do przodu i do tyłu na I begu ok 2 metry. Po tych ruchach jak w poście powyżej - brak jazdy. W sumie to sukces bo co do zasady jak zimny to nigdy nie ruszał. Czy można tu podejrzewać pompę hydrauliczną odpowiedzialną za jazdę? Jak najprościej dokonać poprawnej kontroli i diagnozy pompy hydraulicznej? Jak wyglądają objawy zużycia tarczek na sprzęgłach hydraulicznych? Może to tarcze w sprzęgłach hydraulicznych? Macie jakieś pomysły?  Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez Labadosiak
Opublikowano
czy ten wózek ma przeniesienie napędu podobne jak w ładowarkach kołowych czyli przez zmiennik momentu obrotowego? bo takie same objawy występują jeżeli jest niski stan oleju w zmienniku i po odpaleniu ciężko ładowarki ruszają trzeba gazować i po chwili pomału zaczyna ruszać a potem ciągnie już dobrze
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak jak piszesz, w tym modelu występuje zmiennik momentu - sprzęgło hydrokinetyczne. Z tego co wiem to olej w zmienniku uzupełniany jest przez pompę hydrauliczną jazdy.

Edytowane przez Labadosiak
Opublikowano

Ok dziś w takim razie podejrzę konstrukcję i poszukam otworów wlewowych. Dam znać jaka jest budowa. A jak jest ze stanem oleju w zmiennikach? Czy każda konstrukcja zmiennika ma ściele określoną wartość do zalania olejem czy są otwory wlewowe i kontrolne? Przede wszystkim bardzo dziękuję za wsparcie. Na tym forum widać ruch i chęć pomocy :-). Wiele wsparcia wniósł użytkownik 22tomek22, który podejrzewa tarczki sprzęgłowe w maszynie.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem, konstrukcja zmiennika w tym wózku nie ma otworów wlewowych i kontrolnych. Olej tłoczony do zmiennika jest pompą hydrauliczną jazdy, która akurat w moim przypadku była winna za brak jazdy na zimnym oleju. Wózek jeździ i jest w trakcie testów.

Edytowane przez Labadosiak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
    • Przez Domek96
      Mam pytanie może ktoś wie dlaczego w renault 75.14 jak podnoszę sprzęt na podnośniku to po pewnym czasie drży czy podskakuje
    • Przez wzdowian
      Witam
      Mam taki problem a mianowicie jak jade to zaswieca mi sie kontrolka wykrzyknika i stop na tablicy rozdzielczej i jeszcze pika sygnał, dodam że na postoju kontrolki gasną. Na zimnym oleju kontrolki świecą długo  ale jak się ciągnik rozgrzeje to piknie czasami trzy razy i się wyłączy albo i krócej od czasu do czasu. Dodam że do końca poprzedniego sezonu nic się nie działo dopiero po zimie. Olej i Filtry wymienione w tamtym roku w serwisie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v