Skocz do zawartości

MF 3070 - skrzynia biegów - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam

Mam ciągnik Massey Ferguson 3070 autotronic

skrzynia biegów: 4 biegi podstawowe + żółw/zając + Rewers A i B

Mam następujący problem. Wszystkie biegi wchodzą, jak puszczam sprzęgło to ciągnik nie rusza, tylko słychać jak coś rzęzi, trze. Po zdjęciu klapki z boku ze skrzyni biegów, można ręcznie włączyć bieg i ciągnik jedzie.

Dzieje się tak na wszystkich biegach.

Znajomy mechanik przyjechał, ale nie zna się na tym za bardzo i chce ściągać instrukcję.

Proszę o pomoc i podpowiedź co może być tego przyczyną i jak to naprawić.

Z góry dziękuję

szlendi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

kolego mam dla ciebie dwie wiadomości (najprawdopodonbniej bo pewności to nigdy nie ma)dobrą i złą. Złą jest taka ,że będziesz musiał rozjechać ciągnik a dobra to taka że najpewneij nic się nie popsuło tylko popuściła taka duża nakrętka

co trzyma synchronizatory zakresów(AiB) od przodu ciągnika. Ma ona zabezpieczenie ale najpewniej je ścieła. Kidyś u Korbanków mi powiedzieli że jak oni robią remonty skrzyń to ją leciutko przyłąpują spawem żeby nie puściła. Myślę że to może być to:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Ciągnik MF 3080 skrzynia 32x32

Co może być przyczyną, że zgrzyta mi skrzynia gdy podczas jazdy chce zmienić bieg na 4. Przy włączaniu go... jeśli ciągnik zejdzie w obrotów(przytrzymam go chwile na sprzęgle) wchodzi bez problemu. Czyżby synchronizator padł?

 

I jeszcze takie pytanie. Można zmieniać rewers podczas gdy jeszcze ciągnik się toczy? U mnie dopiero praktycznie musi ciągnik do zera się zatrzymać aby udało się zmienić.

[/quo

Jeśli zgrzyta tylko na jednym biegu to pada synchronizator, nie powinno sie nigdy przełączać kierunku jazdy podczas toczenia sie ciągnika ( nawet powershift-y ) wiem z doświadczenia co sie w tedy w skrzyni dzieje ( naprawiam je potem :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam massey ferguson 3070 i nie działa mi zając i niewiem jaka jest przyczyna jest tak ze jest na chwile ładnie pieknie a potem nie ma i jest zułw i niewiem co zrobis jak ktoś wie to prośił bym o pomoc

 

Z gury dzięki

Edytowane przez frankhwdp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie rozchodzi sie o polbieg z tego wychodzi co piszesz. Mam rozumiec ze skrzynia jest A,B i na tych B mozna by to nazwac zajacem, jak wrzucisz to wyskakuje? i do tylu jak wlaczysz tak samo sie dzieje? bo jesli tak to byc moze widelki masz juz wytarte bedziesz musial rozjechac ciagnik i je po prostu z regenerowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj:) Kolega po 13 tys mth w mf 3050 mial ten sam problem tylko ze z predkosciami A kupa zgrzytu i nic wiecej, juz wgl nie dalo sie ich wbic, po rozebraniu okazalo sie ze widelki wytarte. Na Twoim miejsu to spuscil bym olej pierw odkrecil ten dekiel z prawej strony i zobaczyl czy ta srubka ktora trzyma widelki sie gdzies nie poluzowala, a po drugie to same widelki zobacz jak wygladaja, jesli okaze sie ze bardzo wytarte no to niestety czeka CIe troche roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

Edytowane przez rafik256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej zerwało nakrętkę na dolnym wałku i koło zębate od grupy B spadło. Nie masz wyjścia. Musisz odjechać silnikiem i dobrać się do skrzyni od przodu. Zdejmujesz siłownik wysprzęglika, zdejmujesz dekiel, demontujesz kosz speedshifta, wyciągasz przekładnie rewersu i już jesteś na miejscu.

 

P.S. zgadzam się z mirro. jak można ocenić coś czego nie mogłeś zobaczyć... Wiesz chociaż na które widełki miałeś patrzeć??

 

dekle zdejmowałem i tam jest dobrze brak luzu na widełkach,a nawet wyjełem ten dekiel z pompo tam też nic ciekawego nie widać. jak rozumiem muszę rozpołowić ,a czy muszę wyciągać widełka zeby dojść do rewersu ? ps. sprawdzałem widełka te które dostałem ręko

Edytowane przez 3080mf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślalem. Nie wiecie czego szukać, gdzie to się znajduje, ani jak to sprawdzić. W temacie o EHR podawalem link do strony z instrukcją warsztatową. Pobrać dział Transmission, popatrzec , podumać wyobrazić sobie gdzie to może być w maszynie i najważniejsze połuchać rady RAFIKA.

Nic nigdy nie jest do końca takie na jakie wygłąda - szczególnie w przypadku zsynchronizowanych skrzyń biegów i luzów między jej elementami.

A wogóle to głowa do góry, to nie czary!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


    • Przez Bartek66
      Witam szanownych forumowiczów. Sprawa wygląda następująco mianowicie chciałbym uzyskać odpowiedz czy możliwe jest użytkowanie Masseya który posiada sprawnego zółwia i zająca, biegi 1-4 oraz zakres A-B przód tył ? Przycisk na boku to tzw półbieg ? tak rozumiem ? nie ma możliwości jego wciśnięcia i nie wiem czy to może być wina przycisku bo nie "idzie go ruszyć" czy coś jest nie sprawne. Czy można normalnie użytkować ciągnik bez tych półbiegów ? Upatrzyłem ciągnik od rolnika nie handlarza który robił go pod siebie, zmienił pompę hydrauliki, zrobił przedni napęd, zmienił sprzęgło, synchronizator od biegów, założył cztery nowe opony. Niestety właściciel jest za granicą bo musi go szybko sprzedać(kredyt). Mówił że normalnie nim pracował w polu i chciałbym uzyskać od was odpowiedź czy warto było by go kupić bo jest naprawde utrzymany i wszystko jest w jak najlepszym porządku tylko niepokoi mnie ten przycisk Sprzedawaca powiedział że ostatecznie może go puścić za 30 tyś zł. Proszę was o radę forumowicze

      Jeżeli to coś może pomóc to widziałem jakie maszyny ciągał i była to 4 obrotowa KRONE i agregat talerzowy 3m i siewnik na redlicach talerzowych.
    • Przez bog
      Witam. Mam problem z MF mianowicie po dłuższym  postoju znikło całe sterowanie skrzynia. Nie działało nic i nie świeciła się żadna kontrolka. Jak się okazało był przerwany kabel zasilający autotronic 2. Teraz kontrolka ciśnienia skrzyni działa prawidłowo  WOM, blokada i polbieg również. Nie można wyłączyć przedniego napędu i nie można przebić biegów na szosowe. 
    • Przez SamaPrawda
      Witam, od pewnego czasu coś mi tłucze w skrzyni w okolicy sprzęgła, dźwięk słychać tylko na półbiegu A, ustaje podczas wciśnięcia sprzęgła, ktoś wie co to może być? 

      20250107_083458_1.mp4
    • Przez Radas777
      Witam, chciałem się podzielić swoim doświadczeniem. Nie działał mi podnośnik w moim MF 3610. Podnosił, ale bardzo wolno. Na początku padło na elektrozawór, ale zweryfikowałem to i okazało się, że elektryka działa. Powodem była pęknięta i wyszczerbiona sprężynka, której fragment blokował suwak przepuszczający olej do siłowników podnoszenia. Sprężynka znajduje się tam gdzie wskazuję palcem. Można ją zastąpić sprężynką ze stali nierdzewnej 302 drut 0.9mm średnica około 10 mm i długość 35-38 mm. PRzy tych wymiarach można uzyskać sztywność około 1N/mm czyli taką jak miała stara.
      Taka mała porada, że do odkręcania zaślepek niestety, ale potrzebny jest młotek i przecinak, bo inaczej zrywa się imbus...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v