Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Chciałbym obalić mit co do kontrolki 4W do ładowania, wczoraj zmieniłem u siebie na 2W ponieważ powoli zaczynało topić oprawkę w dwuwskaźniku w c360, alternator (elmot 55A) wzbudza się przy ok 1000obr a przy 4W było to ok 700obr, w 3P ostatnio montowałem alternator bosch z forda, kontrolka od ładowania była założona 1,2W i altek wzbudzał się przy 1400obr. Co do 1 wzbudzenia po zamontowaniu nowego alternatora lub regenerowanego należy nieraz podać napięcie na szczotkę przez ok 1 sek, wynika to z montażu i utracie magnetyzmu początkowego.

Opublikowano

Pozwole sie z toba nie do konca zgodzic. 

 

Wszystko zalezy od samego alternatora. Jeden potrzebuje tego pradu wiecej, drugi troszke mniej.

 

Piszesz o elmocie i ze przy 4W startowal od 700 obrotow. Ja Ci napisze, ze moje Delco 70A na zarowce 4W startuje od ok 500obr. Natomiast z 2W zarowka potrzebowal przegazowke do ok 1000 obr.

 

Kiedys zamontowalem altek lukasa od forda . I na zarowce 2W startowal w gronicach 600obr.

 

Nie nalezy jednoznacznie stwierdzac, ze to czy tamto rozwiazanie jest zle.

 

Prawda jest jednak taka. Wskazniki to starych ursusow nie sa przystosowane do zarowek mocniejszych jak 2W. Pozostawienie na minute lub dwie wlaczonej zarowki 4W w oprawce ladowania powoduje topienie szkielka oprawki. Wiem z autopsji.

 

Wiem takze, ze np w Oplach Kadetach zarowka od ladowania to taka sama sztyftowa 5W jak w postojowkach.

 

Najlepsze efekty wzbudzania alternatorow uzyskiwalem gdy uzywalem zarowki 21W. Zwarcie obwodu wzbudzenia wprost do 12V z akku powodowalo troche za duzy pobor pradu.

Opublikowano

dokładnie zgodzę się z kolegą co rozwiążania problemu topienia żarówki zawsze można kupić dodatkową oprawkę już odporną na temperaturę i zamontować na desce albo poprostu wyjmować kluczyk...

Opublikowano

Nie im wieksza, tylko o wiekszej mocy :rolleyes: Dobra- zartuje. Tak wiekszy prad plynacy przez zarowke= wiekszy prad wzbudzenia w wirniku= szybsze, mocniejsze indukowanie pradu w uzwojeniach na poczatku.

  • Like 1
Opublikowano

a więc dlatego pewnie muszę przegazować by ładowanie zaczął a żarówka malutka Więc jak by dać więcej Wat to przy mniejszych obrotach zacznie pracować, ale można by dać 2 żarówki to nie zrobi różnicy

 

To jednak nie tyczy się prądnic :rolleyes:

Opublikowano

może trochę nie na temat napiszę, ale nie uważacie że po zmianie alternatora z oryginalnego na jakiś od samochodu, zmienia się też koła pasowe alternatora na mniejsze, a co za tym idzie alternator ma większe obroty np przy 500obr/min ciągnika i zaczyna wcześniej ładować. bo np u mnie tak jest, gdy założyłem koło pasowe od prądnicy z c-330 do alternatora to on potrzebuje teraz z 200obr/min więcej żeby zacząć ładować niż przy wcześniejszym kole, żarówka wzbudzenia jest ta sama

Opublikowano

Bo nie wazna jest srednica kola przy alternatorze, a przekladnia pasowa na jakiej alternator pracuje.

 

Trzeba zwrocic uwage na to, ze w traktorze rola na wale korbowym sa jednak troszke wieksze niz w przecietnym samochodzie.

 

Tak wiec srednica kola na wale korbowym, w stosnku do srednicy na alternatorze. J ajak napisal elektrotech- te niewielkie roznice sa pomijalne.

Opublikowano

Ja mam taki problem ze kontrolka od ladowania jak odpalam to kontrolka gasnie na malych obrotach nie swieci ja jak dodaje gazu to ona swieci coraz jasniej.Elektryk wymienil diode wzbudzenia bo mowil ze to byla przyczyna ale okazalo sie ze nie.Alternator to Expom o mocy 44A Ciagnik to C-360

Opublikowano

A co ma moc żarówki w kontrolce do prądu jaki wytwarza alternator?A do czego jest regulator napięcia,a jak przepali się żarówka w kontrolce to alternator nie ładuje?Może mnie ktoś oświecić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Moc żarówki nie ma nic do prądu jaki wytwarza alternator. Jedynie wpływa na wartość prądu wzbudzania, zanim alternator zacznie ładować. Im większy ten prąd, tym niższe obroty potrzebne są do wzbudzenia alternatora. Jeżeli kontrolka się przepali to alternator nie wzbudzi się na niskich obrotach i nie będzie ładował. Może się wzbudzić na bardzo wysokich obrotach (bez obciążenia) dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (o ile będzie on wystarczający). @Bawidamek zrób pomiary napięcia na wyjściu alternatora oraz napięcia na wyjsciu wzbudzania. Bez tego ciężko będzie coś wymyślić.

Opublikowano

Objaw - Uszkodzona jedna dioda plusowa prostownika głównego.

 

ps pasowałoby zrobić tak:

 

przed odpaleniem ciągnika zmierzyć napięcie na akumulatorach -wynik???

odpalić ciągnik na wolnych obrotach - kontrolka gasnie -sprawdzamy napięcie na aku - wynik??

 

przygazować -kontrolka bedzę się powoli rozjaśniała -sprawdzamy napięcie na aku ile-spada???

 

 

Rozumię że mechanik sprawdził stan szczotek jak i też diody alternatorze wymienił na zalecane,jesli tak regulator wymień (niewiem czy razem jest z szczotkotrzymaczem) jesli zabieg nie pomoże -ponownie diody do przejrzenia.Pytanie też czy przed naprawą alternatora objaw był ten sam czy inny???

Opublikowano

Ale oczywiscie pomiary zalecane przez kolegow tak. Z tym, ze najpierw obejzyj dokladnie polaczenia masowe alternatora, sprawdz kontakt na kablach PLUS.

 

Ta kontrolka rozjasnia sie zawsze tak samo czy bardziej gdy sa wlaczone swiatla, lub jakis wiekszy odbiornik?.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Od momentu wciśnięcia/przekręcenia kluczyka w stacyjce/włączenia "masy"*. Ten prąd jak najbardziej wystarczy do wzbudzenia alternatora. Ale wirnik (przez regulator napięcia oczywiście) zasilany jest przez żarówkę w kontrolce. Gdy jest przepalona - nie ma wzbudzania. Po uruchomieniu silnika, gdy alternator się wzbudzi, prąd wzbudzania pobierany jest z dodatkowego prostownika i wtedy kontrolka nie jest konieczna do prawidłowej pracy alternatora.

*niepotrzebne skreślić

Opublikowano

Ale przecież nie wszystkie alternatory mają dodatkowy prostownik.W fiacie 125p był taki alternator w którym kontrolka była sterowana przekaźnikiem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No bo to był alternator obcowzbudny. Prąd wzbudzania pobierany był ze stacyjki. A kontrolka służyła tylko do sygnalizacji ładowania. Takie zasilanie regulatora powodowało różne problemy z powodu spadków napięć, przez co regulator błędnie odczytywał napięcie w instalacji. Ale to już wykracza poza zakres tego posta. :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz całkowitą rację. Tylko Ci się wydaje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v