Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.

 

Opublikowano
ja w 10540 jezdze na najwyzszym 'polbiegu' a jak juz nie daje rady pod gorke czy jak ma ciezko w polu to schodze stopniowo ta dzwignia jak ruszam z ladunkiem to z najmnieszego 'polbiegu' a jak sie rozpedzi to przelaczam na wyzszy 'polbieg' nie wiem czy robie dobrze ale slucham pracy maszyny
Opublikowano
2 godziny temu, wojtal24 napisał:

ja w 10540 jezdze na najwyzszym 'polbiegu' a jak juz nie daje rady pod gorke czy jak ma ciezko w polu to schodze stopniowo ta dzwignia jak ruszam z ladunkiem to z najmnieszego 'polbiegu' a jak sie rozpedzi to przelaczam na wyzszy 'polbieg' nie wiem czy robie dobrze ale slucham pracy maszyny

Rozumiem przez to,że starasz się jeździć na najwyższym pół biegu a tyko zmieniasz przełożenie chwilowo bądź początkowo. I tu powtórzę pytanie czy można wykorzystać wszystkie pół biegi do ciągłej pracy jako zwielokrotnienie przełożeń skrzyni głównej. Chodzi mi o to czy pół biegi nie zostaną przedwcześnie wyeksploatowane w ciągłym ich używaniu.

Opublikowano
Hehe panie to nie stary ursus aby sobie głowę zawracać takimi rzeczami... Jak wszystko sprawne, ciśnienie oleju trzyma to półbiegi zmieniasz jak chcesz i kiedy chcesz... Wszystko się kiedyś zużyje
Opublikowano
2 godziny temu, lukbold napisał:

Hehe panie to nie stary ursus aby sobie głowę zawracać takimi rzeczami... Jak wszystko sprawne, ciśnienie oleju trzyma to półbiegi zmieniasz jak chcesz i kiedy chcesz... Wszystko się kiedyś zużyje

Właśnie mam złe doświadczenie z ursusmi i dlatego pytam. Reasumując,przy odpowiednim ciśnieniu w układzie sterujący oraz nie zużyte elementy ustrojstwa można tego używać do woli. Dziekuje te odpowiedzi mi wystarczą,chyba że ktos inny ma jakieś inne (złe) doświadczenia?

Opublikowano

potwierdzam -w serii 75-10540 wzmacniacza możesz używać dowolnie długo  niezależnie od obrotów silnika  . Pompka jest na zewnątrz skrzyni natomiast kosz WOM-u jest w przedniej części skrzyni -odwrotnie jak w starszych modelach  zetorów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtas00
      Witam wszystkich użytkowników agrofoto jak widzicie w temacie mam taki problem-Nie mogę wyłączyć  przodu i włączyć  wzmacniacza.
      pomóżcie mi albo doradźcie co to moze być?????? 
    • Przez Karasio
      Witam! Mam pytanie do czego służy wzmacniacz momentu obrotowego w zetorze 7711?
    • Przez rafal4610
      miałem antene za 15zł i do tego wzmacniacz i było wszystko w porządku. Ale jakie pieniądze taka antena, więc jej żywot sie skończył Kupiłem drugą za 30zł i tu pojawia sie problem. Gdy podłącze ją bez wzmacniacza to odbiór jest ok, ale zdarzają sie zakłócenia więc założyłem wzmacniacz. Ku mojemu zdziwieniu radio zaczęło trzeszczeć. Gdy chwyce ręką za jaką kolwiek część anteny to trzeszczenie znika, a radio odbiera bardzo ładnie. Czym to może być spowodowane ? Moge chwycić za gumową, plastikową część anteny i problem znika.
    • Gość
      Przez Gość
      witam, z ZTSa po rozgrzaniu robi mi się automat i przedni napęd traci na funkcjonalności a mianowicie ciągnik jak popracuje to sam sobie z zająca na żółwia przełącza poniżej 1000obr/min jak dodaje gazu to z powrotem włącza się zając i dodatkowo przedni napęd się rozłąćza przy obciążeniu i niższych obrotach, i jak włączę WOM na niezależny to kręci się bez włączenia tej dźwigni przy kierownicy. czy to głównym winowajcą jest ROZDZIELACZ wzmacniacza momentu ten pod podłogą??? chciałbym się upewnić. ciągnik ma wszystkie nowe pompy, przystawka od napędu jest zregenerowana, nowa mikropompa, nowa taśma od wzmacniacza, zmienione pierścienie na siłowniczku włączającym żółwia. pozdrawiam
    • Przez Kamil0012
      Witam. Tak jak w temace niedawno kupilem mf 698 turbo z hydraulicznym zalaczanem pólbiegu ( czy przyspieszacza, roznie to nazywaja). Problem polega na tym ze jak mam ta dzwignie pod kierownica zalaczona na + to czuje jak ciagnik najpierw ladnie przyspiesza a za jakies 5sekund sam zwalnia i tak w kolko, nie zaleznie czy jade rowno na wysokich czy rowno na niskich obrotach. Dodam ze jak przerzuce na polowe to wszystko jest ok. Tylko na szosowych mam takie objawy.Mam przedni naped zalaczany elektycznie przy kierownicy. Jest sprawny załacza sie dobrze i rozlacza tez, wom tez jest sprawny ( tzn jak olej jest zimny to ciezko go zatrzymac, ale jak juz sie rozgrzeje nie kreci sie). Hydrauliki jeszcze nie mialem okazji sprawdzic ale jak pociagne za dzwignie t slychac jak przydusza silnik. Pomóżcie Panowie gdzie lezy przyczyna? Z gory dzieki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v