Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

 

Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.

Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.

A mianowicie:

—> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq

—> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 

—> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej

—> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 

—> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 

—> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, nunu85 napisał:

Predkosci na szybkiej skrzyni i oponach 18,4-34 (na wieksze opony sam sobie przelicz x1,065)

bez wzmacniacza

1 3,06

2 4,8

3 8,7

4 12,3

1 8,95

2 14,1

3 25,5

4 36,2

ze wzmacniaczem

1 2,3

2 3,6

3 6,5

4 9,2

1 6,7

2 10,5

3 19

4 26,7

 A posiadasz może informacje dotyczące prędkości na  zwyklej skrzyni i o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 @nunu85

 

Edytowane przez Veq9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Veq9 napisał:

 A posiadasz może informacje dotyczące prędkości na  zwyklej skrzyni i o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 @nunu85

 

to sa predkosci maksymalne poszczególnych skrzyn i one sie praktycznie niczym innym miedzy sobą nie rożnią niż bodajze 3 odmiennymi trybami.

Ja jak sie mozna domyslec podałem Ci dane dla tej najszybszej.

30-tka jest jakas mocno nieudana, bo ma miedzy dwoma biegami bardzo małą róznice predkosci, a miedzy dwoma kolejnymi ogromną, ale poszczególnych wartosci Ci nie podam.

A 25-tka to standard w prawie kazdym starszym ursusie poczawszy od c385.

predkosci, rowniez dla opon 18,4-34 moge CI napisac. Dla 18,4-38 musisz sobie przemnozyc przez 1,065 jak wyzej.

A ha, i jak sie domyslasz sa to predkosci z gazem praktycznie w podłoge

2,45

3,84

6.15

8,74

7,16

11,28

17,93

25,5

1,83

2,89

4,59

6,54

5,34

8,44

13,39

19,06

 

tak jeszcze przy okazji, znam osobiście człowieka, ktory sobie przerobił standardową 4 biegową skrzynie na skrzynie szybką w u1614 (tak jak napisałem wyzej, wymiana 3 trybów i juz), a po roku wrócił do poprzednich ustawien, bo sobie nie mógł dopasowac biegów do pracy w polu.

JA sobie z kolei w u1014 przerobiłem skrzynie na szybką i mi to pasuje, bo ja go uzywam do oprysków, nawozów etc, a czy w oraniu by mi to pasowało, sam nie wiem.

 

Inaczej mowiac, jak pola masz dosc blisko i traktora nie uzywasz do transportu na dalsze odległosci- wolna skrzynia daje wiekszy wybór przełozen.

Jesli natomiast zalezy cu na szybszej jezdzie po asfalcie bo masz sporo drogi do zrobienia- zakładaj szybką, tez powinno byc ok.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nunu85

dzieki za tak dokładne informacje

ja powiem tak mi jest potrzebna skrzynia która pozwoli mi przy obrotach około 1700-1800 osiągać 10km/h do orki No i pod brony i kultywator potrzebuje coś w granicach 12-14km/h stad zastanawiam się nad skrzynia szybka bo ma ona ta 4 polowa chyba w miarę odpowiednia. pola mam ze 500m od domu i do transportu nie używam 16stki. Chodzi mi o taka by mieć jak najwiecej przełożeń w zakresie 7km/h -14km/h.. 

a co do synchronizacji masz jakieś jakieś info ( czy można założyć do takiej która ich nie posiada ) ? 

 

++++ skąd wynika różnica w prędkości na 1,2 biegu skoro tylko 4 powinna być szybsza z powodu zmiany trybu 4 biegu

Z góry ci bardzo dziękuje 

Edytowane przez Veq9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niedaleko mnie w 1634 wywalał skrzynie 3 biegowe synchro i wstawiał zwykłe 4 bez synchro tylko z hamulcem jak w 1614. Z tego co wiem to w jednej zostawił wzmacniacz i dorobił jeszcze pod pedał sprzęgła 2 pompkę, która sterowała dołożony siłowniczek obsługujący hamulec synchronizujący skrzyni biegów. W drugiej wywalił całkowicie wzmacniacz i nie robił w ogóle tego hamulca. I podobno to mu śmiga już kilka lat. Sam muszę się do niego kiedyś wybrać bo chcę wymienić skrzynię u siebie w 1634 z 3 na 4 zwykłą i bez synchronizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@samtech84

a orientujesz się może jak to jest z tym sprzęgłem hydraulicznym bo ja mam kupiona skrzynie ( taka starsza która nie posiada sprzęgła hydraulicznego ) a 1634 miały już sprzęgła hydraliczne i nie wiem czy wystarczy wymontować ten cały ostprzet hydrauliki streowania sprzęgłem od 3 biegowej i zamontować do tej nowej 4 czy musze coś przerabiać, kupować cokolwiek. 

A jeżeli nie wiesz to może masz jakiś kontakt do tego znajomego który możesz podesłać w prywatnym, niedługo musze zacząć przerabiać a nie mam pojęcia do końca :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło zostaje hydrauliczne, kwestia tego czy będziesz dorabiał hamulec skrzyni czy nie bo wówczas trzeba dorobić jakieś sterowanie tym hamulcem, inaczej mając wstawiony wzmacniacz będą zgrzyty przy zmianie biegów, w zasadzie takie same, jak są przy wyjechanych synchronizatorach, jak wzmacniacz się wyrzuci hamulec w zasadzie nie potrzebny i na pewno jakieś tam zgrzyty bardzo minimalne będą ale tego się nie uniknie nie mając synchronizatorów. 

Ja u siebie wzmacniacz wywalę i tak ktoś go zaspawał na stałe, Mi najbardziej brakuje biegu pomiędzy 2 i 3 terenową, a po wstawieniu skrzyni 4, 1 szosowa ma akurat prędkość taką, że wypada pomiędzy 2 a 3 terenową.

Numeru telefonu nie mam niestety, jak będę miał chwilę czasu to podjadę dowiedzieć się o szczegóły.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez podnośnik123
      Witam, mam problem z podnósnikiem w ursusie c 385. Gdy podniose ramiona na maxa pompa podnośnika cały czas pracuje a wąż dochodzący do pompy jest mega napiety. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...