Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem Zetor Forterra 11441 od 3 lat. Ponad4 miesiące temu wystapił problem ze sprzęgłem zaczęło po woli zanikać aż teraz prawie wcale nie wysprzęgla. Jak chce ruszyć to najpierw jedynka a potem rewers inaczej nie da rady. Jakiś miesiąc temu wymieniłem tłoczek przy pedale sprzęgła ponieważ myślałem ze to on jest przyczyna tej awarii ponieważ troszkę ciekł. Jednak to nie pomogło. Zwracam sie z prośbą do was może ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać??

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

do serwisu Zetora najlepiej a tak na marginesie to dziwna sprawa a odpowietrzone masz to sprzęgło bo przy wymianie tego tłoczka to masz przy baku paliwa trudny dostęp i trzeba odpowietrzyć w dwie osoby a jak nie to będzie trza go rozpołowić chociarz myśle że się obejdzie a wcześniej 1 dobrze wchodziła nawet jak rewers był do przodu bo ja mam 11441 i ciężkawo właśnie wchodzi ta 1

Opublikowano (edytowane)

widze ze wam sie to tez przytrafilo no jest na to sposób wymiana docisku tarczy ale nie znow na ceramiczna lecz plucienna i szlif talerza na ktorym jest wieniec

choc i to moze nie pomóc na wysprzeglanie sprzegla

gdyz skrzynia ze silnikiem jest zile spasowana

i nawet przy nowych juz odrazu to wystepuje ze sprzeglo nie wysprzegla

a masz go z ladowaczem

Edytowane przez Pavel
błędy
Opublikowano (edytowane)
do serwisu Zetora najlepiej a tak na marginesie to dziwna sprawa a odpowietrzone masz to sprzęgło bo przy wymianie tego tłoczka to masz przy baku paliwa trudny dostęp i trzeba odpowietrzyć w dwie osoby a jak nie to będzie trza go rozpołowić chociarz myśle że się obejdzie a wcześniej 1 dobrze wchodziła nawet jak rewers był do przodu bo ja mam 11441 i ciężkawo właśnie wchodzi ta 1

 

Jak był nowy to jedynka dobrze wchodziła i sprzęgło odpowietrzałem (ciężko było ale myślę ze to dobrze zrobiłem). A tak na marginesie czy niema takiego tłoczka przy samym sprzęgle który może być zepsuty?? A jeśli jest to czy można go jakoś zobaczyć bez rozpoławiania silnika i sprawdzić czy on działa czy nie??

 

widze ze wam sie to tez przytrafilo no jest na to sposub wymiana docisku tarczy ale nie znow na ceramiczna lecz plucienna i szlif taleza na ktorym jest wieniec

choc i to moze nie pomuc na wysprzeglanie sprzegla

gdyz skrzynia ze silnikiem jest zile spasowana

i nawet przy nowych juz odrazu to wystepuje ze sprzeglo nie wysprzegla

a masz go z ladowaczem

mam go bez ładowacza

i jakie są szanse ze wymiana docisku i szlif talerza pomoże??

Edytowane przez Pavel
post pod postem...
Opublikowano
a jeszcze sprobuj podkrecic wysprzeglik na maksa i jeszcze odpowietrz dokladnie pompke

Zrobiłem tak jak mówisz i nic dalej to samo :(

macie jeszcze jakieś pomysły co można zrobić by naprawić ta usterkę??

Opublikowano

pompka sprzęgłowa jest zupełnie inna niż od hamulców hamulcowe są czeskie żółte z innym tłoczkiem a sprzęgłowa jest dużo dłuższa niemiecka czarna i więcej płynu podaje hihi że tak powiem i jest dużo droższa chyba te dwie hamulcowe tańsze niż sprzęgłowa

Opublikowano

widze ze zetor jest nie złym badziewiem dla ich posiadaczy... posiadam sam forterre 11441 i jestm zaszokowany jego wykonaniem ..po przepracowaniu 800 mtg wysiadły mi połbiegi , chłodnica olejowa przeciekała , naczynie wyrównawcze rowniez ciekło, ehr padł tez... wykonanie zetora jest straszne ...odradzam kupna tej marki ... a co najlepsze nowa wersje ma ocynkowane schodki szare felgi i inne lampy...a i takie małe udogodnienie rodzielacze od wyjsc na zewnatrz sa połaczone z ehr i w razie awari naprawa 3500 zł ...brawa dla tych co udogodnili ta wersje niby i jest drozsza o 10 tys zł

Opublikowano

moi znajomi są posiadaczami forterry i obydwaj mieli takie same problemy z zetorami. sprzęglo słabowysprzęglało , biegi slabo wchoziły no i niestety obydwaj musieli rozpoławiać i wymieniać tarcze sprzęgłowe. Sam jestem od półtorej roku posiadaczem zetora forterra 11441 i jestem zaniepokojony tym co się dzieje z tymi ciagnikami.

Opublikowano

ja mam tez stycznosc z ta marką... z zalem ale musze powiedziec "niestety" ja mam 5340... 950 mth i tez mi sie rozleciał tłoczek od sprzegła... w instrukcji jesli ja ktos czyta to powinni napisac wilekimi literami "za nim wsiadzesz spr czy nie tłoczek nie jest wilgotny i czy przypadkiem juz nie leci z niego płyn..." no sorry ale ja codziennie nie bede zdejmował boków tej maski zeby spr czy jeszcze płyn mi nie wyleciał... olej spr bagnetem i juz a to myslałem ze sie rzadziej spr... jednak nie... a inne przypadki znam z innych zetorów... i wiem ze ci ktorzy cieszyli sie bardzo z zetora + ładowcz czołowy, teraz bardzo tego załują... jak mozna w takich juz duzych modelach tak sknocic skrzynie... a ehr jak na czechow to mi sie wydaj zbyt duzy skok... A po ostanich targach rozwalił mnie pomysł umieszczenia skrzynki na akumulator... :| jak myslicie dlaczego w prospektach jest pokazywany z prawej strony?(Proxima) bo z lewej obok schodów jest ta super skrzynka :o :o

Opublikowano

witam

z tym sprzegłem to moze byc ze po prostu brakuje ci tego płynu hamulcowego gdzie zbiorniczek jest po lewej stronie ciagnika przy kabinie... dolej go i zobacz jak to nie pomoze to nie wiem

ten płyn nazywa sie DOT4 z K2 albo Borygo jak sie nie myle.... ja kupiłem z K2

Opublikowano (edytowane)

Mam dwa ,7211 z 90r i 11441 z 06r.Nie pamiętam już ile razy wymieniałem pompkę w mniejszym modelu , średnio co dwa lata . Siłownik jest drugi i więcej jak dziesięć lat ..Przy montażu nowej pompki czy siłownika polecam włożyć trochę smaru pod gumową osłonkę .Zrobiłem tak ostatnim razem i pomogło.W nowym zetorze 11441 też mi sprzęgło nie rozłącza do końca i biegi wchodzą ze zgrzytem ale to chyba wina jakiejś nowoczesnej ceramicznej tarczy sprzęgłowej .

Edytowane przez krzysztofz14

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v