Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ mam ciągnik bez sterowania dawka paliwa komputerowo (ares 550) chciałbym poznać możliwości tuningu mechanicznego takiego silnika. Czy ktoś z was coś takiego robił? Jakie są możliwości? Ile to kosztuje? Jakie firmy polecacie do takiej modyfikacji? Piszcie co wiecie. 

Opublikowano
podnieść dawkę paliwa na pompie śruba, silnik z turbo więc i automatycznie ciśnienie doładowania wzrośnie to i kilka km przybędzie. Chyba że chcesz się bawić w wymiany turbiny i wtryskow na większe
Opublikowano

chyba w poprzednim wydaniu RPT był taki artykuł, tyle że były tam MF. Przez normy emisji spalin była zaniżona dawka paliwa i chyba opóźniony kąt wtrysku. Po korekcie autor jest zachwycony, a robiła to chyba firma 44tuning

Opublikowano
Rafał dobrze mówi ,euro 3 a ma opuzniony kat wtrysku, chodziło o zmniejszenie temperatury spalin i emisję tlenku azotu, ja bym się tym pobawił albo mechanika aby przyspieszyć mu. co dalej to intercooleer jak nie masz powinno dojść około 15km więcej kolego
Opublikowano

Sam pojęcia o tym nie mam więc nie będe się tym zajmował i doktoryzował z tego. jak już to jakaś firma. odezwę się do tych https://44tuning.pl/

Ale dobrze słyszeć że już dwie rzeczy można poprawić bez dodatkowych urządzeń i poprawić pracę silnika. Orientujecie się w kosztach takich zabiegów?

Ciekawe ile kosztowały by kolejne modyfikacje, to o czym pisze @Uziu92 wymiana wtrysków, turbiny, intercooler. Kiedyś oglądałem na TVN Turbo jak koleś oddawał chyba blok silnika w osobówce żeby poprawić strumień dopływu powietrza i to juz mu dało większą moc.

Opublikowano
kolego skroja cię jak mało kto ;) teoretycznie to bardzo proste kolego i każdy ogarnięty mechanik da radę bez problemu, nie pamiętam ale chyba się pompę bliżej bloku dawało albo dalej trzeba by poprubowac a intercooleer to koszt zależy ile chłodnica i ile.weze, popatrz bo może taki sam silnik ma nast seria a chłodnica już dołożona, a jaka by nie było to zobacz czy przed chłodnica jest miejsce na niego. wujek do 1634 dołożył intercooleer od Atego 6cyl i po podniesieniu minimalnym dawki silnik zrobił się mocniejszy , hamował go i było 175 km a więc 20 kucy przybyło, zmniejszyło się spalanie bo traktor ma zapas mocy i silnik nie chodzi na granicy dymienia. co do wtrysków tu mało co osiągniesz być może końcówki i lepsze rozpylenie paliwa ale w mechanicznym wtrysku szkoda zabawy na to , zmiana kąta wtrysku i chłodnica i traktor będzie się lepiej zbierał i nie będzie mulil. zobacz sobie kolego np Perkinsa z euro 1 lub 2 jak inaczej silniki chodzą i jak się lepiej wkręcają na obroty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez Macin2
      Witam,posiadam Belarusa 525 jest w nim silnik D60 mocy ok 60km,zamiezam pzrerobic go na silnik d-240,czy przerabiał ktoś z was ten temat?proszę o porady
    • Przez Mrmagyster
      Witam!
      Napisałem nowy temat, po to by każdy mógł się pochwalić swoimi wkładami w ten ciągnik, który nie tak łatwo jest zmodernizować. Nie chodzi tu o malowanie czy co ale o urozmaicenie, jakieś pomysły co by można było w nim ulepszyć ( o kabinkę głównie się rozchodzi). Wiadoma rzecz jak jest kasa to się kupuje nową kabinkę i po problemie. Ale zapewne są tacy, którzy na nadmiar gotówki nie narzekają Przy podawaniu wykonanego ulepszenia w przypadku kabiny proszę o podanie typu kabiny.
    • Przez Kamilo123
      Witam wszystkich urzytkowników forum, a szczegulnie posiadaczy Ivana.
      Chciałbym przedstawić wam historię z renowacji ruska.
      Jest to egzempalrz z 78r 8x6
      1)Silnik przeszedł generalny remont od nowgo wału, panewek, tuleji, tłoków, korbowodów, głowic itp. Nowy polski rozrusznik, i popma wtryskowa od c-330. Silnik zalany olejem lotos diesel 15w40
      2)Skrzynia biegów całkowicie po remoncie od podstaw, zepsuła się przez zły olej (glupota)
      3)Nowa hydraulika tłok, pompa, elastyczne węże.
      4)Układ wspomagania od Land Rower Defender, + pompa wspomagania mercedes. Kolumna kierownicza z Ford sierra
      5)Układ elektryczny pochoodzi z forda sierry, włączniki stacyjka (z blokadą kierownicy) kierownica, skrzynka bezpieczników itp. Do tego alternator z Audi 80
      6) Fotel mercedes benz c klasa
      7)Kabina od nowszej wersji T-25
      8)Błotniki od c-330
      9)Lampy przód od c-360
      10) Opony tył Taurus radial 12.4 R28
      11)malutki tuning ogrzewanie kabiny
      12) Pomalowany w styl Leda
      Nie pamiętam dokładnie kosztu renowacji bo wszystko robilo się przez okres roku.
      A tak wyglądał Ivan przed renowacją

       
       
      Aktualne fotki podrzucę jutro..
    • Przez elku87
      Witam, stoję przed wyborem kolejnego ciągnika i moje pytanie dotyczy przedniego WOM-u otóż jeden ciągnik ma przedni wałek napędzany hydraulicznie a drugi mechanicznie. Zastanawiam się która opcja lepsza ? Jakie wady zalety ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v