Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jak wykasować migający serwis (przegląd po określonej liczbie  mth)?

Albo jak go przestawić na następny okres powiedzmy 300 godzin do przodu?

Jaki olej używacie do silnika? Do tej pory było zalewane oryginałem  Korbanka  Semiral 10W-40 MC  MAX 

Opublikowano (edytowane)

W przypadku oleju musisz spojrzeć na specyfikacje tego oleju (ACEA, API, SAE) i instrukcję obsługi traktora - jakie są dopuszczalne i zalecane. W traktorze nie masz filtra dpf, więc nie musisz stosować olejów wybitnie niskopopiołowych o obniżonej zawartości fosforu i cnku. Może to być przykładowo -  Mobil Delvac XHP Extra 10W-40. Jeżeli instrukcja obsługi dopuszcza lepkość zimową 5W, to możesz też zastosować olej 5W 40 a pewnie tak jest, bo letnia lepkość jest taka sama, a mniejsza zimowa, to generalnie tylko na plus - lżejszy rozruch i lepsze smarowanie silnika przez kilka - klikanaście minut po rozruchu, wynikające z lepszej pompowalności oleju 5W np. Mobil Delvac 1 5W-40 . I masz tu jakiś normalny olej a nie jakiś syntetyczno-mineralny co lejesz obecnie do malucha. Oczywiście możesz kombinować z innymi markami, jak tam ci wszystko pasuje, tylko nie kup też jakiejś podróby rozlewanej w garażu u "pana" Zdzicha.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

Dzieki za informacje

Wg specyfikacji fuchs do tego ciągnika mozna zastosować AGRIFARM MOT X-LA SAE 10W-40 cena taka sama jek oryginał Semiral MAX  oraz TITAN CARGO MAXX SAE 5W-30 podobnie z cena -bańka 430zl ok

Ten mobil cena trochę niższa bo 320zl wiec muszę sie zastanowić dobrze.

 

Opublikowano (edytowane)

Tak jak ci pisałem pilnuj specyfikacji ACEA, API, i w miarę lepkości - lepkość letnią 30 bym odpuścił, to w końcu traktor, a nie samochód, zastosuj więc SAE 40 (chyba ze zmieniasz olej np. 2x lub więcej razy w sezonie). Ale w zimową 5W to bym zainwestował jeżeli uruchamiasz traktor wiele razy w zimie, przez wzgląd na lepszą pompowalność takiego oleju w ujemnych temperaturach od 10W. Delvac 1 5W40 jest jednak ze 100 zł droższy na bańce 20l od wymienionych przez ciebie olejów. Nie jest to jednak żaden półsyntetyk w chorej cenie, tylko co najmniej olej z bazą po HC, tak jak i  XHP Extra 10W-40 .

Ciekawym olejem jest też Neste Turbo LXE 10W-40, około 340 zł za 20 l. Bardzo dobre parametry, bdb. płynność jak na olej 10W w niskich temperaturach,  lepsza niż XHP Extra 10W40. Osobiście, to ja w niego bym zainwestował.

RAVENOL Performance Truck SAE 10W-40 też jest bardzo dobry, ale cena to ponad 400 zł za 20 l.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano
świetnie się orientujesz kolego a jaka masz opinie na temat Shella/ jd i czy warto dopłacić do plus II
Opublikowano (edytowane)

Zazwyczaj dopłaca ten kto musi. Jak mamy traktor czy samochód z filtrem cząstek stałych, to wypada używać olejów niskopopiołowych o zmniejszonej zawartości związków fosforu i cynku, detergentów, popiołów siarczanowych, często jeszcze o obniżonej lepkości (kinematycznej i dynamicznej) wysokotemperaturowej (w 100 *C), aby jeszcze dodatkowo oszczędzić do kilku % ON (generalnie i tak pewnie wyjdziesz na 0, ponieważ w tracie wypalania DPF podawana jest zwykle dodatkowa dawka paliwa na silnik, aby podnieść temperaturę spalin albo bezpośrednio do wydechu). Wszystko to jednak odbywa się kosztem gorszej ochrony przeciwzużyciowej. Po obniżeniu w takich olejach zwartości fosforu i cynku, część producentów zaczęła dodawać do swoich niektórych produktów (zwykle... najdroższych) związki boru i molibdenu a nawet wolframu, które obniżają tarcie, są to modyfikatory tarcia. Wychodzi to jednak dopiero jak wykonamy test oleju w laboratorium za 100 i więcej zł. W dobrych olejach samochodowych (nie przeznaczonych do silników z filtrem cząstek stałych) można nabyć produkt na bazie hydrakrakowanej, syntetycznej - polialfaoleinach lub GTL "gas to liquid" lub miksie tych baz o dużej zawartości związków przeciwzużyciowych ZDDP, czasem jeszcze dodatkiem estrów i z modyfikatorami tarcia opartymi na molibdenie lub borze i dużej ilości detergenów, które zapobiegają też osadzaniu się sadzy związanej przez olej w silniku.

Stąd też do starszych silników nie warto lać olejów niskopopiołowych (i jeszcze dopłacać do nich), ponieważ na pewno na zdrowie nie wyjdzie im głównie obniżona zawartość dodatków przeciwzużyciowych ZDDP, często nawet bez tych dodatkowych modyfikatorów tarcia. Nie wiem czy będzie to zauważalne w czasie użytkowania/eksploatacji (czas jednostek bardzo wrażliwych na obniżone poziomy ZDDP raczej dawno minął (w przypadku samochodów), ale z drugiej strony niektóre traktory mają po 30-40 lat i działają dalej, i pracują w nieporównywalnie trudniejszych do samochodów warunkach), ale po co dopłacać do gorszego dla danego silnika produktu.

Trochę trudno jest mi coś więcej niż w ich opisach powiedzieć o tych olejach JD/Shell, bo ciężko jest mi znaleźć ich podstawowe parametry związane z lepkością - w 40 czy 100 *C (można ją można ustalić przedziałem dla danej klasy lepkości letniej i zimowej), wskaźnikiem lepkości, TBN (ale oczywistym jest, że oleje niskopopiołowe nie będą miały tego wskaźnika tak wysokiego jak oleje o typowej zawartości popiołów)), wartością CCS (to przy jakiej temperaturze mierzy się ten parametr, to zależy to od klasy lepkości zimowej oleju), odparowalnością noack. Z kolei po specyfikacjach i aprobatach, i opisie poznasz czy jest to olej do silników z filtrem cząstek (np. Rimula R6 LM, R4 L) stałych czy też nie (np. Rimula R5E, R6 M, R4 X). Na pewno warto jest jednak dopłacić do olejów na bazie uzyskanej z hydrokrakingu, polialfaolein (ale 100% PAO na pewno nie będzie, może być jakaś domieszka) czy GTL, ponieważ mają one znacznie większą trwałość swoich parametrów lepkościowych podczas eksploatacji maszyny od olejów całkowicie mineralnych - mineralne bazy i oleje ja już bym odstawił w kąt, ale i jest już ich coraz mniej. Oczywiście JD nie ma takiego zaplecza, aby produkować oleje, ale Shell to już całkiem inny temat, oni chyba wprowadzali GTL-a. Shell może sprzedawać JD olej jaki JD sobie zamówi - pod jakąś ustaloną specyfikację, nie ma też problemu, aby JD dał na to swoje barwy i nazwę, oczywiście pewnie też za odpowiednią opłatą... za darmo to raczej nic nie ma. :P

Odnośnie oznaczenia lepkości letniej i zimowej napisałem wyżej (klasyfikacja SAE). Jak tak patrzę na opisy olejów JD, to kurcze... taki inny świat w stosunku rynku olejów do samochodów osobowych czy nawet ciężarówek. Niestety na minus.

 

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Serwisantowi pewnie by trzeba było coś zapłacić za przekazanie takiej wiedzy. Zakładam że w instrukcji maszyny nic na ten temat nie ma?

Edytowane przez Kos_pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez master20002
      Witam wszystkich. Jako, że jestem nowy na forum i nie bardzo wiem jak się po nim poruszać chciałem od razu z góry przeprosić jeżeli powieliłem już istniejący temat. Chodzi mi o to, że kupiłem kilka dni temu bizonka za 14,5 tyś. rok 1982 z sieczkarnią. Gość dużo podzespołów wymienił w nim na nowe (tak mówił i podobnie ocenił to mój mechanik z którym byłem). Kombajn ten nie kosił w ostatnie żniwa, był myty i trochę cieknie z hydrauliki. Przed sezonem chciałbym zrobić mu remont aby mnie nie zawiódł. Pierwszym moim pytaniem jest co sprawdzić i od czego zacząć? Kolejnym natomiast jest to, że podczas jazdy praktycznie przestało działać sprzęgło... Co może być tego przyczyna???
       
      Dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich użytkowników.
    • Przez pawlis804wd
      Piszcie tutaj po ilu mth był wykonywany przegląd w waszym Farmtrac-u. Podajcie co było robione (wymieniane) i ile was to kosztowało.
      U mnie ostatnio w Farmtracu 80 4 wd był przegląd po 600 mth. Został wymieniony olej, przesmarowany cały ciągnik, wymienione filtry (oleju i kabinowy) a filtr powietrza wyczyszczony. Do tego regulacja hamulcy i wymiana przełącznika nadmuchów. Koszt przeglądu 600 zł.
    • Przez Junkers
      Wiam,
      chciałem zapytać się jak to jest u was z przeglądami i naprawami gwarancyjnymi. Szczególnie interesuje mnie to czy płacicie za dojazd do siebie(klienta)??
      Ja mam zakupiony ciągnik w Agrohandlu we Woźniakowie k/Kutna i oni jak raz przyjechali, bo był problem z aku to za dojazd policzyli sobie 1,80zł/km, a mają 30 do mnie.
      Najlepiej jakby się wypowiedziała osoba która u nich kupiła np. ciągnik, bo mi się wydaje że mnie robią w balona.
      Przecież jest gwarancja to za co mam jeszcze płacić za dojazd?? Płaci się jedynie za materiały eksploatacyjne zastosowane przy przeglądzie.
      Kolega kupił DF-a to byli u niego już 8 razy, bo ma z nim niemałe problemy i ani razu nie zapłacił za dojazd, mają do niego ok 100km.
    • Przez qbic
      Witam ostatnio postanowiłem zarejestrować mój traktorek i napotkałem na taki problem ze diagnosta w badaniu zerowym takie cuda powpisywał ze to sie kupy nie trzyma. I tu mam prośbe żeby ktoś przepisał mi ze swojego dowodu wszystkie wymagane pozycje. Chodzi mi o pozycje jak poniżej. Dla przykładu podaje co wpisał mi diagnosta :
       
      F.1 2855 kg
      F.2 2855 kg
      F.3 X
      G 1880 kg
      J X
      K X
      L 2szt.
      O.1 1500 kg
      O.2 750 kg
      P.1 1460 cm
      P.2 21 kW
      P.3 D
      Q X kW/kg
      S.1 1
      S.2 X
      Dop. ład. 975 kg
      Nacisk p/t 16,80/22,00 kN
      Przeznaczenie
    • Przez mateusz981
      Jakiś czas temu pisałem tu o oleju do td90d .Jednak przegląd się odwlókł , ciągnik do tej pory stał nieużywany ( jego prace wykonywał inny ) Teraz nadszedł czas by zrobić mu wymianę olejów i filtrów . Możecie mi podać nazwy wszystkich olei ( silnik , mosty ,wspomaganie, hydraulika, czy coś jeszcze ? ), najlepiej oryginały + zamienniki i ilość jaką muszę kupić . Filtry oryginały kupię . A i pytanie . W ciągniku jest jeden olej w skrzyni i w hydraulice czy oddzielne ? Mam ten ciągnik sprowadzony i nie wiem jak tam to jest zrobione a nie chce niczego popieprzyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v