Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem c328 po kapitalnym remoncie. Pali ładnie nawet na mrozie i chodzi równo. Ale wydawało mi się że trochę słaby i sprawdziłem zapłon . Okazało się że mam zapłon ustawiony na 2 otworze na kole zamachowym. Jak ustawię zgodnie z instrukcją na 1 dziurę z pompą (z kapilarką) to nie odpali. 0 na kole zębatym silnika i 0 na pompie także zgrywa się na 2 otworze. Istnieje możliwość że zostało źle założone koło zamachowe? i czy może działać tak skoro w instrukcii jest że ustawia się kołek w 1 dziurze? 

Opublikowano

Kolego najlepiej wyjmij wtryskiwacz, podłącz do rurki, ustaw gaz na max i krec pomału kolem. Sprawdzisz w ten sposób czy początek wtrysku jest w odpowiednim momencie przed GMP. Czy się zgrywa z otworem na kole. 

Dodam tylko że u mnie w c330 też coś było nie tak jak w instrukcji z tymi otworamu, ale to było ladnych parę lat temu i nie pamietam szczegółów. 

Opublikowano

Jeśli kręcisz wałem dobrze czyli w prawo patrząc od przodu to nie wiem dlaczego tak się dzieje, wyjmij wtryskiwacz i sprawdź GMP i wtedy zobacz w który otwór wpada kołek. Chyba że kręcisz w drugą stronę wtedy kołek wpadnie w pierwszy otwór odpowiadający GMP, a potem w drugi odpowiadający początku wtrysku czyli 30 stopni przed GMP.

Opublikowano
6 godzin temu, maarianek88 napisał:

Jeśli kręcisz wałem dobrze czyli w prawo patrząc od przodu to nie wiem dlaczego tak się dzieje, wyjmij wtryskiwacz i sprawdź GMP i wtedy zobacz w który otwór wpada kołek. Chyba że kręcisz w drugą stronę wtedy kołek wpadnie w pierwszy otwór odpowiadający GMP, a potem w drugi odpowiadający początku wtrysku czyli 30 stopni przed GMP.

Właśnie dobrze kręcę  i na pierwszym otworze nie ma zapłonu tylko na 2 wszystko ustawione ale troche słabawy a ciśnienie 27 ... na tłokach. A jak sprawdzić pod tym wtryskiem?

Opublikowano
56 minut temu, jaco512 napisał:

Po wyjęciu 1 wtryskiwacza sprawdź czy GMP pokrywa się z otworem w kole zamachowym, może ktoś źle poskładał koła od rozrządu.

GMP to 1 otwór?

Opublikowano

GMP to drugi otwór. Wykręć wtryskiwacz. Włóż do otworu po nim dlugi śrubokręt i powoli przekręcaj wałem jak wyczujesz że tłok jest na samej górze zatrzymaj wał. Wtedy powinien wskoczyć kołek w miejsce drugiego otworu (tu zależy jak dokładnie uda Ci się ustawić tłok, może trzeba będzie tyci tyci pokręcić wałem aby wskoczył kołek). Jak masz już GMP to zerknij pod pokrywkę od rozrządu zera na kołach powinne się zgrać. Potem wyjm kołek z otworu i obróć wałem w przeciwnym kierunku do pracy. Po okolo 10 cm odległosci miedzy otworami w kole zamachowym powinien wskoczyć kołek. A pod pokrywką od rozrządu zera na kołach powinne zaczynać się tak jakby rozłączać, będzie to może w granicy 1 cm od poprzedniego polożenia. Wybite znaki na kole nastawczym pompy powinne mniej więcej zgrać się ze znakiem widocznym w jego otworze. Wtedy ciągnik powinien odpalić, potem gaz na ful i doregulować żeby paliwo drgało kiedy kołek wpadnie w pierwszy otwór.

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, maarianek88 napisał:

GMP to drugi otwór. Wykręć wtryskiwacz. Włóż do otworu po nim dlugi śrubokręt i powoli przekręcaj wałem jak wyczujesz że tłok jest na samej górze zatrzymaj wał. Wtedy powinien wskoczyć kołek w miejsce drugiego otworu (tu zależy jak dokładnie uda Ci się ustawić tłok, może trzeba będzie tyci tyci pokręcić wałem aby wskoczył kołek). Jak masz już GMP to zerknij pod pokrywkę od rozrządu zera na kołach powinne się zgrać. Potem wyjm kołek z otworu i obróć wałem w przeciwnym kierunku do pracy. Po okolo 10 cm odległosci miedzy otworami w kole zamachowym powinien wskoczyć kołek. A pod pokrywką od rozrządu zera na kołach powinne zaczynać się tak jakby rozłączać, będzie to może w granicy 1 cm od poprzedniego polożenia. Wybite znaki na kole nastawczym pompy powinne mniej więcej zgrać się ze znakiem widocznym w jego otworze. Wtedy ciągnik powinien odpalić, potem gaz na ful i doregulować żeby paliwo drgało kiedy kołek wpadnie w pierwszy otwór.

Ok dzięki, jutro sprawdzę. U mnie pierwszy otwór nie działa jeżeli chodzi o zapłon...wszystko działa ale na drugim... jak ustawię kołek na 1 otwór i kręcę pompą do momentu drgnięcia paliwa i tak zostawię to za nic nie zapali (czyli przestawione koło?)

Opublikowano (edytowane)

Raczej to niemożliwe jeżeli wszystko jest w oryginale. Poszukam jutro tzn. dziś ile mm trzeba cofnąć wał żeby samemu wyznaczyć położenie tłoka odpowiadające wtryskowi paliwa. Czyli jak masz już GMP to cofasz wałem żeby tłok obniżył się w cylindrze o daną wartość.

Albo jak byś miał blisko to bym Ci to ogarnął stroboskopem.

Edytowane przez maarianek88
Opublikowano

Ma coś koło tych odległości. Ustawiłem dokładniutko na 1 otworze (kołek wpada wraz z ruchem paliwa) ale pali ciężko... o niebo lepiej jak to samo zrobię na 2 otworze... cuda jakieś

Opublikowano (edytowane)

Zostaw sobie te kołki w spokoju. "Ma coś koło tych odległości", wskazuje że nie sprawdzałeś wyjmując wtryskiwacz, a w ustawieniu początku wtrysku dokładność jest jednak ważna. Napisałem Ci jak to wyznaczyć prawidłowo, wyjm rozrusznik, ustaw tłok w pozycji takiej gdzie będzie miał 8,04 mm przed GMP. Zaznacz sobie na wieńcu w miejscu po rozruszniku jakiś znak żeby odnosił się do bloku i na ten znak sobie ustaw. Swoją drogą, źle odpowietrzona pompa, zbyt gruba kapilara, czy też błąd ludzkiego oka może powodować mylny odczyt momentu wtrysku w kapilarce. A co ze znakami na rozrządzie o których pisałem, sprawdziłeś czy jak wpadnie kołek w pierwszy otwór to zera tak jakby zaczynały się rozłączać? A potem w drugim otworze odpowiadającym GMP powinny się zgrać. Jeśli się zgrywa to i rozrząd jest w porządku. Ustawiłbym Ci to za pomocą lampy stroboskopowej, wtedy by się wyjaśniło gdzie był błąd.

Edytowane przez maarianek88
Opublikowano

Wtrysk wyjąłem ale dla mnie ciężko zmierzyć co do milimetra. Na 2 otworze znaki 0 się idealnie zgrywają. Idę i delikatnie sprawdzę jeszcze raz na 1 dziurze. Podrawiam i dziękuję Panie maarianek88 za cierpliwość. POzdrawiam i miłych świąt...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v