Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam szanowne grono Forumowiczów!

Właśnie wybebeszyłem swojego ursusa c-360, gdyż zerwał mi się gwint na wale korbowym z przodu (poprzedni talent założył koło pasowe na coś w rodzaju Poxiliny)

Postanowiłem też przy okazji też zajrzeć do pierścieni i tłoków.

Okazało się, że na trzecim tłoku górny pierścień pęk na pół, jego połowa była luźna a druga zapieczona tak, że jej nie widać. W dodatku pomiędzy rowkami pierścieni na tym tłoku są powypalane "kanały" o szerokości ok 1 cm, a całe denko tłoka jest pokryte sporą warstwą nagaru, mimo, że rok temu zmeniałem uszczelki pod głowicami i nie był tak zasyfiony.

 

Pytanie następujące:

Co może być powodem takiego silnego zużycia tych elementów, lejący wtrysk?

Opublikowano

Lejący wtrysk raczej nie przyczyni się do pęknięcia pierścienia. Przy całkowitym braku rozpylanie silnik mocno by dymił na jasno-niebiesko, a przy dłuższej eksploatacji zatarłby się tłok. Myślę, że nagar na tłoku jest skutkiem spadku ciśnienia sprężania będącego następstwem pęknięcia pierścienia. Te wypalenia też mogą być przyczyną dużego przepływu spalin w tym miejscu. Moje zalecenie : sprawdź gładź w cylindrze, dobierz tłok pierścienie, sprawdź wtryskiwacz (jego niewłaściwa praca na pewno nie poprawia warunków spalania), wyreguluj zawory i obserwuj. Gwint będziesz nacinał nowy, czy kleił profesjonalnym klejem, np: Loctite?

Opublikowano

Wał zaworze do szlifu w tym tygodniu, bo jest w opłakanym stanie, mam nawet wątpliwości czy wyda szlif, gdyż nie był on nominalny. Gwint będzie nacinany.

Mam też wątpliwość co do czopa koła pasowego, gdyż jest on wybity przez poluzowane koło pasowe. Ciekawe, czy nie lepiej byłoby kupić skądś gotowy wał po szlifie i dobrać panewki. Wszystko się wyjaśni na szlifierni.

 

A co do tego tłoka, to doda, że na całej jego powierzchni bocznej widać takie brązowe place jakby przypalenia

Opublikowano

Jak pierwszy pierścień pęknie to tak się dzieje z tłokiem. Niekiedy pierścień potrafi przebić tłok i przelecieć przez niego. Miałem kilka takich przypadków.

Pierścień, albo pękł od starości, abo ktoś kto je zakładał spowodował pęknięcie, źle je montując.

Opublikowano

Niestety, tak jak myślałem- wał był po 5 szlifie na korbowych i po 4 na głównych = złom! Jutro jade po jakąś używke tanią i zawioze do szlifu.

Nowy z Andorii kosztuje u nas 1200 zł, a importowany z nie wiadomo skąd 720zł. Tego ursusa nie będe trzymał, więc nie ma co inwestować takiej kasy.

 

Tłok i tulej już skompletowałem, miałem nowe prawie, bo kiedyś były założone do silnika i wyjęte jak silnik szedł na wymiane za czasów POM-u.

Co do pierścieni to z tym miałem zabawe, bo tłok i tulej mam z grupy selekcyjnej "B" i musiałem sobie mierzyć pierścionki, bo troche sie pomieszały z tymi z "A" No ale już dobrane.

Opublikowano

Lejący wtrysk nie przyczyni się do pękania pierścieni.

Hms... ta...

Proponuje założyć lejący rozpylacz...

Następnie zdjąć wydech, i odpalić c 360.

 

Tam gdzie będzie lał się nadmiar paliwa, będą co pewien czas stuki spowodowane zbyt dużą ilością paliwa względem powietrza. Tak jakby raz na jakiś czas ktoś dolał nam za dużo paliwa na tłok. Skutkuje to większą niż zawsze detonacją...a w następstwie mogą pękać pierścienie, wybijać się rowki w tłokach itd.

To raz, druga sprawa, to jeżeli jest silnik już zmęczony, ma nadmierne luzy na zamkach pierścieni i w rowkach to pierścień pęknąć może zawsze.

 

Dymienie na niebiesko jest wtedy gdy mamy za mało paliwa w stosunku do powietrza. Dymienie na czarno gdy paliwa jest zbyt dużo. Dymienie na niebiesko pojawia się też naprzemiennie z głowic, gdy np mamy za późny zapłon. Częsta przypadłość w 3p.

 

Silnik sprawdzamy zawsze rano, przy pierwszym rozruchy. Odkręcamy wydech, odpalamy na wolnych obrotach. Patrzymy co się dzieje. Potem stopniowo dodajemy gazu. Widać wszystko jak na dłoni. Najlepiej widać co silnik boli, gdy jest zimno np zimą.

 

To tyle.

Opublikowano

Znam przyczynę pęknietego pierścienia i spalonego tłoka.

 

Jakiś TALENT założył nominalny tłok do tulei po pierwszym szlifie. Po prostu tłok za luźny i pierścienie dostawały w kość! Po czym jeden z nich nie wytrzymał i sie zatopił w tłoku po pęknięciu. Tak o już jest jak dorwie się jakiś mechachanik i myśli że wie wszystko i robi na odp...al.

Opublikowano

Hms no fakt nawet nie pomyślałem, że ktoś może dopuścić się takiego niedopatrzenia. A wystarczy wsadzić tylko szczelinomierz między tuleję a tłok.

Opublikowano

z tego co piszą katalogi to zamki co 120 stopni czyli zamek pierwszego pierścienia ma sie pokrywać z zamkiem czwartego pierścienia

A jak jest 5 pierscieni? :(

Opublikowano

Panowie to jak są rozmieszczone zamki na tłoku to małoistotne.To prawda,że w czasie montażu pierscienie montuje się tak by zamki nie pokrywały się w jednej lini,Pierścień na tłoku w czasie pracy może zmienić swoje położenie,bo to nie dwusów.Ważniejszy jest luż na zamku i jak jest za mały to pierścień pod wpływem temperatury się schodzi na zamku i pęka.Także kolego przed montażem pierścieni wpierw po kolei powkładaj je w tuleje i sprawdż szczelinomierzem luz na zamku.Jeszcze zwróć uwage na pierścienie,czy na niektórych nie jest wygrawerowany malutki napis TOP.Napis TOP to góra i ma być zwrócony do głowicy.

 

Kolego Masato szczelinomierzem nie sprawdzisz luzu w parze tuleja tłok.Wynik takiego pomiaru jest bardzo niedokładny.Tuleje mierzysz średnicówką,a tłok możesz dokładną suwmiarką i tłok mierzysz poniżej sworznia.

Opublikowano

Witam jestem w trakcie remontu ursusa 360. mam pytanie w jaki sposób powinny być montowane tłoki mahlowskie z krotoszyna? Pytanie laickie, jednak nie daje mi spokoju, bo na starych garach są nagniotki na denku tłoka oznaczające kierunek montażu (nagniotek w stronę koła zamachowego) na nowych zaś jest tylko wybity rozmiar tłoka i seria na denku a od spodu patrząc jedna piasta tłoka jest zakończona na okrągło a druga ma pozostawione jakby nadlanie biegnące od piasty po ściance tłoka aż do dolnej krawędzi. Wszystkie tłoki z tych zestawów są tak samo wykończone więc coś w tym musi być.Pytanie tylko czy tym nadlaniem w strone koła czy w strone napędu rozrządu? Bardzo proszę o wypowiedź szanownych forumowiczów i z góry dziękuję.

Opublikowano

Witam jestem w trakcie remontu ursusa 360. mam pytanie w jaki sposób powinny być montowane tłoki mahlowskie z krotoszyna? Pytanie laickie, jednak nie daje mi spokoju, bo na starych garach są nagniotki na denku tłoka oznaczające kierunek montażu (nagniotek w stronę koła zamachowego) na nowych zaś jest tylko wybity rozmiar tłoka i seria na denku a od spodu patrząc jedna piasta tłoka jest zakończona na okrągło a druga ma pozostawione jakby nadlanie biegnące od piasty po ściance tłoka aż do dolnej krawędzi. Wszystkie tłoki z tych zestawów są tak samo wykończone więc coś w tym musi być.Pytanie tylko czy tym nadlaniem w strone koła czy w strone napędu rozrządu? Bardzo proszę o wypowiedź szanownych forumowiczów i z góry dziękuję.

Opublikowano

Ten otwór w tłoku(czyli komora spalania, mówiąc po chłopsku) ma być po stronie wtryskiwaczy, jak jeszcze masz wątpliwości to wyczyść denko starego tłoka i tam powinna być strzałka ona zawsze jest zwrócona w stronę wydechu jak na nowym nie ma.

@mat dzięki ale aż tak wielki i doświadczony to nie jestem ;)

Opublikowano (edytowane)

No tak, tylko, że komora spalania w tłoku ursusa c-360 jest na srodku. Stare tłoki miały znak na denku (taki nagniot krawędzi) który kierowano na koło zamachowe, nowe tłoki mają na denku serie, rozmiar i jakis numer tłoka; fi 94.908 Sp 0.092 0611 nic po za tym , natomiast od spodu wygląda to inaczej bo różnią się piasty. Pytanie tylko czy piasta z wypustką ma być w strone koła zamachowego czy rozrzadu? załączam foto

tlok

Edytowane przez ssman860

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v