Skocz do zawartości

MTZ 82 - Przerobka WOM


asus921

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mialem oryginalne tasmy wom i bebny 44mm. MTZ poszedl do prasy zwijajacej i po sezonie wom zaczal sie slizgac. Wymienilem na nowe tasmy niby oryginal na aukcji. Kupilem troche wieksza prase i nie wytrzymaly nawet sezonu. Tasmy dociagalem juz dwa razy i aktualnie znowu sie slizga.

Czytalem, ze mozna wymienic bebny na szerszy napedowy i waski hamujacy. Tylko te bebny oryginalne sa 44mm x 2 = 88mm, a szeroki jest 56mm i waski 36mm czyli razem 92mm. Bedzie to wszystko pasowac? 

Jest jeszcze opcja wrocic do tasmy oryginalnej i przelozyc hamujaca na beben napedzajacy. Hamujaca byla w bardzo dobrym stanie, a jednak co oryginal to oryginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No niestety  w tych ciągnikach z wom jest problem, ja mam dwa mtz-ty i w oby dwu jest taki sam problem że taśmy po pewnym czasie zaczynają się ślizgać. można zrobić tak jak piszesz żeby szersza była ciągnąca, będzie trochę lepiej ale nie spodziewaj się cudów i tak po pewnym czasie zaczną się ślizgać. Ja w jednym mam tak zrobione no niby lepiej ciągnie, ale i tak pod prasą John Deere 590 sezonu nie wytrzyma. Taki urok tych ciągników, niby proste w budowie i tanie w naprawie no ale co się oszukiwać coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sunday Opiszesz, jak to przerobiles? 56mm +36mm bebny beda troche szersze niz dwa po 44mm. Jaki beben dawales hamujacy? Ten 36mm wejdzie? A moze jakos stoczyc ten oryginalny? Procentowo jak duza roznica jest w tej prasie na szerokim bembnie? Ile wytrzymywalo na waskim. Jak sie juz slizga to zakladasz nowe tasmy czy naciagasz stare?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przerabiasz, wkładasz tak jak jest one się tam zmieszczą. Procentowo to ja bym powiedział że 50% dłużej wytrzymują ale to i tak zależy jak się go będzie użytkowało, na pewno jest trochę lepiej( u mnie na wąskich to był problem z prasowaniem bo się ślizgało i ciężko coś było sprasować). Taśmy podciągam ile się da, ale powiem szczerze że z jakością jest trochę słabo bo zdarzały mi się przypadki że urywało się ucho od taśmy a prawie w ogóle nie była wytarta, tylko z tym że ja go nie oszczędzam ma iść i tyle a jak podciąganie nie da rady to wymieniam na nowe. Jak wymienisz na nowe bębny i nowe taśmy to na jakiś czas będziesz miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sunday

Rozumiem, ze zmieszcze sie dwa nowe 56mm i 36mm ? Czy zmiesci sie tez jeden nowy beben 56mm i jeden stary 44mm, ale to chyba nierealne.

A podciagasz tymi srubami co wchodza w tasmy czy jeszcze jakos inaczej? U mnie nie ma wcale tego okienka i musze zwalac tam pol tylu zeby wykrecic ten dekiel pod ktorym, sa sruby naciagajace.

Mozesz podac linki do sklepow gdzie kupujesz tasmy ? Parciana czy kostka lepsza? Czy jeszcze jakas inna.

Wczesniej na tych oryginalnych jak zaczal slizgac to musialem trzymac wlacznik womu i prasowal, a na tych nowych to na poczatku prasowal, a jak zaczal sie slizgac to juz zadne trzymanie wajchy nie pomagalo, a na tych oryginalnych przejezdzilem prawie sezon na samym trzymaniu, chyba, ze cos jeszcze zle ustawilem, ale tam chyba nie ma co ustawiac, tylko naciag.

Mysle jeszcze czy nie wlozyc tej oryginalnej hamujacej jako napedzajaca. Hamujaca jest w bardzo dobrym stanie, a jednak wydaje mi sie, ze te oryginalne mocniej mi ten wom trzymaly

Edytowane przez asus921
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wkładasz 56 i 36, 44 nie wejdzie. tak naciągam tym śrubami, ja wywaliłem z tam to to wszystko i zrobiłem sobie z blachy dekiel, zawsze trochę szybciej ściągać.

http://www.czescidotraktorow.pl

zadzwoń tam, doradzą Ci która jest lepsza, ja tam zamawiam części do mtz-a

no niestety tak jak już pisałem taki urok tych ciągników, taśmy będą się ślizgać co jakiś czas i nie ma na to rady, u nas już mieliśmy tego dość i kupiliśmy inny ciągnik

no możesz też tak zrobić, dopóki się nie wytrze to może będzie dobrze

ale nie patrz tylko na taśmy bo jak bębny nie są gładkie tylko mają już nierówności to też będzie słabiej ciągnąć

 

ja reguluję w ten sposób że skręcam na maksa a potem popuszczam na tyle żeby dało się go załączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez chrap17
      Witam. Ostatnio zakupilem prase sipma z569/1, lecz w komplecie nie dostalem walka wom. Wiem ze musi być on z sprzeglem(sruba zrywalna) i chcialem do innego walka dolozyc widłaka z zabezpieczeniem lecz nie wiem ile ma wynosic siła  tego zabezpieczenia Nm. Jezeli ktos moglby sprawdzic na swoim wałku to bym był bardzo wdzieczny.
    • Przez Legend115
      Witam wszystkich . Czy ktos ma wiedze jak zalaczany jest wom ,sprzeglo womu w landini legend 115 96r mam zamiar nabyc taki ciagnik ale brak mi wiedzy na jego temat . Moze ktos ma instrukcje od tego ciagnika i muglby sie nia podzielic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v