Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Wraz z rozrostem gospodarstwa idzie potrzeba ciągnika o większej mocy, że jestem zadowolony z mojego Zetka wpadłem na pomysł zrobić z niego małego koksika :) O ile w temacie samochodów temat jest powszechnie dostępny i z autem już to przerabiałem to w kwestii ciągnika ciężko znaleźć informacje o takich zabiegach 😜
Od początku:

WTRYSKI I POMPA

Nadszedł czas na ich regenerację więc wpadłem na pomysł zmiany końcówek na takie o większej wydajnośći jednak nie wiem od czego mogłyby się nadawać ( Jeszcze nie dzwoniłem i nie pytałem o to specjalistów bo sam chcę trochę zagłębić się w temat)

INTERCOOLER

Tutaj zastanawiam się nad zastosowaniem oryginalnego(wodnego) IC z modelu 10540 lub dołożeniem IC z jakiegoś busa dodatkowo dodać wentylator z nadmuchem na niego bo wiadomo, że nie będzie działał tak dobrze jak jest to w samochodach ( IC z auta będzie w fazie eksperymentu czy działa, czujniki temperatury niedługo przyjdą więc sprwadzimy na wiosnę o ile zmniejszy się temp. powietrza)

TURBOSPRĘŻARKA

Po oględzinach silnika przez mechanika i stwierdzeniu, że jest zdrowy i wytrzyma ( a nie powinno być problemu bo 6 lat temu był remonet generalny a od tamtej pory, regularne wymiany olejów i filtrów, żadnego pałowania na zimnym i gaszenia zaraz po ciężkiej pracy a nawet po lekkiej ciągnik chwilę postał na niskich obrotach i gaszony) na sma koniec po wtryskach oraz IC zostanie wrzucone ciut większe turbo albo zamówimy hybrydę.

 

Przedstawiam tutaj plan modyfikacji jednak potrzebuję pomocy w kwestii końcówek wtrysków.

 

Odrazu podziękuję tylko za komentarze w stylu " to się nie opłaca" , " potrzebujesz więcej mocy to sobie kup większy ciągnik" , " jak się nie znasz to się za to nie bierz". Tak, nie stać mnie na kupno nowego ciagnika z gotówkę, a kredytom mówię nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja zadam inne pytanie, ile chcesz tej mocy uzyskać ? bo często na seryjnych gratach mozna wystarczająco podnieść np w takim prostym silniku większa dawka paliwa da większe cisnienie do tego jak dasz nowe koncówki wtrysków będzie to lepiej chodzić. jak chcesz to wszystko zmieniać to w jaki przyrost celujesz ? sprzęgło da radę ? skrzynia ? orientowałeś się w tej kwestii ? Po za tym większa turbina w 4 cylindrowym może wiele nie pomóc i w niskich obrotach nim ciśnienia nabije będziesz miał muła nim się rozkręci. IC samochodowy srednio się nadaje,jest "za gęsty" i w kurzu może szybko się zabić piachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbo to rob hybryde czyli goraca strona Twoja a wieksza zimna strone dac i bedzie fajnie bo sie szybko bedzie rozkrecac dodatkowo jeeli jest mozliwosc to delikatnie zwiekszyc cisnienie doladowania.

Co do icka to zobacz na fmic moze cos dobierzesz a i dac go na sam przod to wentylator chlodnicy go juz bedzie chlodzil. Jaki by icek nie byl to zawsze schlodzi cos a wodny to troche lipa jezeli jest wpiety w obieg silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2019 o 15:42, Uziu92 napisał:

to ja zadam inne pytanie, ile chcesz tej mocy uzyskać ? bo często na seryjnych gratach mozna wystarczająco podnieść np w takim prostym silniku większa dawka paliwa da większe cisnienie do tego jak dasz nowe koncówki wtrysków będzie to lepiej chodzić. jak chcesz to wszystko zmieniać to w jaki przyrost celujesz ? sprzęgło da radę ? skrzynia ? orientowałeś się w tej kwestii ? Po za tym większa turbina w 4 cylindrowym może wiele nie pomóc i w niskich obrotach nim ciśnienia nabije będziesz miał muła nim się rozkręci. IC samochodowy srednio się nadaje,jest "za gęsty" i w kurzu może szybko się zabić piachem.

Ciocia Wikipedia powiedziała, ze 9540 wyjechał z mocą 92,5 Kunia wiec chciaobym wstrzelic sie w jakieś 120 koni. Jeżeli sprzęgło nie utrzymać to się wzmocni je jak w przypadku zwiększania mocy w aucie. Przy turbo to kwestia ciut większego, ze zmiana geometria może by upchał jakieś albo ta hybryda 😊

Dnia 21.01.2019 o 16:35, jaco512 napisał:

@mlody masz katalog do 9540 i 10540? Porównaj sobie numery części w obu silnikach, jakie są różnice. Może uda się wycisnąć 105-110KM na więcej nie licz..

Katalog gdzieś mam ale z tego co pamietam różnią się tym, ze 10540 ma IC założony i tylo. Większość części jak zamawiałem i mówiłem, ze mam 9540 a chciałbym od 10540 jak się da założyć to mówili, ze to jedno i to samo :) 

Dnia 21.01.2019 o 17:07, wojtal24 napisał:

a nie myślałeś przymierzyć i założyć silnika od 1224

Takie modyfikacje to już porąbany pomysł a swap silnika w ciągniku to nie taka prostasprawa jak w aucie :) 

Dnia 21.01.2019 o 17:35, ptaszyna napisał:

Poszukaj katalogu do Forterry 12441 albo Forterry 125 jest w nich ten sam silnik, tylko ulepszony, z niego weź wtryski, turbo i IC , przestroić pompe pod ten model i 120km powinno być.

Hmmm ciekawy pomysł. Odrazu pomyślałem o częściach z samochodów a zapomniałem o nowszych modelach. Dzięki za cenną radę 😊

20 godzin temu, Mikruss napisał:

Co do turbo to rob hybryde czyli goraca strona Twoja a wieksza zimna strone dac i bedzie fajnie bo sie szybko bedzie rozkrecac dodatkowo jeeli jest mozliwosc to delikatnie zwiekszyc cisnienie doladowania.

Co do icka to zobacz na fmic moze cos dobierzesz a i dac go na sam przod to wentylator chlodnicy go juz bedzie chlodzil. Jaki by icek nie byl to zawsze schlodzi cos a wodny to troche lipa jezeli jest wpiety w obieg silnika...

No turbo to już tak na samym końcu jest bo to już droższa zabawa 🤣 ale chętnie bym wsadził hybrydę bo do kilku aut już montowałem i przyjemna różnica jest :) 

Icek tylko z przodu :) i wiem, ze wiatrak daje radę ale w sumie to dołożyłbym jakiś nadmuchujący jeden sterowany z kabiny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, zetores napisał:

pomyśl nad modyfikacją wydechu. dołożenie strumienicy, bandażowanie wydechu. Do tego porting głowicy. 

Możesz też wsadzić dwie turbiny 😛 Tanim kosztem możesz zwiększyć moc dokładając lpg.

No tak zapomniałem dodać, że przecież silnik od A do Z będzie zakuty. Koncepcja zmieniła sie co do turbo bo bedzie hybryda turbo i kompresora i inne takie tego te, żeby było to ten no nie.  

Nie wiem czy to taki tani koszt ok. 5k na LPG i jeszcze jeździć go tankować na stacje. 

Śmieszek z żartem 11/10 🥳🥳🥳 Pozdrawiam

20 godzin temu, ptaszyna napisał:

Z tym LPG to Trafiłeś w punkt, 100% racji. Reszta to nie wiem czy to żart ?

Pewnie, że to żart 🤣  LPG to do kuchenek kurka wodna 🤣🤣

Edytowane przez mlody90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5k to kosztuje profesjonalna, a za 500 zł  założysz używaną instalacje 1 generacji ;) a efekt mocy odczuwalny.

Do tego przy takiej konfiguracji mogłyby zostać oryginalne wtryski, ponieważ resztę paliwa podało by LPG.

Co do bandażowania to chodzi o zwiększenie temperatury kolektora, dzięki temu spaliny szybciej opuszczą komorę spalania. Moc delikatnie  wzrośnie tanim nakładem  i bezinwazyjnie w silnik

 

 

Edytowane przez zetores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zetores napisał:

5k to kosztuje profesjonalna, a za 500 zł  założysz używaną instalacje 1 generacji ;) a efekt mocy odczuwalny.

Do tego przy takiej konfiguracji mogłyby zostać oryginalne wtryski, ponieważ resztę paliwa podało by LPG.

Co do bandażowania to chodzi o zwiększenie temperatury kolektora, dzięki temu spaliny szybciej opuszczą komorę spalania. Moc delikatnie  wzrośnie tanim nakładem  i bezinwazyjnie w silnik

 

 

W półśrodki nie chciałbym się bawić i wolałbym już dołożyć mieć gwarancje i serwis tej instalacji. Mniej więcej wiem jak wyglada ON+LPG. Jednak nie jestem nawet zwolennikiem LPG w samochodach a co dopiero w ciągniku 🤣🤣🤣

11 godzin temu, ptaszyna napisał:

LPG mam w ciągniku i to nie żart i uwierz daje moc! Spójrz do galerii.

Właśnie oglądałem zdjęcie. Powiedz mi jak to się sprawuje po czasie. Wiadomo, wszystko ma swoje wady i zalety. Ktoś pytał wcześniej o to czy sprzęgłowa i skrzynia wytrzymają przyrost przy moim pomyśle a jeżeli ciągniki wytrzymują przyrost 30% z LPG to i przy modach by wytrzymały 😊🥳

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki ? w granicy błędu pomiarowego jakby chciał to mierzyć, sama zmiana oleju z 15w na 10w może dać mniejsze opory w silniku i delikatny przyrost mocy, albo go zalej ruskim paliwem dobrym to zobaczysz co to wzrost mocy, a jak nie masz dostępu to kup cetane bostera tylko markowego i dobrego i dodaj paliwa, na pewno będzie różnica odczuwalna bardziej niż te zabandażowanie kawałka rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny skuteczny sposób na podniesienie mocy to lpg podniesie moc i obniży spalanie na tłokach jakieś może oszczednosci na paliwie i taniej wyjdzie  niz te twoje planowane przeróbki 

Chodziło mi o temperaturę na tlokach

Widziałem  c 360 4x4 z mostem robura 330 Perkins  i poprostu wychodzą ulepy wrażenia na mnie nie robi wartość c 330 12000zl silnik 4500 zł bo nie masz na wymianę  przystawka 2000 zł i pierdoki wyjdzie 20000 zł gdzie masa tego ciągnika nie pozwoli wykorzystać  mocy ciągnika lepiej wyjdzie kupić c 360  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skład instalacji wchodzi reduktor  i wtryskiwacze  normalna  jak w samochodzie tylko nie wiem jak że sterownikiem mało osób narazie to uzytkuje widziałem to na żywo z przyczepami zetora 7245 efekt był tylko czy to tobie wystarczy a co do podnoszenia mocy sens dla mnie jest tylko podkrecajac nowe ciągniki za pomocą sterownika ewentualnie małym modyfikacja zwiększanie chłodnicy oleju i to też nie do końca jest tak że na żywotności się nie odbije  bo z modyfikować  należało by układ chłodzenia ale jak ktoś się lubi bawić to dlaczego tak jak pisałem wcześniej c c360 na jakiś mostach od roborow ale po co dołożyć kupić zetora 7245  acz kolwiek szacunek dla tych co tam wszadzili a że masz zadbany ciągnik a nie wiesz co kupisz innego to też się zgadza ale nie wiesz jak on po przeróbkach będzie się sprawował a temat lpg przydałby się na agrofoto od osób właśnie które to zalozyli  najlepiej sami bo też bym próbował  montażu a jak ktoś się wypowie że gaz do kuchenek to lepiej niech sobie daruje 

Yyy  odnośnie mostu do c 360 sens może był jak most kosztował 1000 zł a nie 7500 zł no że chyba ktoś ma sentyment do Ursusa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v