Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć mam problem z licznikiem kupiłem nowy zamiennik do renaulta 75.14 ale nie wiem jak go podłączyć wysyłam zdjęcia Na starym liczniku była kostka.

20190301_102159.jpg

20190301_102522.jpg

Opublikowano

W nowym masz opis i z niego wynika że czerwony to (+) , niebieski to (-) , czarny sygnał obrotów ( podejrzewam że z alternatora ) , pomarańczowy i żółty to wybór koloru podświetlania tarczy obrotomierza . W starym to zasilanie znajdziesz nawet żarówką , podświetlanie tak samo , a ten przewód który zostanie to sygnał obrotów . Tak przynajmniej ja bym zrobił , bo schematu ani reni nie mam .

Opublikowano

Już pisałem , plus i minus to znajdziesz miernikiem lub żarówką , podświetlanie to ten przewód na którym będzie plus po włączeniu świateł, a ten króry zostanie to sygnał. Wszystkie te przewody masz w starej kostce Po analizie układu też można wiele wywnioskować . Ale na tych zdięciach niewiele widać .

Opublikowano
3 godziny temu, RafaSzymanik napisał:

Masz spalony układ czy tryby się wysypały? Ja miałem spalony układ ale zrobił mi gość

Tryby się wysypały chyba no po prostu nie chodzi

2 godziny temu, peugeot napisał:

Już pisałem , plus i minus to znajdziesz miernikiem lub żarówką , podświetlanie to ten przewód na którym będzie plus po włączeniu świateł, a ten króry zostanie to sygnał. Wszystkie te przewody masz w starej kostce Po analizie układu też można wiele wywnioskować . Ale na tych zdięciach niewiele widać .

Jakim miernikiem czy żarówką, ale jak mam sprawdzić jak licznik stary wogóle nie działa  a ten plus np.Chcę po prostu zamontować to dobrze tylko nie wiem tych przewodów w ciągniku co od czego jest

Opublikowano

Miernikiem uniwersalnym ( do mierzenia napięcia , prądu itp.) , jak nie masz miernika to żarówka .Przewodów o których pisałem szukasz we wtyczce ( tej która była wpięta w stary miernik ) Do tego nie jest potrzebny obrotomierz

Opublikowano

Nie rozumiem , czego nie wiesz ? Masz instrukcję , zresztą na pokrywce od nowego obrotomierza jest opis . Aby odnaleść plus , to podłączasz jeden koniec próbnika ( żarówka z prewodami ) do masy ciągnika a drugim przewodem szukasz plusa , jak go znajdziesz to żarówka zaświeci . Minusa to szukasz podłączając jedną końcówkę próbnika do wcześniej znalezionego plusa a drugą końcówką próbnika szukasz minusa , jak żarówka zaświeci to znalazłeś minus . Podświetlanie to jedna końcówka do minusa (którego już znalazłeś wcześniej ) a drugą szukasz napięcia jak je znajdziesz to żarówka zaświeci ( pdświetlania szukasz po włączeniu świateł i nie szukasz go w przewodzie który wcześniej zdiagnozowałeś jako plus ( tu napięcie było już po przekręceniu kluczyka ). Wszystkie te przewody masz we wtyczce z instalacji ciągnika .Jak już masz te wszystkie przewody to podłączasz do nich nowy obrotomierz , jaki kolor do czego to pisałem wcześniej , i zresztą masz instrukcję podłączenia .

Opublikowano (edytowane)

Ale to wszystko robić na zapłonie,a napięcia do podświetlenia gdzie szukać a co z sygnałem obrotów Ja naprawdę się na tym nie znam a nie chcę nic uszkodzić

Edytowane przez Domek96
Opublikowano

Tak po przekręceniu kluczyka , podświetlanie to opisałem wyżej. Sygnał to ten czwarty który ci pozostanie we wtyczce z ciągnika . Ale może jednak lepiej zawołaj elektryka bo jak w ogóle się nie znasz to dasz radę to spalić .

Opublikowano
2 godziny temu, peugeot napisał:

Tak po przekręceniu kluczyka , podświetlanie to opisałem wyżej. Sygnał to ten czwarty który ci pozostanie we wtyczce z ciągnika . Ale może jednak lepiej zawołaj elektryka bo jak w ogóle się nie znasz to dasz radę to spalić .

Chciałem ci pogratulować wytrwałości

Opublikowano
2 godziny temu, peugeot napisał:

Tak sobie myślę , może ten twój stary obrotomierz jest sprawny skoro nie sprawdzałeś czy dochodzi do niego zasilanie i sygnał obrotów z alternatora .

Stary obrotomierz na pewno nie chodzi bo był u elektryka a sygnał obrotów wiem gdzie się znajduje,nowy licznik już działa,doszedłem co i jak z góry dziękuję

Opublikowano
1 godzinę temu, witejus napisał:

ma ktoś pomysł dlaczego w 120-54 obrotomierz zaniża obroty ?. Pokazuje od 500? na wolnych obrotach do 1000? na maxa

Mam to samo ale mój jeszcze dobija max do 1400 i ile szukałem tak przyczyny nie znalazłem. 

Opublikowano (edytowane)

na dokładkę ostatnio przestał kręcić motogodziny ,podejrzewam alternator ale nie wiem jakie ma być napięcie na wyjściu W

Edytowane przez witejus
Opublikowano

napięcie na zacisku W powinno być zmienne gdyż impuls jest podawany po parach biegunów, może masz walniętą krórąś diode i ci niechce impusować,weź i zmierz miernikiem na napięcie przemienne i czy wraz z wzrostem obrotów rosnie napięcie na zacisku W. no chyba ze w samym zegarze masz uszkodzenie lub coś nie łączy,jest tam elekrtonika prosta bo prosta ale jest ,oże kość uwaliło ...

Opublikowano

Napięcie na " W " jest przemienne ( aby je zmierzyć miernik musi być ustawiony na pomiar napięcia napięcia zmiennego). Wydaje mi sie że napięcie nie piwinno zbytnio rosnąć wraz o obrotami , za to częstotliwośc tak .

Opublikowano

Kupiłem taki sam licznik KUS jak autor tematu. Nie miałem problemów z montażem, wszystko bardzo sprawnie poszło. Jedynie nie działa mi obrotomierz. Ani drgnie. Próbowałem zmieniać mu wartości wg instrukcji, ale robiłem to na ślepo, bo nie wiem jaka jest wartość impulsów wchodzących do licznika. Wprowadzałem różne wartości, ale wskazówka nawet nie drgnęła. Wkładając stary licznik, silniczek od naliczania motogodzin działa poprawnie, co wskazuje na to, że impulsy się dostają. Badając sygnał multimetrem, też widać zmianę wartości. Pytanie brzmi, czy nowy licznik jest uszkodzony, czy też muszą być wprowadzone wyłącznie poprawne wartości aby wskazówka ruszyła? Druga sprawa, może ktoś się orientuje jaka jest wartość tych impulsów jaką mam wprowadzić? Dzięki serdeczne z góry za pomoc. Dodam jedynie, że w starym liczniku wysypała się kolejny raz zębatka. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cineek
      Witam, ostatnio rozkręciłem licznik od 6180 i mam pytanie co to jest z tyłu?
    • Przez MariuszWakowicz
      Witam poszukuję jakiegoś zamiennika do mojego ciągnika chodzi o obrotomierz czy znajdę coś dla mojej Renaty ? 
    • Przez Przemek2203
      Gdzie można kupić oryginalny licznik MTG? W okolicznych sklepach same podróby w internecie też nie mogę nic znaleźć
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




    • Przez radoradosny
      Witam! 
      Mam pewien problem z czujnikiem do owijarki Metal-Fach, podczas pracy uszkodził się po prostu został tak jakby ścięty czubek tego czujnika.Zabrałem go i rozebrałem doszedłem do tego aby,że polutowałem przewody ale nie wiem co dalej aby prawidłowo działał kupiłem także nową rurkę gwintowaną z aluminium tak jak było oryginalnie. Z góry dzięki wielkie! 



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v