Skocz do zawartości

Problem z podnośnikiem case 885XL 785 685 585 485


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z sterowaniem podnośnikiem w case z lat 1990

modele które miały ten sam typ sterowania to 885xl 785 685 585 485

podnośnik podnosi jednak nie działa regulacja wysokości, w ostatnim czasie nie chce opadać.

mam model z kabiną, próbowałem zdemontować mechanizm sterujący jednak bezskutecznie, (3 śruby i 2 przewody hydro) prawdopodobnie trzeba dobrać się do tego od góry, może ktoś się orientuje czy wystarczy w tym celu zdemontować fotel czy trzeba demontować kabinę tak jak podano w manualu pdf.

Co może być przyczyną braku regulacji podnośnika?

po odkręceniu 2 przewodów hydraulicznych od mechanizmu sterującego podnośnik nadal nie opada. (silnik nie odpalany)

jest to model w którym olej przekładniowy i hydrauliczny jest wspólny. filtr hydrauliczny wymieniony, olej kiepskiej jakości.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i wskazówki.

 

case.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znamy wszystkich szczegółów niedomagania ,ale miałem kiedyś styczność z sytuacją ,że w podobnym Case nie dało się opuścić podnośnika z zaczepioną maszyną. Nieobciążony podnośnik opadał . Pomogła regulacja wkrętem ( w szczelinie pomiędzy widełkami ,na klucz ampulowy 3lub 4 mm).  Wystarczyło wkręcić 1 obrót, tym samym zwiększyła się czułość zaworu upustowego.rys 161.

Screenshot_20230317-200815~2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć  pokrywę blaszaną w korpusie podnośnika (pod siedzeniem, ) , Będzie wówczas dostęp do mechanizmu sterującego . Trzeba tylko rozkminić działanie mechanizmu sterującego - nie jest to trudne , bo suwak zaworu przy cylindrze steruje podnoszeniem lub opuszczaniem ,ale mechanizm sterujący koryguje te funkcje zależnie od zadanej pozycji dźwigni sterowania podnośnikiem oraz wysokości ramion podnośnika. Trzeba sprawdzić co się dzieje z suwakiem zaworu w różnych nastawach i praktycznie samo się okaże co należy wyregulować. Jeżeli znajdę którą srubą trzeba pokręcić,to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rys,157 ( powyżej) pokazano sposób regulacji maksymalnej wysokości podnoszenia - regulacja prętem suwaka , ale nie o to tu chodzi - nie ruszać ,

Trzeba sprawdzić ustawienie śruby pokazanej na rys158 - po opuszczeniu ramion śruba ta ma lekko dotykać do zderzaka ( ew. nieco wykręcić i wkręcić na dotyk do zderzaka). Zwróć uwagę na ustawienie omawianej śruby na rys.157,- wówczas podnośnik jest max podniesiony, podczas opadania podnośnika śruba ta zbliża się do zderzaka.

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa ,czy trzpień czujnika ( w korpusie za zderzakiem ) - mocowaniem łacznika centralnego przesuwa się swobodnie , czy nie jest wciśnięty lub czy nie było coś tam kombinowane rys. 159 ( powyżej).

Jeżeli ustawienie śruby ( rys.158) będzie prawidłowe , z czujnikiem też będzie OK, to proponuję o ok 1/2 obrotu obrócić w prawo , wkręt regulacyjny rys 161. ( Mogła się wypracować iglica która uderza w kulkę - zawór upustowy i niedostatecznie otwiera odpływ oleju ,) .Nie biorę pod uwagę rzeczy podstawowych,jak dźwignie ,zewnętrzne  cięgna itp. gdyż podejrzewam , że zostały one sprawdzone i wykluczone jako możliwe przyczyny usterki.

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie luzy zlikwidowałem zaczął podnosić nie spada ale jakby by mu ciśnienia brakowało gdy zacznę kręcić kierownica lub włączę hydraulike on jeszcze wyżej bez problemu podnosi i ma ta moc i tak samo wtedy jakby szybciej troszkę opad sprzęt i tak nwm czy zaworek ciśnienia lub tłoczek dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry mam problem z case 685xl mianowicie podnośnik przy pracy ciężką maszyna na przykład talerzowka podnosi ja dobrze lecz ciągle opada i podnosi około 5cm podczas jazdy po drodze to samo maszyna podnosi i opada ciągnikiem ciągle buja a mam wrażenie że ciśnienia zaczyna brakować do wspomagania . Czy szukać przyczyny w uszczelnieniu tłoka czy w rozdzielaczu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2023 o 20:28, andrzej78 napisał:

Nie znamy wszystkich szczegółów niedomagania ,ale miałem kiedyś styczność z sytuacją ,że w podobnym Case nie dało się opuścić podnośnika z zaczepioną maszyną. Nieobciążony podnośnik opadał . Pomogła regulacja wkrętem ( w szczelinie pomiędzy widełkami ,na klucz ampulowy 3lub 4 mm).  Wystarczyło wkręcić 1 obrót, tym samym zwiększyła się czułość zaworu upustowego.rys 161.

Screenshot_20230317-200815~2.png

Witam mam taki problem international case 685xl podniósł na maksa podnośnik i nie można do opuścić pomoże ktoś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który wkręt ? 

Wykręciłem wszystkie zawory wyczyściłem i nic podniósł na max i nie myśli opuścić 

Jest jeszcze zaworek na plecaku rozkręciłem go to tylko olej wystrzelił i ramiona opadły ale jak odpaliłem go zaraz na max do góry i to samo ale na moje oko ten zawór jest ok bo przed nim i za nim jest ciśnienie tak jak by coś blokowało go i nie puści oleju do korpusu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v