Skocz do zawartości

Claas Dominator 58- Wyważanie bębna młócącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Potrzebuję informacji na temat wymiany cepów bębna młucącego w Claas dominator.

Posiadam dominator 58, i jak widzę czas wymienic cepy, są wytarte, ! Jesli jest ktoś to robił , proszę o informację, gdyż sama wymiana to nie wszystko, pozdrawiam!

Opublikowano

Czytałem różne komentarze na temat wymiany i wyważania cepów, jedni piszą że nie trzeba wyważać bębna bo cepy są parami wyważone, bądź można samemu to zrobić wyrównać wagę dwóch cepów, inni piszą że mimo tego wyważenia trzeba cały bęben młócący wyjąć założyć cepy i zawieść do wyważenia! Szukam uzytkowników kombajnów co  ten temat przerabiali i ich opinii ,NIE CHCIAŁBYM USZKODZIC KOMBAJNU,bo jak wiadomo wibracje bębna będą powodować uszkodzenia łożysk , pęknięcia i wibracje całej maszyny!

Opublikowano

cepy są parami- prawda ale dla pewności  należy zważyć najlepiej poczta ma dokładne wagi.Po skręceniu na czopy bębna zakładamy łożyska i stawiamy na łożyskach na kozłach paletach tak aby można obracać i kilka kilkanaście razy pokręć zaznaczając miejsce zatrzymania np kredą z boku jeśli zatrzymuje się w róznych miejscach to ok jeśli wraca do jednego to problem bo trzeba jeszcze dojść do tego z której strony trzeba dociążyć można dłuższe śruby i nakrętkami lub spawami .nawet serwisy tak robią 

Opublikowano

Kręcenie na koziołkach czy paletach? to z powodzeniem można w maszynie zrobić. Takie wyrównanie masy to jest wyważenie statyczne. Konieczne jest wyważenie dynamiczne. Po wyważeniu statycznym owszem bęben nie będzie ustawiał się w jednym miejscu ale oś środka ciężkości może nie być zgodny z osią bębna.

Opublikowano

swego czasu serwis claasa nawet w kombajnach za prawie milion tak robili i było ok a jeżeli bęben nie dostał uderzenia to przykręcając listwy parami  i sprawdzając w taki sposób nie powinno być problemu tym bardziej że średnica bębna w claas jest stosunkowo mała . A poza tym to naklejony kurz  po wewnętrznej stronie listew nieregularnie odrywa się i powoduje dużo większe niedoważenie a jakoś nikt się tym nie przejmuje . Więc po co straszyć i czarować jak można w prosty sposób 

Opublikowano

 

46 minut temu, RU68 napisał:

swego czasu serwis claasa nawet w kombajnach za prawie milion tak robili i było ok a jeżeli bęben nie dostał uderzenia to przykręcając listwy parami  i sprawdzając w taki sposób nie powinno być problemu tym bardziej że średnica bębna w claas jest stosunkowo mała . A poza tym to naklejony kurz  po wewnętrznej stronie listew nieregularnie odrywa się i powoduje dużo większe niedoważenie a jakoś nikt się tym nie przejmuje . Więc po co straszyć i czarować jak można w prosty sposób 

W Claasie cepy przykręca się i spawa, i to może mieć wpływ na niewyważenie. Jeśli od cepów odrywają się śmieci i czuć wibrację to należy wyłączyć młocarnię parę razy do skutku, ja tym się akurat przejmuję.

Koła w samochodzie też się wyważa dynamicznie i ciężarki przykleja się z obu stron, często o różnych wagach i nie naprzeciw siebie.

Masa bębna jest kilkanaście razy większa, obroty podobne a siły powstają większe

Rozumiem, że ty swoje koła wyważasz na koziołkach. 

Opublikowano

po pierwsze nie wyśmiewam ciebie a po drugie to mechanicy tak niby wyważają i kasują po 1000 zł więc chyba należysz do tej grupy a jak czujesz wibracje na kurzu to współczuję użytkowania takiego sprzętu 

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie czujników awaryjności!!

Mój kombajn D 58 , ich nie posiada ale chciałbym założyć chociaż jeden na podajniku zbożowym.

Kombajn posiada na zegarze kontrolki awaryjności, ale nie wiem czy jest tam instalacja do nich, zauważyłem że tam gdzie bezpieczniki są wolne 2  kostki do podpieńcia, a ich kable prowadzą pod zegar przy kierownicy.zaznacze że maszyna jest sprawna elektrycznie i wszystko działa.  Czy wystarczyło by zamontować czujnik i podłączyć do któregoś z pinów w tych kostkach? Czy potrzebna jest cała instalacja z modułem do sterowania czujnikami!Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v