Skocz do zawartości

Prototypy z serii U


adikpl1

Rekomendowane odpowiedzi

w latach siedemdziesiatych zostały skonstruowane prototypy o zbliżonej konstrukcji ale z różnymi silnikami

 

który ile miał koni tego nie pamietam

 

ale z różnych względów (towarzysze na moskwy sie chyba nie zgodzili) ursus wycofał sie z tego pomysłu

 

nie wiem czy moge podać linki ale na FP są fotografie tych maszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie ta licencja od MF to możliwe że Ursus teraz byłby marką przewyższającą Zetora :(

A gdyby nie kupili licencji od MF, a wprowadzili te ciągniki to by mówili, ze gdyby kupili to bylby jedną z najlepszych marek. Poza tym ludzie na te MF-y raczej nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wałesnie że potrzebował...Polacy jedni z pierwszych mieli wykupiona licencje na TUZ od MF do C-325, a że były takie czasy to musieli sie podzieć z zetorem z zamian za 4011...

 

w latach 70 polskie ciągnki śmiało mogły konkurować z Fendt-em, ale pózniej ursus był nastawiony na masową produkcję bo rynek i tak wszystko wchłoną...takie czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest niestety i druga strona tego medalu w czasach komunizmu w hierarchi ważnosci gałęzi przemysłu zaraz za górnictwem i hutnictwem był przemysł maszyn rolniczych na który poszło tyle kasy ze się w pale nie mieści - efekt był taki ze pod koniec lat 70 polska produkowała taką liczbę maszyn która dwókrotnie zaspokajała zapotrebowanie krajowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogło wystarczyć sprzętu jak każdy kto miał kilkanaście ha chciał kupować nowy kombajn :( , prawdą jest że Polskie gospodarstwa są przeinwestowane, u nas praktycznie jakby tak wszystko razem doszło i byłaby pogoda to kombajny nie miałyby co robić przez tydzień.

Poza tym, myślenie niektórych Polaków jest takie: ''wezmę, może się przyda''. A jak dostawał przydział to czemu miłaby nie brac?? Kto wtedy patrzył na ekonomikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie wiele racji ale wezcie też pod uwagę ze sporo sprzętu szlo do ZSSR - sam mieszkam kolo bylego przejscia kolejowego i pamiętam jak wagonami wozili maszyny do ruskich, teraz wozą samochody.

 

proszę też o powrót do glownego wątka wypowiedzi czyli: Prototypy z serii U, U-710 U-610 U-510 U-310 bo o tym rozmawiamy w tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prototypy jak dla mnie nie wyglądają jakoś super. Nie znam szczegółów technicznych. Z wyglądu wolę normalne nasze ursusy. A co do przeinwestowania to kombajn nie jest luksusem a koniecznością. Nie wyobrażam sobie dojrzałego zboża na polu przed np. deszczem a ja czekam na usługę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v