Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym poruszyć bardzo często spotykany na forach temat odnośnie prototypów Ursusa z serii U (310,510...).

Od roku staram się odnaleźć te ciągniki i bezowocnie a jest to spowodowane bardzo często przemilczeniem moich próśb i wychodze tu z wielką prośbą do wszystkich Forumowiczów aby pomogli mi je odszukać.Punktem docelowym jest dla mnie to aby taki ciągnik odkupić i pozostawić dla potomnych ponieważ obserwując zdjęcia zauważyłem że pracują te maszyny jeszcze w polu a jak wiadomo bardzo szybko ulegną zniszczeniu.

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję. :)

 

Uwaga!:Nie jestem żadnym handlarzem po prostu lubię maszyny z czasów PRL i staram się je uratować.

Opublikowano

Witam.

Od roku staram się odnaleźć te ciągniki i bezowocnie a jest to spowodowane bardzo często przemilczeniem moich próśb o adres lub miejscowość i wychodze tu z wielką prośbą do wszystkich Forumowiczów aby pomogli mi je odszukać.Punktem docelowym jest dla mnie to aby taki ciągnik odkupić i pozostawić dla potomnych ponieważ obserwując zdjęcia zauważyłem że pracują te maszyny jeszcze w polu a jak wiadomo bardzo szybko ulegną zniszczeniu.

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję.

 

Uwaga!:Nie jestem żadnym handlarzem po prostu lubię maszyny z czasów PRL i staram się je uratować.

Opublikowano

Odnosząc się do ciągnika z allegro to "sprzedawca" ma bardzo wybujałą wyobraźnię, ponieważ z tego co mi wiadomo są jeszcze 2 ursusy u610 w Polsce. No i ludzie szanujmy się, model eksportowy? Może jeszcze od Niemca co tylko do kościoła jeździł?

A teraz bomba panie i panowie... jak udało mi się dowiedzieć to cena za ten ciągnik to 40tyś. zł! :)

Opublikowano

W RPT znalazłem taki ciekawy artykuł o Ursusie U 310!!! Polecam przeczytać bo naprawdę warto zobaczyć jaką myśl techniczną mieliśmy w tamtych czasach. Rozwiązania z tamtych czasów wykorzystane w Urusie nie odbiegają od dzisiejszych. Polecam.

post-16304-0-29370500-1424801174_thumb.jpg

post-16304-0-50977900-1424801219_thumb.jpg

post-16304-0-95820900-1424801251_thumb.jpg

post-16304-0-50759300-1424801285_thumb.jpg

  • Like 2
Opublikowano

Te większe ciągniki miały też mieć skrzynie biegów z 3 biegami zmienianymi pod obciążeniem. Miała to być skrzynia biegów skonstruowana przez inżyniera Edwarda Habicha.

  • „Trimat" 3-biegowa przekładnia planetarna dla ciągnika rolniczego umożliwiająca zmiany biegów „pod obciążeniem" tj. bez przerwy w przekazywaniu napędu.
  • „Rewersotrimat" przekładnia planetarna o 3 biegach do przodu i 1 do tyłu, umożliwiająca łatwą zmianę biegów również przy pracach manewrowych (przód - tył)
Opublikowano

Ciekawe czy te skrzynie nie były wykorzystywane przez zachodnie marki które po cichu dogadały się z konstruktorem lub innym decydentem.Nie od dziś wiadomo , że mamy bardzo dobrych konstruktorów ale  brakuje kasy na wdrożenie tych pomysłów w praktyce.Ostatnio czytałem artykuły o alternatywnych modelach malucha czy też Syrenki, a pamiętacie samochód BESKID ,po jakimś czasie pojawił się renault twingo jakoś łudząco do niego podobny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v