Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 

Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu szukał innej obudowy i spał spokojnie. Spaw wykonany nawet perfekcyjnie nigdy nie dorówna wytrzymałością  odlewowi który  i tak oryginalnie jest za słaby w tych ciągnikach. Spawanie korpusów które pełnią  tak jak w tym przypadku  funkcję ramy to naprawa doraźna zwłaszcza jeśli robi  się to na ciągniku  ;)

Opublikowano

W sumie innego wyjścia nie ma tylko czy warto kupować sam korpus skrzyni czy kompletna skrzynię ? Cena za używki  waha się od 2  do nawet 6 tys to i tak tanio w porównaniu do zachodnich  ciągników.  A czy oplaca sie wymienić przy okazji wałek i 2 tryby robiąc  tym samym skrzynie 40 z 25km/h ? Czy ktoś to już przerabiał?i jak to ma się do przełożeń na innych biegach? A czy ktoś miał  taki przypadek z pękniętą obudową skrzyni? Pękła po prawej stronie tuż przy odlewie na śruby z tylnym mostem.

Słyszałem też że  niektórzy do tych ursusów 6 cylindrowych robią drugą ramę łącząc tą orginalna z tylnym mostem na zwolnicach.czy takie rozwiązanie coś  w ogóle daje?

Opublikowano (edytowane)

A co bardziej się  opłaca kupić używana obudowę skrzyni do 1 500 zł  i dokupić ten zestaw trybów  do szybkiej skrzyni i przełożyć wszystko ze swojej skrzyni czy kupic oryginalna fabrycznie szybką  skrzynię do 6 tys zł? Sam już  nie wiem co lepiej by było. Doradźcie koledzy forumowicze. 

Edytowane przez Przemq
Opublikowano

Jak ciągnik robi więcej w polu niż w transporcie to może jednak zostaw tą wolniejszą skrzynie? Spotkałem się z opiniami ,że na szybkiej skrzyni w niektórych pracach polowych ciężko dobrać przełożenie.

Opublikowano

Ciągnik robi tylko ciężka robotę w polu przy agregacie uprawowo ale też robię przejazdy po 15 km na gospodarstwo żony to w transporcie mile widziana była by też oszczędność ☺ teraz najbardziej używam 2 szosowej. A czy na szybkiej skrzyni biegi polowe nie zastąpiły by 2 szosowej?

Żółw  i Zając jest sprawny także te przełożenia może by się  jakieś znalazły? Póki co żadna obudowa się  nie trafia😕w lutym była na olx w Sokółce za tys zł  ale wtedy nie wiedziałem że będę miał taką niespodziankę  w 12-stce😕

Opublikowano

Mam już używana obudowę w dobrym stanie więc  jestem już  spokojniejszy. Teraz tylko nie wiem z jakiej firmy wziąć  ten zestaw trybów i wałek do szybkiej skrzyni? Bo słyszałem że jakość większości części jest mizerna. Koledzy doradźcie ☺

Opublikowano

Po spawaniu obudowy skrzynia cały sezon wytrzymała lecz zaczyna chyba siadać jakieś łożysko w skrzyni bo przy cofaniu słychać jakiś metaliczny szelest i przy jeździe z dużą prędkością robi się jakaś dziwna wibracja i drgania. Obstawiam lozyska na wałku od biegu wstecznego ale przy przekladce skrzyni w nową obudowę czas wymienić wszystkie łożyska plus uszczelnienia wzmacniacza momentu i profilaktycznie mikropompka co wy sądzicie co powinienem jeszcze zrobić przy okazji takiej roboty?czy dam radę sam to ogarnąć? Wymiana wałka i dwóch trybów raczej nie wchodzi w grę bo chcę  mieć więcej przełożeń do pracy w polu..

 

Opublikowano

Po 4 latach naprawiłem tą skrzynię biegów a dokładniej kupiłem skrzynię że spalonego zetora 12145 beż skrzyni pośredniej za 3 tys zł w idealnym stanie a do tego swoją skrzynię pośrednią po wymianie łożysk i uszczelnień i powinien być już spokój 🙂 żeby nie klej na spaw to by pękła na 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v