Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie , ale po kolei . Zakupiłem ciągnik w lutym tego roku , jest to zetor 9540 turbo , następnie wyposażyłem go w ładowacz czołowy i wszystko było ok , do czasu jak "ostro" sobie popracowałem z ładowaczem , po ok godzinie pracy przestał podnosić ładowacz (tzn. podnosi ale tylko na dużym gazie) no i słychać jak pompa rzęzi .

Trochę poczytałem i obstawiam właśnie pompę , więc dzisiaj zamówiłem nową + komplet filtrów i uszczelnień .

I teraz pytanie - jak sprawdzić czy zawór ten przy pompie jest dobrze ustawiony , bo nie mam pewności czy poprzedni właściciel coś tam nie podkręcał , nie chciał bym aby się coś rozleciało jak założę nową pompę , tym bardziej że będzie mocniejsza od dotychczasowej ?

 Wiadomo , od razu nowy olej i tu też proszę o sugestie jaki zastosować ?

Opublikowano

oryginalny zawor przeciazeniowy powinniem miec plombe z drutu, zawor to ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal o awarie.. jesli to ustrojstwo jest podobne do tego z mniejszych zetorow czy ursusow, to najpierw zmierz cisnienie pompy a potem wszystko po kolei , ja walcze od 10 dni z hydraulika-nawet sam zrobilem -ze starego lemiesza- pokrywe do pomiaru pompy, zegar pozyczylem i okazalo sie ze to co naprawialismy z mechanikiem to jednak nie bylo zepsute, tylko nowy rozdzielacz byl walniety.

Opublikowano
6 godzin temu, jacus napisał:

oryginalny zawor przeciazeniowy powinniem miec plombe z drutu, zawor to ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal o awarie.. jesli to ustrojstwo jest podobne do tego z mniejszych zetorow czy ursusow, to najpierw zmierz cisnienie pompy a potem wszystko po kolei , ja walcze od 10 dni z hydraulika-nawet sam zrobilem -ze starego lemiesza- pokrywe do pomiaru pompy, zegar pozyczylem i okazalo sie ze to co naprawialismy z mechanikiem to jednak nie bylo zepsute, tylko nowy rozdzielacz byl walniety.

Jakie Miałeś objawy awarii , i co to za pokrywa z tego lemiesza?

Opublikowano

jak sciagniesz plecak to musisz jakos zmierzyc cisnienie pompy- w otwor zasilajacy trzeba jakos wlozyc manometr, wiec trzeba dorobic blache z otworami do przykrecenia do mostu i wspawac mocowanie na manometr, popatrzylem na zlom i znalazlem lemiesz z idealnymi otworami,tylko na manometr wycialem do tego wspawalem redukcje od czego- to nie mam pojecia ,akurat ze starych rupieci pasowala, ewentualnie mozna przykrecic waz z manometrem do wywrotu, ale u mnie wywrot nie dzialal, 

zalozylem stary rozdzielacz do nowej pompy i raz dziala, raz nie , wywrot sam sie naprawil albo i nie -podobnie jak rozdzielacz,zakupiony regenerowany rozdzielacz idzie na gwarancje, ten zalozony tez byl regenerowany w innej firmie...

jakie byly objawy-na zimnym oleju podnosil, na zagrzanym troche albo wcale ,na 1000 obr pomalu podnosil, jak podniosl to trzymal bez problemow, zewnetrzna nie dzialala wcale.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, jacus napisał:

jak sciagniesz plecak to musisz jakos zmierzyc cisnienie pompy- w otwor zasilajacy trzeba jakos wlozyc manometr, wiec trzeba dorobic blache z otworami do przykrecenia do mostu i wspawac mocowanie na manometr, popatrzylem na zlom i znalazlem lemiesz z idealnymi otworami,tylko na manometr wycialem do tego wspawalem redukcje od czego- to nie mam pojecia ,akurat ze starych rupieci pasowala, ewentualnie mozna przykrecic waz z manometrem do wywrotu, ale u mnie wywrot nie dzialal, 

zalozylem stary rozdzielacz do nowej pompy i raz dziala, raz nie , wywrot sam sie naprawil albo i nie -podobnie jak rozdzielacz,zakupiony regenerowany rozdzielacz idzie na gwarancje, ten zalozony tez byl regenerowany w innej firmie...

jakie byly objawy-na zimnym oleju podnosil, na zagrzanym troche albo wcale ,na 1000 obr pomalu podnosil, jak podniosl to trzymal bez problemow, zewnetrzna nie dzialala wcale.

Tylko że w moim przypadku pompa i ten zawór  jest na zewnątrz pod kabiną z lewej strony wraz  z zestawem filtrów i mikropąpką 

Aco do objawów to na zimnym oleju podnosi pełną łychę bez problemu (może trochę wolno ) , a jak się rozgrzeje to juz lipa -trzeba ostro gazować i podnosi tak jakby etapami (ok 1,5m podniesie i staje -wtedy na dużym gazie jeszcze raz reakcja dzojstikiem i znów o jakieś 0,5 m w górę i tak kilka razy trzeba aby podniósł wyżej , ale do samej góry nie daje rady z obciążeniem)

ps. zawór nie ma żadnej plomby i nie jest wkręcany tylko dopychany przez taki "kaptór" zakręcany

Edytowane przez pudło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v