Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MT16P uniwersalny olej stosowany do silników i skrzyń biegów. Rosjanie leją go gdzie się da, a szczególnie do silników czołgowych, skrzyń przekładniowych i czego tam jeszcze sobie wymyślą. Zastosowanie jednego oleju w skrzyni i podnośniku T25 ma tę zaletę iż przy awarii pompy napędzanej ze skrzyni nie nastąpi mieszanie dwu różnych środków smarnych. Tak samo przy STOU jeżeli pompy hydrauliczne są przy silniku zwiększa szanse na przeżycie silnika w razie wpompowania oleju z hydrauliki.
 

Opublikowano

Producent karze zalewać olejem silnikowym czyli ten co dajemy do sinika. Ja zalałem Hipolem, ale słychać, że jest za gęsty szczególnie po postoju dłuższym i chłodne czy zimowe dni. Trzeba w tedy dać czas na wolnych obrotach pompie aż go podgrzeje pracując. Ja mam też tą wydajniejszą pompę i podpinałem owijarkę Sipmy stacjonarną.

Opublikowano
mirro napisał:

Zastosowanie jednego oleju w skrzyni i podnośniku T25 ma tę zaletę iż przy awarii pompy napędzanej ze skrzyni nie nastąpi mieszanie dwu różnych środków smarnych.

Pompa hydrauliki w T25 nie ma napędu ze skrzyni i raczej nie ma szans na wymieszanie oleju hydraulicznego z przekładniowym a nawet jeśli to są mieszalne ze sobą. Ja do hydrauliki leję hydrauliczny, do skrzyni przekładniowy a do silnika silnikowy. Wyjątek to wspomaganie w MTZ. Tam leję silnikowy bo pompa wspomagania może puścić olej do silnika.

Opublikowano

Witam kupiłem władka t25, 520mtg nie wiem , czy to dużo czy mało ,ale jak narazie działa. Chce wymienić wszytskie oleje. Proszę o radę jaki wlac oleje do silnika a jaki do skrzyni , podnośnika, kolumny i zwolennic. Oczywiście, nie najtańszy superol, tylko cos dobre i sprawdzonego np. 15w 50 bo niby turdus 15w 40 jest rzadki i leci z niego jak z karnu , a czy to parwda czy miit to nie wiem. Czy wymienia sie olej w pompie hydrallicznej lub inaczej napend pomy , jezeli tak to ile i jaki wlać. dziękuję za pomoc prosze o radę.

Opublikowano (edytowane)

Może najpierw pomyśl co będziesz podpinał do tej hydrauliki w gniazda jak sobie zrobiłeś parę wyjść. Ja zalałem Hipol bo dorobiłem parę wyjść hydraulicznych by owijarkę stacjonarną podpinać i nic więcej. Z biegiem czasu patrząc zmienił bym go na Agrol U jak ma 3P by można było podpinać i inne maszyny też i inne traktory i nie bać się mieszania oleju, ale obawiam się, że może być za rzadki w lato przy intensywnej pracy i przecieki na tłoku mogą być a nie chce już eksperymentować bo to drogi olej ten Agrol U. Ale jeśli nigdy nic nie będziesz podpinał to zalej go silnikowym i tyle jak producent każe. Kolego mój T25A1 ma 41lat i wpierw miał Superol 15W40 teraz ma Milvus 15W40 i chyba przejdę na Turdus SHPD 15W40 i pracuje bardzo rzetelnie. Silnik czysty a leci mi jedynie z pompy wtryskowej jak za dużo ON już się nazbiera po kilkunastu mtg. A niebyła grzebana jeszcze. Jak dbasz tak masz. Dzięki za poprawienie :)

Edytowane przez Risto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v