Skocz do zawartości

Awaria silnika farmer 311


Massey294s

Rekomendowane odpowiedzi

D 226B-6

Silnik nagle zaczął nierówno pracować. Przyczyna widoczna na zdjęciu. Z materiałów od Kostiego wynika że najprawdopodobniej uszkodził się "pilzstósel" (popychacz).

Czeka mnie zdjęcie misy i rozbiórka wszystkiego przed rozrządem aby to wymienić? Ze schematów wynika że muszę wyjąć wałek rozrządui po wyjęciu wałka wyjmę popychacz? 

Może są inne powody takiego luzu? Nie odkręcałem jeszcze dżwigienek zaworowych.

Proszę o jakieś rady, bo robi mi się słabo jak widzę ile roboty mnie czeka (obym się mylił)

Pozdrawiam

IMG_20190912_211827.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laska się dźwiga na tyle że gdy zawór powinien być max otwarty to jest tylko trochę uchylony. Ten luz między dźwigienką a laską występuje w pozycji zamkniętego zaworu. 

Poradzicie jak przekręcić wałem korbowym ręcznie? Na wale od przodu jest przesówka do przedniego wom, kręcenie przez wom nic nie daje, jest uruchamiany elektrohydraulicznie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz z góry czy popychacz cały jest nie ubity,postaraj sie jakoś wałem pokręcić i patrzcie co tam z popychaczem sie robi,jesli chodzi ładnie to nowa laska i składać.co do pokręcenia wałem to nie wiem jak nawet danie ciągnika na bieg i pchanie go ękoma za tylnie koło nic nie da bo to turbomatic,no chyba ze zostaje opcja odkrecić rozrusznik i duzym śrubokrętem za wieniec przekręcać

Edytowane przez erwin2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć popychacz musisz zdjąć miskę olejową oraz wyjąć wałek rozrządu. Inaczej nie da się wyjąć popychaczy - one wychodzą do dołu. Podejrzewam, że laska popychacza zgięła się bo masz poprzecznie pęknięty popychacz.

Dół tego pękniętego w połowie popychacza poszedł na dół wraz z obrotem wałka rozrządu a jego góra została i zablokowała się. Tłok nacisnął na zawór który przez klawiaturę zgiął laskę. Potem znowu wskoczyło wszystko w swoje miejsce i teraz wydaje się że tylko laska jest zgięta. Musisz na to uważać.

Popychacze na 6 cylindrze dostają bardzo mało oleju nawet przy prawidłowym ciśnieniu oleju w silniku i zacierają się. Widziałem w tych silnikach przeróbki gdzie ktoś dorabiał dodatkowe smarowanie z głównej magistrali olejowej na tył silnika aby popychacze na 6 cylindrze i wcześniejsze miały więcej oleju. Moim zdaniem ten silnik ma taką właśnie wadę konstrukcyjną bo z tego co pamiętam olej na ostatnie popychacze trafia na samym końcu gdy przejdzie przez wcześniejsze.

A u Ciebie który to cylinder? Piąty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez robek83
      witam 
       
      mam fenda 312 lsa był oryginalnie  na oponach przód 600-65-38 tył 480-65-28 . Teraz tył 580-70-38  bierznik okolo 80% a przód 16.9/14-28 20% do wymiany .Czy to sie zgrywa teraz. Jesli nie to jakie opony na przód?.
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez _Marcin_
      Witajcie,
      Mam pewien problem z Fendt Farmer 311 Turbomatik.
      Po odpaleniu, zmianie kierunku jazdy i wciśnięciu sprzęgła od razu jest blokowany pedał sprzęgła. Oznacza to niespełnienie jakiegoś warunku tylko jak się dowiedzieć jakiego? Ciągnik stoi, obroty skrzyni poniżej 1000 bo silnik kręci się 680 obr/min. Półbiegi SML przełączają się poprawnie, nie ma w ogóle żadnych błędów, Kalibracja przełącznika SML w gałce biegów, kalibracja półbiegów SML jak i  samego rewersu kończy się poprawnie wyświetleniem OK na wyświetlaczu. Ciśnienie skrzyni bezpośrednio za filtrem wynosi 14 bar, natomiast na przewodzie idącym do chłodnicy oleju (czyli smarowanie skrzyni) wynosi 3,5 bara. Sprawdziłem już przełącznik magnetyczny i czujnik zbliżeniowy przy pedale sprzęgła. Wartości takie jak powinny być. Nie wiem gdzie dalej szukać problemu.
      Dodam jeszcze, że przy zablokowanym pedale sprzęgła rewers elektrohydraulicznie przełącza się poprawnie czyli pod kabiną nie jestem w stanie przesunąć tej wajchy od ręcznego przełączania rewersu dalej niż przesunie się ona sama. A po ręcznym odblokowaniu pedału sprzęgła ciągnik jedzie normalnie - nic w skrzyni nie piszczy, nie stuka - jest "normalnie". Usterka wydaje się być typowo elektryczna ale potrzebuję jakiejś podpowiedzi.
    • Przez Conami17
      Witam, mam problem z fendtem 309. 4 lata dmuchnął uszczelkę , miał przy okazji zrobione gumki pod tulejami , nowe tłoki i pierścienie wrzucone. Teraz ostatnio znowu wydmuchał uszczelkę. Zrobione zostały głowice i wtryski bo lały. Pompa sprawdzana , nie ma jeszcze tragedii. 
      Problemem jest niestety dym siwy z rury wydechowej. Wpada też w kolor niebieski. Są jakieś złe warunki spalania. Ściągałem kolektory nie widać żeby głowice zostały źle zrobione a nie byle kto je robił , firma ma od lat 90 dobra renomę. Ma ktoś pomysł czemu tak jest ? Dodam że na jałowym biegu jak stoi też dymi. Cały czas leci dym. Turbo nie widać by puszczało , zapłon cofany , przyspieszany na cofniętym jest o wiele gorzej. Filtry wymienione , nigdzie w przelotkach syfu nie ma , filtry czyszczone i zmieniane. Zawory regulowane ściślej , i odwrotnie. Dziwi mnie tylko że z odmy nie widać żadnego dymku ani nic nic. Suchy wąż. Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki ale powoli tracę już siły. Kiedyś dymił tylko jak się gaz w podłogę wcisnęło ale te ciągniki akurat na turbosprzegle tak mają. Teraz wstyd nim jechać pustym przez wieś 😂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v