Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Panowie mam takie pytanie, niebawem szykuje mi się remont kapitalny Perkinsa, i chciałbym zapytać czy może ktoś z Was zakładał do tego silnika zestawy naprawcze z tłokiem na 5 pierścieni ( dwa zgarniające). Na temat trafiłem przypadkiem, i z tego co udało mi się ustalić to takie tłoki produkuje firma Złotecki. Dystrybucja jest ograniczona do POM-ów i jest możliwość zakupu całych zestawów naprawczych w firmie Prima Łódź, w skład którego wchodzi tłok Złotecki, tuleja i pierścieni Prima Łódź. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ? Będzie to lepsze rozwiązanie niż tłok z 4 pierścieniami ? Może ktoś zdecydował się na taki zestaw i zechce się wypowiedzieć ?

Opublikowano

Więcej pierścieni to większe tarcie, temperatura i szybszy proces zużycia. 4 pierścienie będzie lepsze, tylko trzeba patrzeć by pierścień zgarniające olej był chromowany. 

Generalnie i tak surowe tuleje + honowanie po montażu daje najlepsze rezultaty i trwałość silnika.

Opublikowano
30 minut temu, samtech84 napisał:

Generalnie i tak surowe tuleje + honowanie po montażu daje najlepsze rezultaty i trwałość silnika.

A po tym zabiegu najlepiej później rezultat zdaje częste wymiany i mycie filtra powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem:) pytam dlatego, że temat tłoka z 5 pierścieniami poddał mi gość z Ursus Chełmno, twierdząc, że jest to lepsze rozwiązanie ponieważ ubytki oleju silnikowego pomiędzy wymianami są znikome nawet na dotarciu, dlatego się tym zainteresowałem 

Edytowane przez Facundoo
Opublikowano

Ubytki oleju zawsze są, ten dodatkowy pierścień zgarnia olej poniżej sworznia co wcale nie musi być takim dobrym rozwiązaniem. Na plus takich tłoków jest lepsze prowadzenie w cylindrze, może i to mniejsze zużycie oleju ( choć to szczegół w sprawnym silniku tego typu ). Olej spełnia swoje zadanie w silniku, dodatkowe pierścienie na dole tłoka to nie koniecznie dobre rozwiązanie.

Na twoim miejscu zainwestowałbym w sprawdzone zestawy, tj. PREMIUM PLUS ( Tuleja surowa Mahle, tłok FM Gorzyce, pierścienie Prima Łódź, sworzeń IZCS Iława ). 

Opublikowano

Pewnie tak zrobię, jak radzicie. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika Perkins, a nie chce zakładać nowego tematu. 

Wujek dwa lata temu robił też kapitalke swojego 3P w POM-ie w Tyczynie. Ciągnik obecnie ma coś chyba ok. 500mth. Z tego co mówił to zaczął mu ubywać olej w silniku przy kosiarke rotacyjnej, mówił ze jak kosi 4-5godzin na 3 biegu, obroty 1800 min to następnego dnia musi dolać ok. 0,5l oleju. Podobno gdy w czasie koszenia zostawi go na chwilę zeby sobie pochodził na wolnych obrotach to z odmy leci biały dym o zapachu spalonego oleju tak samo jak z korka wlewu. Ciekawe jest to, ze od ostatniego pokosu zrobił 60 mth i dolal raptem 0,3 l oleju silnikowego. Co o tym myślicie? Spotkał się ktoś z taką sytuacją? Wiem, ze traktor nie ma zadnych wyciekiw i chodzi na turdus ie 15w-40 a olej zmienia przed i po sezonie. 

Opublikowano

Każdy silnik wciągnie olej jak długotrwale pracuje pod wysokim obciążeniem, każdy bez wyjątku łącznie z tymi w samochodach a tym bardziej jeśli używa turdusa który jest słabym olejem.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, bears napisał:

Każdy silnik wciągnie olej jak długotrwale pracuje pod wysokim obciążeniem, każdy bez wyjątku łącznie z tymi w samochodach a tym bardziej jeśli używa turdusa który jest słabym olejem.

Zgadzam się, tylko dla Perkinsa norma oleju jaka może,, wziąć,, to ok. 1,5 l oleju na 100mth. A tutaj rozmawiamy o silniku praktycznie nowym, który pewnie na jakieś 10mth lyknal 0,5l oleju i w dodatku niepokojący jest ten dym z odmy i wlewu o zapachu spalonego oleju. 

Edytowane przez Facundoo
Opublikowano
8 godzin temu, Facundoo napisał:

Zgadzam się, tylko dla Perkinsa norma oleju jaka może,, wziąć,, to ok. 1,5 l oleju na 100mth. A tutaj rozmawiamy o silniku praktycznie nowym, który pewnie na jakieś 10mth lyknal 0,5l oleju i w dodatku niepokojący jest ten dym z odmy i wlewu o zapachu spalonego oleju. 

No to jedź i powiedz to tym co remontowali silnik.

Opublikowano
22 godziny temu, jonek98 napisał:

@adi a co masz do turdusa ? Do takiej wiekowej konstrukcji praktycznie oprócz superola wszystko dobre.To nie jest sprzęt z technologią z nasa żeby mu lać jakieś millersy czy inny drogi szajs

To że ten olej paruje,jak się rozgrzeje robi się jak woda.Wytłumacz mi jakim cudem wyczuwałem smród spalonego oleju identyczny jak podczas docierania.Ciągałem gałęzie temperatura chłodzenia byla jakies 70 stopni a olej mial tak 85 90.Obejrzałem silnik dookoła w szczególności przy kolektorze wydechowym było sucho nic nie wyciekało a czułem spalony olej.Sam wniosek się nasuwa że nie trzyma parametrów,a jaka różnica między olejem Turdus a  Orlenem Fuchs czy Mobil? Między Orlen a Turdus nie ma różnicy w cenie Orlena platinum ultor polecam jeździłem dobre kilka lat silnik był suchy dobrze trzymał parametry.Ja już nie raz poruszualem ten temat że różnica jest 40 50 na bańce 20 L.Czemu przekonać nie można że coś zeszło na psy zaczął ktoś podrabiać lub polecieli w chu*** z jakością.

 

22 godziny temu, aprochota napisał:

Co wy chcecie od superolu? Mój 3p od nowości jedzie na superolu i silnik do dziś nie tykany rok 89.czyli 30 lat. Teraz już zaczyna brać olej ale nie jakoś bardzo dużo

Zalej czymś lepszym i dopiero się wypowiedz na lato woda,na zime galareta jakby bylo mało taki syf zostawia w silniku.Rozbierzesz silnik kiedyś zobaczysz ile szmulcu jest potem spróbuj to wymyć ropą nie odmyjesz gwarantuje ci.

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Adi96 napisał:

To że ten olej paruje,jak się rozgrzeje robi się jak woda.Wytłumacz mi jakim cudem wyczuwałem smród spalonego oleju identyczny jak podczas docierania.Ciągałem gałęzie temperatura chłodzenia byla jakies 70 stopni a olej mial tak 85 90.Obejrzałem silnik dookoła w szczególności przy kolektorze wydechowym było sucho nic nie wyciekało a czułem spalony olej.Sam wniosek się nasuwa że nie trzyma parametrów,a jaka różnica między olejem Turdus a  Orlenem Fuchs czy Mobil? Między Orlen a Turdus nie ma różnicy w cenie Orlena platinum ultor polecam jeździłem dobre kilka lat silnik był suchy dobrze trzymał parametry.Ja już nie raz poruszualem ten temat że różnica jest 40 50 na bańce 20 L.Czemu przekonać nie można że coś zeszło na psy zaczął ktoś podrabiać lub polecieli w chu*** z jakością.

 

 

Nic nie zostawia, bo rozbierałem i silnik w środku jak wymyty, to że wyczuwałeś spalony olej na dotarciu, to tak ma być   :) bo chociaż z tłumika nic nie ciekło to i tak go spalał, to że robi się rzadki jak woda o niczym złym nie świadczy, chyba że dla silnika do remontu. :)

Edytowane przez Sean
Opublikowano

@Sean Mowa o syfie który pozostawia był o Superolu. Podczas jak docierania to było porównanie.Silnik jest po kapitalnym remoncie 2017 roku ma zrobione dobre 350 mtg,czemu jak zalałem Mobil Devlac 15W40 nie było smrodu spalonego oleju,normalne było czuć spaliny,olej sie nie pienił i nie pocił się tak z odmy?

Opublikowano

Turdus SHPD 15w40 kiedyś był naprawdę dobrym olejem, nie wiem co dokładnie zmienili ale nagle z roku na rok zmieniła się konsystencja tego oleju. Miałem jeden kanister 5l oleju z wyciąganym lejkiem i dokupiłem drugi ( już bez tego lejka, nowsze opakowanie ), różnica była tak że ten pierwszy był ok 2x gęściejszy od tego w nowym opakowaniu. Oczywiście gęstość w temp. otoczenia to żaden parametr ale podczas wymiany olej jest też inny. Fakt że nie pa co porównywać go do Mobila Devlac 15W40 czy Shell Rimula 15w40 jakie stosuję ale nie ma co mówić że jest jak woda i się spala.

Z tym Superolem to nie do końca jest tak jak piszesz. Po pierwsze to jest kilka rodzai oraz kilkunastu producentów. Superol może być olejem sezonowym lub wielosezonowym. Jednym z głównych parametrów oleju odpowiadającym za wypłukiwanie syfu jest liczba zasadowa TBN, dlatego Turdus po wymianie będzie momentalnie czarny a Superol CC nie a syf odłoży się w silniku, ale zalej Superol F 15W40 z Orlenu i możemy porozmawiać ( nawet ciśnienie pójdzie do góry ). 

Opublikowano

Na tym forum powstało już wiele mitów, dla jednych Turdus jest super, a dla drugich bee. Przeważnie prawda leży po środku i jeśli ktoś od remontu głównego silnika stosuje Turdusa i oleje o podobnej liczbie TBN to nic mu się nie stanie. Superol CB czy CC to dziadostwo i z tym się zgadzam ale tylko i wyłącznie na tle dobrego oleju. Nie stanowi to zasady że na takim Superolu silnik będzie miał mniejszą żywotność, jeśli ktoś wymienia go częściej niż instrukcja przewiduje, to może mieć silnik zdrowszy niż ten co na Shellu jeździ tylko wymienia po 400 mth. 

Co do olei z Orlenu to bardzo ciekawą propozycją ( oczywiście w przesadzie do 60-tki ) jest olej DIESEL (2) HPDO CG-4 15W-40 lub jeszcze lepszy PLATINUM ULTOR CG-4 15W-40. Właściwości zbliżone do Mobila Devlac 15W40 a cena niższa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v