Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Jaki olej można lać do wspomagania ? Wlewa się po prawej stronie ciągnika 

Znajomy zalecił turdus czy to był dobry wybór ? Po kilku latach już nie idzie skręcać (można kręcić a koła stoją w miejscu) czy przyczyną może być turdus ?

rozumiem, że do wymiany będzie orbitrol- pompa wspomagania? Czy jak to się nazywa.(od strony kierownicy) Ktoś wie jakie to ma oznaczenie? Czy to się regeneruje i od czego można zamontować jako zamiennik? Może coś od Ursusa ?

Edytowane przez rolnik_profil
Opublikowano

ciekawe to ile lat minęło że obwiniasz olej ? Ja k trochę pochodził to nie jego wina .

Jak orbitrol siedzi to na zgaszonym możesz kręcić powoli a koła się nie ruszą , jak szybciej to dopiero skręcą , jak orbitrol sprawny to na zgaszonym kołami skręcisz tylko duży opór będzie .

Jak pompa to na zapalonym będziesz skręcał ale ciężko -opornie ,

A u ciebie dziwne może nie masz wcale oleju albo coś się ukręciło np frez na orbitrolu , strasznie to dziwne chyba że już coś siadało a ty nie mówisz i jeździłeś do końca aż nie chodzi wcale 

Opublikowano

Problem się nasilał, nie stało się z dnia na dzień. Na zgaszonym można kręcić kierownicą a koła stoją. Na zapalonym również stoją ale jak dużo się kręci kierownicą to trochę uda się skręcić. 

Opublikowano

to orbitrol , no chyba że zapowietrzony masz układ , a suchy on jest czy poci się bo jak leje to już pewnie po nim , o w bizonie jest jedna pompa i działał mi układ kierowniczy ale strasznie lekko tzn kręciłem kierownicą w czasie jazdy to skręcał nawet chyba więcej obrotów było , a w skrajnym położeniu to całkiem koła już na max skręcone a kierownicą dalej kręciłem ,

To u ciebie właśnie jak było z max skrętem ?

Opublikowano

wątpie żeby olej coś miał do tego zwłaszcza że to olej silnikowy był , czyli drożej zapłacił a właściwości wcale nie gorsze , przecież są układy gdzie olej idzie ze skrzyni , a w nowych przecież ten sam idzie do skrzyni i do silnika olej.

Ciągnik stary to ile czasu bedzie wszystko sprawne ?

Co do orbitrola kupowałem nowy sam się zdziwiłem że tak tanio za 500 zł i już 3 rok leci tylko że z 750 mth dopiero i nic nie spocony ani nie przepuszcza 

Opublikowano (edytowane)

Jest to układ gdzie wspomaganie kierownicy jest na zupełnie osobnym obiegu. Olej jest też inny. Może i silnikowy przepalony wlać i będzie chodzić, z tym że jak długo? 

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
19 minut temu, sebe1033 napisał:

wątpie żeby olej coś miał do tego zwłaszcza że to olej silnikowy był , czyli drożej zapłacił a właściwości wcale nie gorsze , przecież są układy gdzie olej idzie ze skrzyni , a w nowych przecież ten sam idzie do skrzyni i do silnika olej.

Ciągnik stary to ile czasu bedzie wszystko sprawne ?

Co do orbitrola kupowałem nowy sam się zdziwiłem że tak tanio za 500 zł i już 3 rok leci tylko że z 750 mth dopiero i nic nie spocony ani nie przepuszcza 

Też masz mf590? Jaki orbitrol zamówić? Masz może link ? Ile może kosztować uszczelnienie ? 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, MF675ursus napisał:

Jest układ gdzie wspomaganie kierownicy jest na zupełnie osobnym obiegu. Olej jest też inny. Może i silnikowy przepalony wlać i będzie chodzić, z tym że jak długo? 

Ja nie o tym żeby przepracowany lać , tylko jak układ osobny to się daje taki olej jaki jest najtańszy bo to tylko pompa i siłownik bez żadnych skrzyń -zębatek .

23 minuty temu, rolnik_profil napisał:

Też masz mf590? Jaki orbitrol zamówić? Masz może link ? Ile może kosztować uszczelnienie ? 

Nie mam fiata , frejus  firma nic nie mają wystawione tylko stronę swoją i dajesz im nr katalogowy ewentualnie może po modelu znajdą 

Co do uszczelnienia mało to opłacalne tak jak i pomp przecież wszystko powycierane i bedzie przepuszczać 

 

http://frejus.com.pl/hyd.html

Edytowane przez sebe1033
Opublikowano

Pompa, siłownik, orbitrol... A później jaja, bo zimą ukręcić kierownicą nie można, bo olej nie ten, szczególnie że ATF dużo droższy od turdusa nie jest, a i jego ilość w układzie jest mała, przez co oszczędność żadna. Orbitrol pierwszy jaki zanlazłem:

https://allegro.pl/oferta/orbitrol-massey-ferguson-3050-6120-6140-3383107m1-6825231156

z tym że numer trzeba sprawdzić, czy aby na pewno pasuje

Opublikowano

to jali fiat ze ma pompy w skrzyni? Bo wiekszosc modeli ma na rozrzadzie 2 pompy i 1 od wspimagania jest i osobny zbiornuczek pod maska razem z filtrem. 

Mialem i fiata i fergusony itp.....

Opublikowano (edytowane)

a to te mniejsze nh tak mają że pompy przy rozrządzie 

Mój to F 110 WINNER ,

z tego modelu zrobili potem serie M  i bliźniaczą 8x60   a następnie TM (te mniejsze) 

Edytowane przez sebe1033
Opublikowano

Pompa napędzana z rozrządu o niczym nie świadczy, może być osobny układ lub wspólny z przekładni. 

Akurat Turdus to zły wybór i lepiej byłoby Suerolu CB czy CC zalać.

Olej jaki ma być w układzie to typu ATF - do takiego zostało wszystko dobrane, to że ruski ma jakiś tam to można przy piwie pogadać.

Jeśli już to lepiej zalać olejem hydrauliczno przekładniowym typu UTTO lub uniwersalnym STOU ( to, że nadaje się do silnika nie stawia go na równi z olejem silnikowy, proszę tego nie mylić, olej ten ma masę dodatków aby spełniał wymogi zarówno silnika, przekładni oraz hydrauliki. 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, MF675ursus napisał:

I olej do wymiany- podziękuj znajomemu za "dobre rady", do wspomagania w tym modelu powinien iść olej typu ATF- czerwony do skrzyń automatycznych

Nic podobnego, tego rodzaju olej może uszkodzić  uszczelnienia w takim układzie  ! Oryginalnie był czerwony , ale zupełnie innego przeznaczenia. Producent zaleca  olej spełniający normę  MF - M1127 lub M1129A , Jedną z norm spełnia olej Fusch Agrifarm UTTO MP normy ( M1127 , MF1135, M1143) , podejrzewam ,że krajowe oleje typu Utto też .

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Wg, Fuchs ma być ATF pasujące oleje to:

TITAN ATF 4000
TITAN ATF 3000
TITAN ATF 10

Dlaczego mają nie pasować?

Ursus chyba zalecał jakiś hydrol, na pewno nie zaszkodzi. 

Opublikowano (edytowane)

do polskiej postkomuny zalecają Boxol 26 i nie wiem po kiego cokolwiek cudować w tym temacie jak kosztuje grosze... Wygląda jak woda i nijak ma się innych olei (silnikowych czy przekładniowych). Jak ma wyświechtany orbitrol to i tak mu nic nie pomoże

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v