Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Powymieniałem właśnie u siebie wszystkie kontrolki na diody LED. Oczywiście standardowo problem jest z ładowaniem co też mnie nie dziwi. Alternator do wzbudzenia potrzebuje prądu rzędu 0,2A. Dioda LED nie wiem czy chociaż 0,02A generuje. Pytanie do Was, czy może już ktoś ten temat przerabiał? Jak sobie z nim poradziliście? Opornik? Jeżeli tak to jaki wsadziliście tak aby wzbudził alternator ale jednocześnie zbyt mocno się nie grzał gdy włączony jest zapłon ale silnik nie chodzi. A może są jakieś inne gotowe rozwiązania które można by zastosować? Jeszcze ostatecznie mogę dać diodę LED do sygnalizacji i wpiąć dodatkowo tą żarówkę i zostawić ją gdzieś pod deską ale to już trochę druciarstwo dla mnie. 

Opublikowano

żarówka ma zmienny opór (zależnie od tego czy się rozgrzała czy nie). Ale jeśli to ma być 0,2A, to musisz dać rezystor ~60 ohm (minimum 0,25W) a równolegle do niego szeregowe połączenie diody led i rezystora ~680 Ohm.

Opublikowano

Przy rezystorze 60 ohm , jego moc to minimum 4 W . Są też regulatory napięcia które nie potrzebują napięcia D+ i mają wyjście do zasilania kontrolki ładowania , ale to niepotrzebne koszty i przeróbki .

Opublikowano
peugeot napisał:

Przy rezystorze 60 ohm , jego moc to minimum 4 W . Są też regulatory napięcia które nie potrzebują napięcia D+ i mają wyjście do zasilania kontrolki ładowania , ale to niepotrzebne koszty i przeróbki .

zgadza się - cos pokićkalem licząc na szybko w pamięci. Dzieki za sprostowanie.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, asharot napisał:

Przerabiałem ten temat, skończyło się na tym że wszędzie są diody oprócz kontrolki ładowania.

A czemu na tym poległeś? Przecież to nie jest chyba nic skomplikowanego? Takie rozwiązania były kiedyś stosowane w starych VW. Żarówka która wzbudza alternator ma 5W. Przy napięciu jakieś 12,5 - 12,8V wychodzi że taka żarówka pobiera prąd ok 0,39A a to daje rezystencję ok 33Ω. Więc zastosowanie rezystora 5W i rezystencji 33Ω da moim zdaniem wystarczające natężenie do wzbudzenia alternatora. Dodatkowo wrzucę jeszcze diodę blokującą aby uniknąć efektu żarzenia się żarówki w okresie wybiegu silnika podczas jego zgaszenia i wszystko powinno pięknie działać. Dodatkowo rezystor ma tą zaletę że daje cały czas takie samo natężenie a żarówka nie. Pewnie u Was jest podobnie że żarówka przy niskich obrotach się pali albo żarzy. Po zastosowaniu rezystora problem powinien zniknąć i alternator powinien być wzbudzony już przy najniższych obrotach. 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

A co ma się z nim stać? Nic się nie stanie. Opornik jedynie może się grzać, spalić się nie spali bo do tego on służy. Wystarczy kupić taki z radiatorem i po kłopocie. VW golfy 2 i 3 czy fordy miały podświetlenie ledowe, oporniki były wlutowane w licznik i jakoś nic się z nimi nie działo więc tym bardziej nie rozumiem co ma się z nim stać w ciągniku gdzie chłodzenie jest wręcz rewelacyjne ponieważ ma on dostęp do powietrza. Przecież tam nie będzie temperatur rzędu 100 stopni tylko 30 - 40 to max. Po to będę właśnie montował opornik 5W a nie 2W aby szybciej był w stanie to ciepło odprowadzić 

Opublikowano
2 godziny temu, asharot napisał:

Chyba złe porównanie z podświetleniem LED w golfie. Tam był opornik w szeregu z diodą a tutaj musisz podpiąć diodę równolegle  z opornikiem. 

No z tym też się niestety nie zgodzę. Albo inaczej. Nie do końca się zgodzę. Nawet specjalnie znalazłem schemat instalacji golfa i faktycznie, jest tak jak mówisz, jeden opornik jest wpięty szeregowo z diodą LED ale jest to malutki opornik. Natomiast też o rezystencji 100Ohm jest wpięty równolegle i to on odpowiada za wzbudzenie alternatora. Zresztą u mnie konstrukcja będzie praktycznie identyczna bo jeden opornik już mam i jest on wbudowany w tą kontrolkę którą kupiłem ale jest on niestety za słaby. Teraz podepnę drugi równolegle i będzie taka sama konstrukcja jak w golfie. Zobaczymy jak z grzaniem się. Jak się będzie bardzo mocno grzał to kupię jakiś 10W. Ten jeszcze lepiej będzie sobie radził z odprowadzaniem ciepła niż 5W. Zobaczymy. Jutro poeksperymentuję. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v