Skocz do zawartości

Ostrówek


Stachowy

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pole

Witam!

ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.

i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.

czekam na opinie pozdrawaiam xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli do załadunku to lepiej kupić ostrówka co do przerobienia go to raczej będzie trudno . Udźwig jest około 1.5 tony to spokojnie przy takim udźwigu jeszcze muszą być dobre oponu bo chugowe zaraz strzelą. Moim zdaniem jak jest koparkoładowarka to lepiej to zostawić i tego nie przerabiać .  bo nie warto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrówek ma inny przedni most i jakieś przeróbki z tyłem żeby dokładać ramiona do tuzu to zdecydowanie odpada on ma daleko wysuniętą rame poprostu żadnej maszyny nie dało by się podpiąć i te 1.5 tony udźwigu to jest razem z łyżką czyli że tak powiem łyżką można by podnieść 1.5 tony bo do ładowaczy czołowych to udźwig podają samej ramy bez łyżki(chyba) no i oczywiście wspomaganie wspaniała sprawa. I sam na własne oczy widziałaem jak od 60-siątki przednie koło odskoczyło jak koleś jechał :) ( ciągnik nie jest pomyślany do ładowacza czołowego i bez nego przednie mosty wysiadają a co dopiero z) Aha a wałek jest tylko żę jest do niego pompa podpięta ( w starszych modelach bo w nowszych to już na przodzie jest pompa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no ale zrobic na tyl balascik z zaczepem i po bele mozna smigac z wozem czy przyczepa. w sumie to bylby to tylko ciagnik jako ladowarka bo jak nie da rady podczepic nic to w polu nie zrobi a tak dobry tur, wspomaganie no i szybkosc podawania pompy olejowej. i tanim kosztem moza miec nie kiepski sprzet do obornika czy wozenia bel ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe do przerobienia, kwestia tylko za ile.

Jeśli nie potrzebujesz aż tak bardzo ciągnika to ostrówek się nada, bo jeśli chcesz mieć też ciągnik, to przeróbka może być nie opłacalna.

Jeszcze przed chwilą na allegro był na sprzedaż ostrówek, który zamiast ramienia z tylu miał taką betonową płytę i na niej zaczep automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 owszem ale jedną sekcje więcej podpiąć to nie prolem w ostrówku są wyjścia dodatkowe do ydrauliki więc to tlyko formalnośc  można przedłużyć ramę i zamontować ładowacz wszystko da się zrobić a i jeszcze jedno  ostrówek przy ładowaniu jest dużo silniejszy od 60 tki bo ma inne przełożenie tak zwane do pchania a nie do ciągnięcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko weźcie pod uwage to że ostrówek podobno waży 5 ton (mam ostrówka ale nie sprawdzałem 4x4 olej w ramie gruby dach radio nawiewy oświetlenie robocze otwierana łyżka budowlana, taka troche samoróbka ale super sie nim jeździ na alledrogo kupiłem za 22 tyś jakby to kogoś obchodziło) wracając do tematu :) jakieś wojaże ostrówkiem z pełną przyczepą bel jeszcze by przeszło po równym terenie ale z dwie przyczepy to już czarno to widze ( on ma za mały silnik żeby ciągnąć własne 4 litery a co dopiero jeszcze przyczepe ) z tą mocą to wygląda tak albo na koła tak z biedą albo hydraulika a żeby grzebnąć kołem i np. łyżką w tym samym czasie manewrować to jest zdecydowanie za mała moc , grzebnąć grzebnie na 1 może 2 ale 3 już nie grzebnie a co dopiero hydraulika . i z sekcjami nie ma problemu nie wiem jak się one nazywają te rozdzielacze ale one są tak zbudowane że tylko sie przykręca następne tak jakby w zasadzie bez ograniczeń ja mma 3 rozdzielacze do przodu tył normalnie 4 + 2 na podpory , i z chwytakiem do bel nie było by żadnego problemu czy z inną przystawką poprostu mówisz że to ma być do ostrówka i Ci zrobią do ostrówka a nie na euro ramke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no ale zrobic na tyl balascik z zaczepem i po bele mozna smigac z wozem czy przyczepa. w sumie to bylby to tylko ciagnik jako ladowarka bo jak nie da rady podczepic nic to w polu nie zrobi a tak dobry tur, wspomaganie no i szybkosc podawania pompy olejowej. i tanim kosztem moza miec nie kiepski sprzet do obornika czy wozenia bel ;]

wiesz ja mam tura przy c360 ale kupuje ładowarke poniewaz ciagniczkiem ciagniesz przyczepy a ładowarka rozładowujesz.ja bym wział ostrówka bo zaczep mozesz do niego jakis zrobic a 2sprawa ze zakopiesz sie czy cos zawsze ma cie kto wyciagnac .wiedz jedno ze tur rozwala kazdy ciagnik wiem cos o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę wtrącic swoje 3 grosze to powiem tylko że ja bym nie zdejmował tylnego wysięgnika, posunąc na szynach wieże na bok i złożyc ją za kabiną i niech sobie tam siedzi, zawsze może się przydac i balast będzie, jak zrobisz beton na balast czy cos, to również będzie ci to do tyłu wystawac. Zaczep można jakiś zmajstrowac pod szynami wysięgnika i ma to poniekąd racje bytu ...

 

Jest jeszcze kwestia mediów do przyczepy, o ile prąd zrobic to bułka z masłem to hamulec to nie takie proste, a skoro kolega wyżej pisze że on waży 4t + ewentualna przyczepa z ładunkiem to znając hamulce c - 360 to ewentualne hamowanie z góry może się skończyc nie wesoło ...

Edytowane przez tomekzet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładając nowego tematu....czy ktoś dokładał do ostrówka napęd na przód? Zastanawiam się nad zakupem takiej maszyny. Z tego co wstępnie zauważyłem odnośnie kosztów to sam ostrówek około 15k napęd zakładając że od 60 zmieści sie około 8k do tego ramka adaptacyjna do narzędzi które posiadam około 1k plus elektrozawór na 3-sekcje ponizej 1k czyli do 25k maszyna do załadunku paszowozu wypychania obornika byłaby wsam raz. Pytanie tylko czy napęd np z robura zmieściłby się tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszWakowicz
      Witam posiadam jcb 185-65 przez zbiorniczek wyrównawczy leci para która śmierdzi spalinami po zakręceniu korka po jakimś czasie zaczyna wywalać wodę przez korek jak by był przedmuch ale tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pompę wody,termostat też ok i zblokowałem wiskozę pomocy nie wiem co robić 
    • Przez Baumax
      Witam, 
      Chciałbym opisać przeróbkę której jeszcze nie widziałem na forum a sam zrealizowałem. Temat oczywiście dodatkowa hydraulika zetor k25 przerobionej na walku od koła pasowego. Orginalna pompa została wyrzucona, otwory zaślepione, w tuleju drążonej zostało zaślepione wyjście do kanału olejowego w korpusie. Wałek na wyjście koła pasowego został skrócony i do spawałem tuleje napędu pompy, dorobiłem flansze pod pompę, między pompa a flansza jest uszczelka gumowa 6mm która robi za amortyzację. W korpusie został wywiercony otwór i zamontowany króciec grodziowy do zasysu oleju. Teraz olej jest pobierany ze zbiornika dalej pompa tłoczy na rozdzielacz i wraca do wałka drążonego przez który zasilany jest oryginalny siłownik podnoszenia. Pompa jaka zastosowałem to nsz16, na wyjściu walka ma 1000obr więc przy małych obrotach moc hydrauliki jest zacna. Testy wyszły pomyślnie i aktualnie przy podpięciu cięższej maszyny na niskich obrotach podnosi przód do góry.Teraz  jestem mega zadowolony z działania hydrauliki w moim zetorku. 
      Jeśli macie jakieś pytania piszcie. 



    • Przez Bartek1231
      Witam
       
      Chciałbym założyć do kirowca k700a silnik ok 500KM z Mana mam pytanie czy skrzynia biegów to wytrzyma? I drugie pytanie wiem że kirowiec wychodził też w wersji 6x6 czy zwykłego kierowca da się przerobić na taką właśnie wersję 6x6 bez zakładania oryginalnego mostu środkowego? 
    • Przez MFTeam
      witam mam problem z silnikiem Perkins 4 zrobiłem kapitalny remont nowy wal, tuleje, blok i głowica planowana, korbowody i tłoki, pompa paliwowa i wtryski są świeżo po regeneracji i do kolektora wydechowego dostaje się paliwo i czy na małych czy większych obrotach dymi na szaro/niebiesko. Oleju nic nie bierze a już trochę przepracował. Co to może być za przyczyna?
    • Przez anadrol9
      Witam wszystkich,
       
      zajmuje się chlodnictwem , naprawa oraz montażem agregatów chłodniczych a także montażem klimatyzacji w maszynach rolniczych (ciągniki,kombajny).W razie jakich kolejek pytań śluzę pomocą .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v