Skocz do zawartości

Ostrówek


Stachowy

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pole

nie zakładając nowego tematu....czy ktoś dokładał do ostrówka napęd na przód? Zastanawiam się nad zakupem takiej maszyny. Z tego co wstępnie zauważyłem odnośnie kosztów to sam ostrówek około 15k napęd zakładając że od 60 zmieści sie około 8k do tego ramka adaptacyjna do narzędzi które posiadam około 1k plus elektrozawór na 3-sekcje ponizej 1k czyli do 25k maszyna do załadunku paszowozu wypychania obornika byłaby wsam raz. Pytanie tylko czy napęd np z robura zmieściłby się tam?

 

Chłopie, daj sobie z tym spokój ... Miałem, a w zasadzie mam do czynienia w życiu z dwoma Ostrówkami, jeden to był K 162 zbudowany na Ursusie C 360 a drugi, którym obecnie czasem pracuję, to nowsza jego wersja NK 0451B na Ursusie 4512. Przede wszystkim obie te maszyny to "ulepy", goły ciągnik obłożony osprzętem budowlanym. Jeśli chcesz tego używać w środku budynków (wypychanie obornika), to pamiętaj że K 162 nie ma składanego tylnego ramienia i przez to jest długi. Zero zwrotności. NK 0451B ma już składane, ale złożone jest wysokie i wystaje poza obrys maszyny, czyli cały czas trzeba uważać żeby w coś nie przypier.olić. Możesz ramię zdjąć, ale wtedy masz 50% maszyny no i trzeba kombinować z balastem z tyłu = koszty. Słabiutki skręt, nie mam małego podwórka a pomimo to, żeby zmienić tor jazdy o 90º to na 2-3 razy. Kolejna rzecz, hydraulika. Sama w sobie nie jest słaba, ale na wolnych obrotach nie ruszysz niczym, łącznie z kierownicą. Na plus to fakt że nie słabnie po nagrzaniu, no chyba że faktycznie przegrzejesz. Kolejna rzecz, masa. Zarówno K 162 jak i NK 0451B mają opony 14.9 R 28 które już w C 360 są za wąskie. Ostrówek waży jakieś 5 t z hakiem, spróbuj się pokusić o robotę na podmokłym terenie... Ciągłe wyciąganie. Do tego pchanie czegoś cięższego przodem kończy się z reguły staniem w miejscu i obracaniem kół. Blokada za wiele nie daje. Co jest na pewno na plus to udźwig, przodem spokojnie tonę podniesiesz, ale już przy przewożeniu pełnej łychy np. gruzu, na nieutwardzonym podłożu czuć, maszyną buja na boki i tył-przód. O ergonomii nie wspominam bo to inna epoka.

 

Reasumując chcesz wydać 15 tyś. na K 162. W tej kasie to będzie niesamowity żużel, bo nie oszukujmy się, za dobrą gołą C 360 trzeba tyle dać. Zanim co, to dołożysz do samej maszyny 5 tys. jak nic. Potem ten nieszczęsny napęd za 8 tyś., według mnie z Robura może być za słaby, jeśli zobaczysz kiedyś oś w Ostrówku to zrozumiesz. Do tego 2 tyś twoje przeróbki + nieokreślony czas na pracę przy tym, a nie zapominaj że dostępu tam nie ma jak przy gołym ciągniku żeby napęd założyć. To daje 30 tyś. i dalej masz ani koparkę ani ładowarkę. Lepiej dołożyć te 10 tys. zł i za 40 k to już poszukasz w miarę ładowarkę, kupisz, wsiądziesz i pojedziesz robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszWakowicz
      Witam posiadam jcb 185-65 przez zbiorniczek wyrównawczy leci para która śmierdzi spalinami po zakręceniu korka po jakimś czasie zaczyna wywalać wodę przez korek jak by był przedmuch ale tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pompę wody,termostat też ok i zblokowałem wiskozę pomocy nie wiem co robić 
    • Przez Baumax
      Witam, 
      Chciałbym opisać przeróbkę której jeszcze nie widziałem na forum a sam zrealizowałem. Temat oczywiście dodatkowa hydraulika zetor k25 przerobionej na walku od koła pasowego. Orginalna pompa została wyrzucona, otwory zaślepione, w tuleju drążonej zostało zaślepione wyjście do kanału olejowego w korpusie. Wałek na wyjście koła pasowego został skrócony i do spawałem tuleje napędu pompy, dorobiłem flansze pod pompę, między pompa a flansza jest uszczelka gumowa 6mm która robi za amortyzację. W korpusie został wywiercony otwór i zamontowany króciec grodziowy do zasysu oleju. Teraz olej jest pobierany ze zbiornika dalej pompa tłoczy na rozdzielacz i wraca do wałka drążonego przez który zasilany jest oryginalny siłownik podnoszenia. Pompa jaka zastosowałem to nsz16, na wyjściu walka ma 1000obr więc przy małych obrotach moc hydrauliki jest zacna. Testy wyszły pomyślnie i aktualnie przy podpięciu cięższej maszyny na niskich obrotach podnosi przód do góry.Teraz  jestem mega zadowolony z działania hydrauliki w moim zetorku. 
      Jeśli macie jakieś pytania piszcie. 



    • Przez Bartek1231
      Witam
       
      Chciałbym założyć do kirowca k700a silnik ok 500KM z Mana mam pytanie czy skrzynia biegów to wytrzyma? I drugie pytanie wiem że kirowiec wychodził też w wersji 6x6 czy zwykłego kierowca da się przerobić na taką właśnie wersję 6x6 bez zakładania oryginalnego mostu środkowego? 
    • Przez MFTeam
      witam mam problem z silnikiem Perkins 4 zrobiłem kapitalny remont nowy wal, tuleje, blok i głowica planowana, korbowody i tłoki, pompa paliwowa i wtryski są świeżo po regeneracji i do kolektora wydechowego dostaje się paliwo i czy na małych czy większych obrotach dymi na szaro/niebiesko. Oleju nic nie bierze a już trochę przepracował. Co to może być za przyczyna?
    • Przez anadrol9
      Witam wszystkich,
       
      zajmuje się chlodnictwem , naprawa oraz montażem agregatów chłodniczych a także montażem klimatyzacji w maszynach rolniczych (ciągniki,kombajny).W razie jakich kolejek pytań śluzę pomocą .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v