Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 

Opublikowano

To jest niebezpieczne dziadostwo. Przyczepa wyposażona w ten typ hamulca potrzebuje dodatkowego zabezpieczenia inaczej jeśli dojdzie do przerwania linii mamy brak hamulców na przyczepie. Do tego dozowanie siły jest nieco dziwaczne. 

Opublikowano

No właśnie akumulator i linka, tylko kto to zakłada większość założy siłownik za 100zł i dość. Siła na wyjściu hydraulicznym jest nie liniowa a ma postać logarytmu mnie to np. drażni. Jak generalnie całość doskonałych wymysłów inżynierów MF. 

Opublikowano

Ty ale fizycznie płyn jest już sprężonym gazem i eliminuje to pewne rzeczy co upraszcza funkcję. Problem z siłą zadziałania to raczej kwestia przepływów i objętości jak we wspomaganiu z orbitrolem... Jak dla mnie fajna rzecz i można sobie założyć do przyczepki oś od busa niemal bezpośrednio hamulce podłączając 😉

Opublikowano

Każdy ma jakieś swoje zdanie, dla mnie problem jest istotny i go zaznaczam. Większość ludzi przerabia przyczepy bezmyślnie, co należy piętnować. System hydrauliczny powstał tylko ze względu na uproszczenie konstrukcji ciągnika i nie ma nic wspólnego z dobrem ogółu i bezpieczeństwem. 

Opublikowano

Nie zgadzam sie z Toba hubertb. Mam w przyczepach zalozone hamulce mieszane ( silowniki pneumatyczno-hydrauliczne) i zaleznie od ciagnika uzywam jednych lub drugich i powiem ze hamulce hydrauliczne mozna lepiej wyczuc, hamuje sie bardziej plynnie-rowno a w przypadku ostrego hamowania maja wieksza sile. Jedyny minus to jak piszesz w przypadku zerwania przyczepy nie zahamuje, ale w w moim w miare juz dlugim zyciu mnie to nie spotkalo i nie slyszalem o takim przypadku w moich stronach. A o wypadkach drogowych z roznych innych przyczyn slysze niemal codziennie.

Opublikowano

Kolego drogi odczucia mieć różne możemy, jeśli brak wyczucia "powietrza" jet słaba to masz pewnie rozregulowany zawór sterujący w ciągniku. Zresztą to wszystko zależy od tego jaka jest instalacja w ciągniku. Co do wypadków nikomu ich nie życzę jednak strzeżonego Pan Bóg strzeże, wykonaj proste zabezpieczenie pojemność akumulatora = objętości siłowników ciśnienie -120bar do tego zawór i linka całość nie wyjdzie drogo. Zabezpieczenie jest użytku wielokrotnego. Przegląd przechodzisz bez problemu, nie ma również podstawy do zabrania dowodu przez policję. 

Opublikowano

W jednej przyczepie pneumatyka jest na polskich zaworach (URSUS) a w drugiej na pneumatyce HALDEX (Metal-Fach) i obydwie hamuja zupelnie roznie, URSUS w miare plynnie (mozna wyregulowac zaworem sily hamowania), natomiast w drugiej to porazka, lekkie dotkniecie pedalu powoduje zablokowanie kol, regulacja zaworem sily hamowania nic nie daje, jedynie pozostaje hamowanie pulsacyjne. Nie jest to ani fajne ani bezpieczne, bo gdy ktos nie ma doswiadczenia to zawsze jest ostre hamowanie (bez potrzeby) i moze ktos z tylu wjechac w tyl.

Opublikowano

Polska  pneumatyka to licencyjna od Wabco do tego naprawdę było to dobrze wykonane. W ciągniku masz zawór sterowania i to w nim największa wina. Generalnie wszystko co na jednym przewodzie to porażka jeśli o dozowalność. Dobra pneumatyka która będzie dozować nie musi kosztować krocie, jednak jest gadżetów dużo. Hamulec hydrauliczny reaguje razem z ciągnikiem daje złudne poczucie bezpieczeństwa.  

Opublikowano

Ciagnik to Case i to jest uklad dwuobwodowy Wabco wlasnie, instalacja fabryczna, wiec bym sie tego nie czepial. Sasiad ma kilkuletnia Forterre i tez przyczepe  Metal-Fach i tak samo mu dzialaja hamulce, wiec albo ten Haldex jest kiepski albo konstrukcja hamulcow jest zle zestrojona w tych przyczepach. Fakt jest taki ze hamowanie to mordega bo albo staniesz w miejscu albo pulsowac musisz.

Nie jestem nawiedzonym fanem hamulcuw hydraulicznych, rzeczywistosc mnie zmusza do korzystania z nich i z doswiadczenia twierdze ze nie sa zle a nawet calkiem dobre i nie daja zludnego poczucia bezpieczenstwa tylko ralnie hamuja.

Opublikowano

No wygląda na złe zestrojenie, trzeba się zapiąć manometrem na wyjście do siłowników i sprawdzić co się dzieje. Jest tam ALB? Mnie do hydrauliki nie przekonasz, jednak twoją opinie z racji doświadczenia szanuję. Spierać się nie będę, najważniejsze jest bezpieczeństwo dla tego skoro już masz taki rodzaj hamulców polecam dołożenie zabezpieczenia. 

Opublikowano

W metal-fachu dostępny za dopłatą z tego co widzę "automatyczny zawór siły hamowania". Pneumatyka jest "wyprzedzona" względem hamulca ciągnika zawór w ciągniku powinien sterować tym wyprzedzeniem. Siłą steruje zawór przyczepy. 

http://infodia.pl/wp-content/uploads/2017/02/Poradnik-Serwisowy-06-2003-Powietrzne-Układy-Hamulcowe-Budowa-i-Diagnostyka-1.pdf

Przeczytaj, lub przejrzyj jeśli masz ochotę. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v