Skocz do zawartości

Rejestracja ciągnika bez ciągłości przeglądów i OC


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam proszę o poradę. Kupiłem ciągnik c4011 z dokumentami.

Posiadam tablice rejestracyjną z dowodem i mam też ciągłość umów.

Dowód rejestracyjny (ostatni przegląd 1996r) jest na pierwszego  właściciela a  kolejnych dwóch właścicieli nie rejestrowało tego ciągnika i stąd pytanie czy teraz mogę zarejestrować go na siebie nie robiąc problemów dwum poprzednim włąścicielom? Czy ci panowie nie dostaną jakiejś kary za brak opłacania oc?

Opublikowano
Z OC to niech martwią się poprzedni właściciele. ty ubezpiecz go od razu na siebie po rejestracji.
Z OC to niech martwią się poprzedni właściciele. ty ubezpiecz go od razu na siebie po rejestracji.
Opublikowano

Jak nie było ubezpieczenia to poprzedni właściciele mogą zapłacić do funduszu gwarancyjnego karę (o ile ktoś się dopatrzy, bo nie musi) taka kara na maszyny rolnicze to chyba 900zł(ale nie jestem pewien dokładnie). A Ty jak chcesz zarejestrować na siebie i nie mieć problemów to musisz ubezpieczyć pojazd z datą jaką masz na umowie kupna-sprzedaży.

Opublikowano

Poprzedni właściciele nie tylko z ubezpieczalnią mogą mieć problemy, ale i z Urzędem Skarbowym, jeśli nie zgłosili umów do tego urzędu, ale to nie Twoje zmartwienie. Niemniej i Ty do US musisz się pofatygować by złożyć deklarację pcc i należny podatek odprowadzić(2% wartości z umowy) i masz na to 14 dni. Od tego radziłbym zacząć i trzeba tam zabrać prócz Twojej, wszystkie pozostałe umowy kupna sprzedaży tego pojazdu, podobnie jak do wydziału komunikacji. 

Opublikowano

Panowie z tego co mi wiadomo c4011 był produkowany w latach 1965-1970 Czy czasem nie można go potraktować jako pojazd historyczny?

USTAWA o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Rozdział 1, Art 2

11) pojazd historyczny:

c) pojazd mający co najmniej 40 lat,

Art. 23.

1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.

2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

Art. 29.

1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:

1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego, z wyjątkiem pojazdów historycznych

Opublikowano

Jako obecny właściciel ubezpieczasz w dzień kupna,i nie masz problemów z oc.Poprzedni właściciele już mogą Pozatem do stwierdzenia że to pojazd historyczny jest potrzebny rzeczoznawca

Opublikowano

Nie wiem  czy się zmieniły przepisy ale rok temu rejestrowałem przyczepę nie ubezpieczoną to podpisywałem oświadczenie,że ją ubezpieczę w tym dniu i jak odbierałem DR  to musiałem pokazać ubezpieczenie.

Opublikowano

A co ma do rzeczy kto figuruje w wk jeżeli ma ciągłość umów? Dla niego w tej chwili najważniejsze jest aby zaraz po kupnie zrobił ubezpieczenie. Potem musi zrobić przegląd i dopiero zarejestruje na siebie.

Opublikowano

"dwóch właścicieli nie rejestrowało tego ciągnika", może się okazać, że ciągnik cały czas ma pierwszego właściciela lub został przez niego wyrejestrowany. To tak w skrócie.

Odnośnie OC, zapomniałem zapłacić w terminie składki i ubezpieczyciel policzył sobie odsetki i musiałem to zapłacić. Także tutaj można mówić co by było gdyby a najlepiej spytać u ubezpieczyciela, nie koniecznie u tego u którego się będzie ubezpieczać ciągnik, jak taka sytuacja może wyglądać.

Opublikowano

To wszystko zależy od tego kto pracuje w ubezpieczalni. Ja jak kupiłem ciągnik to nie miał ubezpieczenia X lat . Po około roku Byłem w paru oddziałach żeby wznowić ubezpieczenie to wszyscy mówili "Panie to się nie opłaca ,karę dowalą" itd ,itp..wiec zapytałem znajomego co ma kogoś tam w oddziale i bez problemu zrobiłem OC i już tak 7 rok bez żadnych zastrzeżeń .

Opublikowano
aqq67 napisał:

Witam proszę o poradę. Kupiłem ciągnik c4011 z dokumentami.

Posiadam tablice rejestracyjną z dowodem i mam też ciągłość umów.

Dowód rejestracyjny (ostatni przegląd 1996r) jest na pierwszego  właściciela a  kolejnych dwóch właścicieli nie rejestrowało tego ciągnika i stąd pytanie czy teraz mogę zarejestrować go na siebie nie robiąc problemów dwum poprzednim włąścicielom? Czy ci panowie nie dostaną jakiejś kary za brak opłacania oc?

nie interesuje się innym tak jak pisali wyżej urząd skarbowy od umowy pcc zapłacić później przegląd i zapierniczaj do wydziału komunikacji bo jak w ciągu 30 dni nie zarejestrujesz to Ty dostaniesz karę jak będziesz miał już na siebie ciągnik to najlepiej w dniu rejestracji wykup oc. jeżeli ciągnik wymaga remontu lub jest niesprawny i musisz go remontowa to opłac pcc w urzędzie skarbowym i idź do wydziału komunikacji i zrób zgłoszenie nabycia bo jeżeli 30 dni minie i tego nie zgłosisz i nie zarejestrujesz to grozi Ci kara 200-1000zl i w dniu zgłoszenia wykup oc a jak wyremontujesz to wtedy przegląd i rejestracja

Opublikowano

Ubezpieczenie OC robi się nie z dniem kupna tylko z dniem rejestracji  dostajesz wtedy miękki dowód  , przy odbiorze  twardego dowodu musisz okazać ubezpieczenie oc zawarte w dniu odbioru dowodu miękkiego .Mam nadzieje że jasno wytłumaczyłem.
Tyle w temacie

Opublikowano
Andrz_ napisał:

Ubezpieczenie OC robi się nie z dniem kupna tylko z dniem rejestracji  dostajesz wtedy miękki dowód  , przy odbiorze  twardego dowodu musisz okazać ubezpieczenie oc zawarte w dniu odbioru dowodu miękkiego .Mam nadzieje że jasno wytłumaczyłem.
Tyle w temacie

jeżeli pojazd nie miał w dniu zakupu ważnego oc. to kupić trzeba oc w dniu jego nabycia. nawet pojazd czasowo wycofany z ruchu musi mieć ważne oc.


asharot napisał:

OC w WK żądają dopiero gdy odbierasz "twardy dowód"

teraz nie zadają oc bo mają podgląd w CEPIK

  • Like 1
Opublikowano

A co ma wk do oc? Niedawno "kupiłem" przyczepę, która od ok. 20lat nie miała oc i nikt nigdzie, tym bardziej w wk o nic nie pytał. Wk jest od rejestracji pojazdów, od oc jest ubezpieczyciel.

Opublikowano

tylko jest to w jednym systemie i jak zarejestrowałes a nie wykupiles ubezpieczenia to fundusz nałoży karę a jak nie masz ważnego oc to nie odbierzesz stałego dowodu rejestracyjnego a kary w zależności od zwłoki jest do 600euro ale nie jestem pewien dokładnie ile wynosi

Opublikowano

Na umowie nie mam wpisanej jeszcze daty więc z wykupieniem oc nie będzie problemu. A czy prawdą jest że kara za brak oc przedawnia się po 3 latach?

Opublikowano
13 godzin temu, gosciu506 napisał:

nawet pojazd czasowo wycofany z ruchu musi mieć ważne oc.

 

Jakieś bajki opowiadasz, jak można ubezpieczyć pojazd który na pewno nie posiada przeglądu technicznego, często też nie ma tablic rej.

Opublikowano

kolego nie opowiadam bajek mam auta powyżej 3.5t i są wycofane czasowo z ruchu bo używam je 2m-ce w roku i masz rację ze nie mam do nich tablic i dowodów bo są w starostwie ale place oc za cały rok tylko ze w okresie kiedy są wycofane z ruchu to tylko 12%albo 20% (sprawdze polise to Ci napisze) stawki resztę zwraca mi ubezpieczyciel podatek drogowy place tylko za 2 m-ce za które jeżdżę autem. co do przeglądu to tak robię przegląd żeby był wtedy kiedy przywraca jej do ruchu bo wtedy jest łatwiej a przed wycofaniem z ruchu robie przegląd na cały rok ja używam auta 2 m-ce w roku jeżeli ktoś wycofa z ruchu auto na dłużej to musi później brać czerwone tablicę żeby jechać z nim na przegląd. auto wycofane z ruchu ono ciągle widnieje jako zarejestrowane a każde auto (pojazd) zarejestrowane w polsce musi mieć ważne oc nie istotne czy stoi na placu czy w garażu ale tak to mówią u nas chore przepisy i sytuacja opisana wyżej dotyczy tylko aut powyżej 3.5t aut osobowych traktorów rolniczych nie dotyczy. nie można ich wycofać z ruchu czasowo. chodz przepisy się ciągle zmieniają


aqq67 napisał:

Na umowie nie mam wpisanej jeszcze daty więc z wykupieniem oc nie będzie problemu. A czy prawdą jest że kara za brak oc przedawnia się po 3 latach?

to tylko ustal ze sprzedającym i wpiszcie ta sama datę na umowach i on tez niech w ciągu 30dni zgłosi zbycie pojazdu a ty zgłoś kupno. co do oc to do końca nie jestem pewien ale fundusz koledze przyszedł po 7 latach tylko ze jest tam ustalona górna granica kary chyba 4800zl czy coś takiego. ale co Cię interesują poprzedni właściciele. Ty w dniu zakupu jaka jest na umowie wykup na siebie oc najtańsze i Ty jesteś kryty. z tego co wiem to narazić ubezpieczyciele pilnują tych bieżących spraw a tych starych narazić nie wyciągają z systemu. ale lepiej to załatwić i mieć spokój jakieś najtańsze OC do takiego traktora pewnie będzie kosztowało z 70zl jak ma ktoś 60%znizki

  • Haha 1
Opublikowano

zapraszam do zapoznania się z ustawą i przepisami regulującymi rejestracje pojazdów. Nie ma w nich mowy o czasowym wyrejestrowsniu tak każdy mówi potocznie. ustawa mówi jasno: czasowe wycofanie z ruchu i wyrejestrowanie pojazdu stałe w skutek zbycia kradzieży lub wyzlomowania. i to dotyczy tylko pojazdów pow 3.5t. nie istnieje w ustawie pojęcie 'wyrejestrowanie czasowe' to jest tylko potoczna nazwa której używają ludzie. takie pojęcie funkcjonowało i miało zastosowanie chyba do roku1990 lub 1992. i jeżeli ktoś ma pojazd wyrejestrowanie czasowo z przed 1990r można go legalnie przywrócić do rejestracji.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v