Skocz do zawartości

Sprzegło w 1014


Rekomendowane odpowiedzi

Zapal ciągnik i delikatnie naciśnij pedał sprzęgła ręką, ma nie skakać. Drugi test polega wciśnięciu pedału sprzęgła odlicz do 10 i próbuj włożyć bieg. Trzeci test wykonujesz w jeździe rozpędzasz się wciskasz sprzęgło(mniej więcej 3/4 skoku pedału) wybijasz bieg dodajesz lekko gazu wciskasz znów sprzęgło na 3/4 i próbujesz włożyć bieg. Bieg zmień z wyższego na niższy(chodzi o koordynację, chwilę potrwa podwójne wysprzęglenie z przy gazówką ciągnik będzie więc miał sporą tendencje do zwalniania). 

Teraz wyniki: 

Jeśli pedał skacze w tym typie uszkodzony jest jest docisk sprzęgła. 

Jeśli pomimo wciśnięcia całkowitego pedału i odczekaniu 10 sekund na wyhamowanie skrzyni bieg nadal wchodzi z zgrzytem masz problem z niepełnym wysprzęgleniem, hamulcem, łożyskiem w kole zamachowym. 

Trzeci test to test w którym rola sprzęgła ogranicza się do minimum jednak jeśli biegi mocno zgrzytają oznaczać to będzie raczej hamulec synchronizacyjny źle wyregulowany, wyklucza się to zmiana biegu bez sprzęgła ale do tego trzeba mieć spore wyczucie maszyny więc temat opisu porzucam. 

Temat praktycznie dotyczy całej serii ciężkiej na skrzyni pozbawianej synchronizowanych biegów. Te które synchronizacje posiadają diagnozuje się subtelnie inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zaangażowanie😀. Więc tak, ciagnik użytkuje kilka lat i opanowałem jazdę bez sprzegła praktycznie jest mi ono potrzebne tylko do ruszenia i punkt 1 😁 pedał nie bije nie drży a punkt 2 jest jak loteria czasami po 5 sek już tryby stoją i można włączać bieg czasami 10 sek a czasami dłuzej i nie moge wbić buegu. Narazie ratuje się wzmacniaczem przełączam na zółwia i odrazu moge włączać bieg (taśma zaciska sie na bebnie i wychamowywuje walek sprzegłowy ??? nwm dokładnie jak to działa😁) lecz wiem że nie powinno to tak wyglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa dobra. Te łożysko widać na końcu tej obudowy i w nie wchodź wałek sprzełowy??

Screenshot_20200323-081713_Gallery.jpg

Niedawno rozpoławiałem traktor bo byłem pewny że to hamulec skrzyni jest winien tej sytuacji a tu nic wszystko dobrze i w te łożysko napsikałem wd40 i ono obracało się leciutko mogłem je drutem obracać a luz poprzeczny był delikatny ale to nawet nie 1mm. Wałek sprzegłowy wymieniłem na nowy ,wymieniłem mikropompe, uszczelniłem wzmacniacz i nic zero poprawy😱😱😱

Edytowane przez carlos1014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem kilkukrotnie że na zimnym oleju wszystko jest ok. Na ciepłym oleju można ratować się wzmacniaczem a dzisiaj od rana uprawiałem przed siewem jakieś 6 godzin i już nawet wzmaciacz nie pomaga. Nie mam pojecia ręce mi opadły, dlaczego na zimnym jest dobrze a jak sie rozgrzeje nie da sie zmieniać biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojawił się następny problem : po wciśnięciu sprzegła ciągnik nie zatrzymuje się 😭😭😭 cały czas ciągnie, musze hamować hamulcem żeby się zatrzymać.To chyba koniec sprzęgła chociaż nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem normalnie sprzegło ślizga się, a tu nie rozłacza napedu. Narazie sprubuje podokończać prace w polu i zabiore się za rozpoławianie.

Żadna regulacja pedału sprzęgła nie pomaga.

Edytowane przez carlos1014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok, gdy jedna pęknie jest problem z pełnym wysprzęgleniem. Pokaż jak wygląda powierzchnia docisku i zamachu oraz tarczy. 

@carlos Zrób jeszcze taki test chwyć ręką wałek wom(to ten grubszy) i próbuj przekręcić wałkiem skrzyni powinno dać się przekręcić lekko jeśli ciągnik jest na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
    • Przez Bart23
      Witam, jak w modelach tej serii wygląda żywotność silnika? Mam możliwość kupienia w dobrej cenie tego modelu jednak ma już 32 tyś motogodzin. Sąsiad ma 308 i już ponad 60 tyś i ciągnik działa bezproblemowo. 
    • Przez rolnikgospodarny95
      Wyskakuje mi 2 bieg wszystko jest nowe począwszy od wału łożysk aż do kół i trybów.Panowie co jest winne?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v