Skocz do zawartości

Problem z zapaleniem bez podpompowania pompką paliwa Zetor 5011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ubytki paliwa w odstojniku pojawiają się wtedy, gdy są nieszczelności w układzie paliwowym od zbiornika do pompki paliwa. Najpierw to, musisz wymienić uszczelkę pod odstojnikiem i dobrze odkręcić ten odstojnik. Prawda jest taka, że te uszczelki, które są teraz w sprzedaży bardzo słabo uszczelniają, więc musisz zwrócić uwagę na dokładne przykręcenie odstojnika. Następnie mogą być zużyte uszczelki miedziane pod śrubą z oczkiem, do której dochodzi przewód paliwowy od zbiornika paliwa. Może też być uszkodzony sam tenże przewód, lub występuje nieszczelność przy zbiorniku. Jeśli te działania nie pomogą, musisz dokupić zaworek zwrotny, który montuje się na przewodzie doprowadzającym paliwo ze zbiornika, Bo być może masz zużyto pompkę paliwową.

Opublikowano

W pompie wtryskowej z tyłu, od strony bloku silnika jest zaworek przelewowy -nadmiarowy, jego zadaniem jest utrzymywać wstępne ciśnienie w pompie wtryskowej, a nadmiar paliwa który podaje pompka zasilająca zwracać do zbiornika. Nie ma on wpływu na ubywanie paliwa w odstojniku, jego prawidłowe działanie słychać wówczas, jak pompujesz ręczną pompką paliwo i słyszysz takie brzęczenie. Jeśli tego brzęczenia nie słychać, to znaczy że jest uszkodzony, ale w przypadku jak on jest uszkodzony ciągnik by się zatrzymywał -gasł podczas pracy. Nieszczelność układu paliwowego, od zbiornika do pompki zasilającej, możesz najłatwiej zdiagnozować, jeśli odkręcisz zbiornik, a od niego przewód doprowadzający paliwo do pompki zasilającej. Gdy będziesz pompował powietrze tym przewodem, wtedy pokaże Ci się gdzie jest nieszczelność układu.

Opublikowano

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

Opublikowano

jak na ciebie to za tania awaria 😜

co sie dzieje ?  nie da sie oringa wymienic ??? gdy pompujesz to slychac w baku ??  

kup taka zakrecana-boscha zaczela lac po roku wiec kupilem indyjska za 50, ta tez lala, znalazlem stara-z czasow gdy wymianialem wszystko,bez glebszej diagnozy-mlody wtedy bylem-  wymienilem oringa ,smiga pare lat,

Opublikowano

stwierdziłem że cała pompka zasilająca do wymiany. nie chce paliwa ciągnąć i ciągle sie zapowietrza. całą resztę już przejrzałem. zastanawiam się tylko jaką kupić.

Opublikowano
Pafnucy napisał:

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

zrób foto mam nową nie używaną jak podejdzie ....

Opublikowano

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.

Opublikowano
1 godzinę temu, jacus napisał:

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

Opublikowano

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..

Opublikowano
1 godzinę temu, Pafnucy napisał:

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

A ja se założyłem taką i nie mam problemu z odpowietrzeniem. 😛

Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/gruszka-reczna-pompka-paliwa-gumowa-zawor-8mm-pro-7228241651

Opublikowano

tak naprawde wystarczy zmienic srut w zaworku zwrotnym za  pompa wtryskowa.. od wladymirca pasuje jakis, kiedys 7 zl kosztowal i nie ma problemu z pompowaniem, ja podmpompowuje pare razy w roku -gdy tydzien  czy dwa nie jezdze.

Opublikowano
3 minuty temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, jacus napisał:

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..

Chyba nie rozumiesz. Nie pompka ręczna. Cala pompka wymieniona. 

tłoczek mocno porysowany. widocznie więcej się przelewało z powrotem, niż pompowało.

7 minut temu, PRIMO napisał:

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Dodalem zaworek zwrotny pomiedzy filtrem a pompą paliwową kilka lat temu. Jak ciepło ta pali od strzała bezpompowania. Jak zimno dluzej kręci. Ręcznie nie pompuję. 

5 godzin temu, jacus napisał:

czy pompka powoduje zapowietrzanie ??

tak, gdy zbyt słabo podaje paliwo.

a nie będę tłumaczył.

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Opublikowano

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa. 

jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, jacus napisał:

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

może źle wyjaśniłem.

wcześniej wymieniłem samą pompkę ręczną, bo sie spierdzielił ten grzybek u góry. no i , nie wiem czemu, ale akurat od tego momentu zaczął mi się zapowietrzać. po przejrzeniu całej instalacji i zbiornika stwierdziłem że pompka zasilająca bardzo słabo podaje paliwo, a nawet nie podaje. widać było w odstojniku. rozebrałem pompkę, zaworki raczej w porządku. widać że tłoczek mocno powycierany. wymieniłem całą pompkę zasilającą na nową, bo znudziło mi się grzebanie. zetor działa i się nie zapowietrza.

mam nadzieję drogi Kolego @jacus że teraz dokładnie opisałem i wszystko zrozumiesz.

28 minut temu, jacus napisał:

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.

pompowała, ale moim zdaniem zbyt słabo.

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Wiśnie zdałem sobie sprawę, że z przyzwyczajenia zawsze idę najpierw podpompuje parę razy przed odpaleniem 🤦

12 godzin temu, raven18 napisał:

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Ale, że co dziś dzieje dokładnie?

11 godzin temu, jacus napisał:

Jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

U nas był problem taki, że paliwo się cofało i pompka nie chciała go podać - wymieniana ta część z tłoczkiem, wymieniane podkładki itd - bez rezultatu. Wymieniona cała pompka zasilająca na ori - jak taka odjął.

Edytowane przez daron64
Opublikowano
10 godzin temu, jacus napisał:

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

Później sprawdzę, na 95% nie ma, bo kiedyś dokładnie ją oglądałem. Ale mam do powrotu zamontowany zbiorniczek na około 0,5l, przykręcony nad pompą, także powrotem nic nie schodzi bo nie ma jak.

Opublikowano

Koledzy poniżej pompka zasilająca z opisem. 

 

Zadaniem pompki zasilającej jest podawanie do pompy wtryskowej paliwa  w nadmiarze. W pompie wtryskowej musi być utrzymywane wstępne ciśnienie rzędu 0,6 bar. A rolą zaworka zwrotnego jest usuwanie nadmiaru paliwa do zbiornika, którego więcej pompuje pompka zasilająca, niż zużywa pompa wtryskowa.

W zaworku tym jest kulka i sprężynka, jeśli któreś z nich ulegnie zużyciu, zaworek ten nie spełnia swojej roli i to ciśnienie nie jest utrzymywane.

Pompa wtryskowa żeby sprężyć paliwo do wartości, które jest potrzebne Aby wtrysk zadziałał, musi mieć wstępnie sprężone paliwo.

Jak zaworek jest dobry to przy pompowaniu pompką ręczną słychać brzęczenie tego zaworka, powoduje to wypływający nadmiar paliwa.

IMG_20220112_105148.jpg

IMG_20220112_105313.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v