Skocz do zawartości

Urusu C360 3p - Regulacja tłoczka zaworu hamulca pneumatycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witajcie,
Walczę już dziś cały dzień i powiem Wam że nie wiem o co chodzi. Nie mogę za nic w świecie poradzić sobie z wyregulowaniem tego zaworu odpowiadającego za hamowanie przyczep. Cięgno mam standardowe, z tą sprężyną. Po wciśnięciu hamulca, tłoczek wychodzi max 3mm i koniec. Dalej ściąga się sprężyna. Sprężynę mam dociągniętą do końca tej regulacji ale dalej to nie pomaga. Rozebrałem dziś ten cały zawór, wszystko przesmarowałem, porządnie oczyściłem. Wyglądał ładnie, zero rdzy. Ale dalej jest to samo. Czy wkręcam ten tłoczek, czy wykręcam, brak efektu. Jak zastąpię to cięgno, cięgnem sztywnym, bez sprężyny (pospawałem sobie takie do testów) jest super. Tłoczek wychodzi ok 2cm, przyczepa hamuje. Ale wtedy z kolei pedał działa bardzo ciężko. Trzeba się zapierać. Nie wiem gdzie szukać problemu. Ciśnienie za niskie w układzie? Ustawiony mam że zawór spuszcza przy 6 barach więc to chyba nie jest źle. Przy takim ciśnieniu powinien hamować. Układ szczelny, nigdzie nic nie syczy, nie uchodzi. Kupił bym nowy zawór tylko boję się wydać ponad 300zł bo tyle kosztuje porządny, polski a efekt może być ten sam. Miał ktoś może podobny problem? Możecie coś poradzić? Może to cięgno z tą sprężyną kupić? Może ta sprężyna jest za słaba bo tego zaworu.

Opublikowano

C360 sprzedałem już dawno ale pamiętam że ten tłoczek wysuwał się właśnie tak minimalnie i hamulce działały. Teraz mam zetora i zawór mam podobny i aż sprawdziłem przed chwilą to przy ręcznym hamulcu może i te 2 cm się tłoczek wyciąga ale przy hamowaniu nożnym to przy naprawdę mocnym cisnieciu mniej niż centymetr się rusza. Może w środku masz coś źle złożone?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Przy takim kilku milimetrowym wyciągnięciu tego tłoka, siłowniki w przyczepie się załączają więc to teoretycznie jest ok. Gorzej że jak wciskam pedał hamulca i ten tłok trochę się wysunie, to tym zaworem, chyba tym sitkiem, wywala powietrze. Mając 6 bar i trzymając pedał ze 30s, mam pusty zbiornik. Ciśnienie spada do zera. To na pewno nie jest normalne. Zastanawiam się co może być przyczyną. 

Opublikowano

Rozbierałeś ten zawór? Pewnie w środku jest jakaś nieszczelnosc. Po wciśnięciu hamulca powinno zejść powietrze tylko z przewodu do słuchawki. Jeśli leci też z drugiej strony układu to coś jest nie tak z zaworem.

Opublikowano

Aby zawór lekko pracował , a tym samym nie zwiekszył się opór pedału hamulca, możesz wykręcić o kilka obrotów tłok z widełką  do którego przymocowuje się cięgno ze sprężyną. W momencie naciśnięcia pedału hamulca powinno być słyszalne psyknięcie powietrza zawartego w przewodzie zasilającym przyczepę. Podejrzewam ,że problem może dotyczyć zaworu w przyczepie. Najprościej - napompuj układ  powietrzem , a następnie odepnij "gruszkę " przewodu przyczepy od ciągnika , przyczepa powinna się zahamować , a z przewodu nie może syczeć powietrze.

Opublikowano

Kolega pisze ze schodzi mu powietrze gdy trzyma hamulec więc przy sprawnym zaworze w ciągniku zawór w przyczepie nie miałby nic do tego. Bankowo problem leży w zaworze ciągnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Perkins1992
      Mam problem z hamulcami w ursusie 360. Przed remontem działało tylko prawe koło, w lewym kole był wymieniany cylinderek, wymieniłem jeszcze obydwie pompki. Jak go poskładałem to wszystko działało jak przed remontem. :angry: Co tu zrobic????????
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v