Skocz do zawartości

Case MX - kalibracja WOM i przycisku AUTO WOM - instrukcja


Lukas85

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżo "po zabiegu" więc póki pamietam napisze - może komus sie przyda.

W moim przypadku nie działa przycisk do automatycznego właczania/wyłączania WOM przy odpowiedniej pozycji podnośnika oraz przyciski na błotnikach. Prawdopodobnie przy wczesniejszej kalibracji ktoś ich nie zaprogramował.

Zaczynamy od kalibracji WOM:

1. Ciągnik zgaszony, grzybek lub dźwignia od WOM w pozycji wyłączonej,

2. Przycisk Auto WOM (o ile jest) wyłączony

3. Zdejmujemy lewą część pokrywy przy liczniku tam gdzie są bezpieczniki. W górnej skrzyneczce po prawej stronie mamy pionowo dwa wolne piny 1 i 2 ktore nalezy zewrzeć przewodem ze sobą.

4. Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty silnika na 1000 +/- 50. Tu mała uwaga. Ponieważ wałek jest załaczany za pomocą oleju proponuje przed całą procedurą kalibracji uruchomic silnik na kilka minut w celu rozgrzania oleju. Kontrolka WOM zaczyna mrugać w cyklu 3 mrugnięcia i krótka przerwa.

5. Dla ciagników wyposażonych w przycisk Auto WOM i przyciski na błotnikach musimy je zaprogramować aby system je "widział" Przycisk Auto WOM jest trój pozycyjny, tj mozna go wyłaczyc, właczyć i nacisnąć dalej do położenia chwilowego.

Kolejno: właczamy na 1 sekunde przycisk Auto WOM, następnie na 1 sekundę naciskamy go dalej i przytrzymujemy w połozeniu chwilowym, po czym wracamy do pozycji wyłączonej.

Naciskamy jednocześnie oba przyciski WOM na błotniku (obojętnie którrym) na 1 sekundę.

6. Właczamy napęd wałka (grzybkiem lub dźwignią). W efekcie kontrolka WOM przestaje mrugać i zapala sie na stałe. sterownik załacza wałek i zapamiętuje prędkosć WOM. Czekamy cierpliwie do końca tej operacji tj jak kontrolka WOM zacznie mrugać w cyklu 4 mrugniecia i krótka przerwa.

7. Wyłączamy WOM i gasimy ciagnik, usuwamy zworę.

 

Po takiej kalibracji i ponownym uruchomieniu silnika na chwilkę zapala sie kontrolka WOM i przycisku AUTO WOM po czym obie gasną. Jest to swego rodzaju self test.

 

W moim przypadku najbardziej zależało mi na automatycznym właczaniu i wyłączaniu WOM przy podniesieniu/opuszczeniu podnośnika z brona aktywną. Aby to zrobić postępujemy nastęująco:

Ustawienie momentu wyłaczenia wałka:

1. WOM wyłaczony

2. Pokrętłem regulacji wysokosci podnośnika ustawiamy zadaną wysokość przy której WOM ma się wyłaczyć

3. Przycisk Auto WOM z pozycji OFF przełaczamy bezpośrednio do pozycji chwilowej i przytrzymujemy na 1 sekundę, po czym przełaczamy na OFF. Podczas naciskania kontrolka na przełacznika raz mrugnie i sterownik wyda jeden sygnał dźwiekowy.

 

Ustawienie momentu właczenia wałka:

1. WOM wyłączony

2. Pokrętłem regulacji wysokosci podnośnika ustawiamy zadaną wysokość przy której WOM ma się właczyć

3. Przycisk Auto WOM przełaczamy szybko dwukrotnie bezpośrednio z pozycji OFF do pozycji chwilowej i przytrzymujemy na 1 sekundę, po czym przełaczamy na OFF. Podczas naciskania kontrolka na przełacznika dwa razy mrugnie i sterownik wyda dwa sygnały dźwiekowe.

Gotowe :) wałek powinien sam się właczyc i wyłaczyc  przy zadanych wysokosciach. Warto pamietać że w zwiazku z tym iz podnośnik wykonuje pełny ruch a załaczenie wałka zajmuje chwile zaprogramowane punkty moga sie nieco różnić od rzeczywistego momentu włączenia wałka. W moim przypadku przy podczepieniu brony aktywnej musiałem nieco skorygowac głównie punkt właczenia wałka tak aby brona właczała sie jeszcze przed zagłębieniem w ziemie. To logiczne - programujemy punkt załaczenia niejako w pozycji stacjonarnej a podnoszac/opuszczajac maszyne za pomoca przycisku podnośnik cały czas sie porusza, zanim natrafi na punkt włączenia/ wyłączenia porusza sie dalej a włączenie wałka tez zajmuje chwile.

 

Mam nadzieje że opis jest w miare czytelny i komus sie przyda

 

image.png

Edytowane przez Lukas85
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez agromichu
      Witam. Mam problem z ogranicznikiem położenia dźwigni podnośnika, a raczej z jego brakiem. Czy w moim ciągniku mogło go nie być w ogóle ? Czy da się samemu coś dorobić? Czy ma ktoś zdjęcia jak on jest zamocowany?


    • Przez agromichu
      Gdzie w case 4220 mogę podpiąć prawilnie dodatkowy rozdzielacz (tur) ? Czy rozdzielacz musi mieć określony przepływ?
    • Przez Łukasz2
      Witam, 
      Mam problem ze swoim ciągnikiem, objawy są takie że nie chce ruszyć z 3 biegu, tak jakby sprzęgło się ślizgało tak się dzieje przód tył na 2 biegu jeszcze da się jechać.
    • Przez agromichu
      Witam. Mam problem z hamulcami w Case 4220. Po dłuższym postoju zginęły hamulce. Na odpalonym silniku naciskałem pedały wielokrotnie i nic to nie dawało.Rozebrałem pompki i wyglądają bardzo ładnie. Wcześniej odpowietrzałem hamulce i pobyło jakiś czas, a teraz  po dłuższym postoju zginęły całkiem. Gdzie może być jeszcze problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v