Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Trochę mnie poniosło i narzucałem czubatą przyczepę gruzu i przy wywrocie myślałem że najpierw poszedłby np.  wąż lub zakucie hydrauliczne, ale ku mojej nieświadomości wygięło ramę przy szarpnięciu z towarem który nie chciał się zsunąć ...

Niby nie ma żadnych problemów z kiprowaniem ale chciałbym zapytać się czy można tą ramę jakoś naprostować, no i orientacyjnie ile $$ trzeba szykowaćl

(przyczepa była na wypożeniu u mnie i nie chciałbym mieć kosy z tym gościem toteż muszę wziąć odpowiedzialność za czyny) 

IMG_20210617_131602.jpg

IMG_20210617_131638.jpg

Opublikowano

Identyczna przyczepa niedawno prostowana w zakładzie zajmującym się tego typu rzeczami - koszt 4tyś. Dodatkowo wstawili kawałek płaskownika w miejscu zgięcia, ale wygląda to bardzo nie profesjonalnie według mnie.

  • Thanks 1
Opublikowano

Ale to badziew popatrzcie na ramę z boku w d 47 a w tym. I jeszcze szarpać przy  kiprowaniu pełnej przyczepy gruzu. Nie chcesz mieć kosy z gościem. Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę. Co z tego, ze wyprostują jak to już się będzie gięło. To jak kartka papieru zgnieciona lub puszka. Wytrzymałość już nie ta. Szukaj w necie usług prostowania ram do ciężarówek czy przyczep. Ale ja na miejscu właściciela bym się na to nie zgodził.

  • Like 5
  • Thanks 1
Opublikowano

Gdybym miał więcej czasu to zdjął bym całą górę i wspawał konkretny płaskownik, a nie wkładka 150x400x8mm. Komedia jakaś. Pewnie z czasem tak zrobię, na razie do samego zboża wytrzyma.

Opublikowano

Sąsiad jak mi ramę wygiął w jednoosiowej to wyprostowal Sam na zimno.

Kawałek szyny kolejowej, nocny lewarek hydrauliczny i dwa łańcuchy.

Wzmocnił potem od spodu 20cm dwóteownikiem.

Ale więcej mu już nie pożyczałem...

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, MarcinO10 napisał:

Sąsiad jak mi ramę wygiął w jednoosiowej to wyprostowal Sam na zimno.

Kawałek szyny kolejowej, nocny lewarek hydrauliczny i dwa łańcuchy.

Wzmocnił potem od spodu 20cm dwóteownikiem.

Ale więcej mu już nie pożyczałem...

dobry zwyczaj nie pożyczaj 

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, hubertuss napisał:

(...) Szukaj w necie usług prostowania ram do ciężarówek czy przyczep. Ale ja na miejscu właściciela bym się na to nie zgodził.

Gościu preferował zlecić to fachowej firmie, ale nie takiej co napisał tomo12 toteż podejmę się sam i zrobię mu od serca 😊 

 

 

"Ale to badziew popatrzcie na ramę z boku w d 47 a w tym. I jeszcze szarpać przy  kiprowaniu pełnej przyczepy gruzu" 

Normalnie do takich zadań specjalnych On posiada D47 (wówczas zajęta) i szarpanie na podniesionej skrzyni, kiprowanie na nierównym terenie ze skręconym dyszlem oraz opuszczanie podczas jazdy przez progi i inne wertepy to nic takiego dla tej poczciwej przyczepki i niestety przeniosłem powyższe opcje opcje na tą jakby "masywniejszą"  Warfamę to taki skutek przeładowania się zdarzył <ku przestrodze >

 

 

"(...) Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę.(...) " 

 

Mógłbyś rozwinąć?

bo jak mi coś podobnego mi zdawają to słyszę teksty że mam gówno itd. ., ale mimo wszystko zwrócone jest sprawne i spełnia swoje funkcje poprawnie etc. 

 

 

 

7 godzin temu, jacek3773 napisał:

Tylko indukcyjne prostowanie. Żadne palniki . Plus sensowne wzmocnienie.ew wyciąć cały przód i dać nowy materiał 

Dzięki za podpowiedź z tą indukcją :)

ale  niestety mamy talentu do poprawiania fabryki w obrotnicach... 

A czy po wyprostowaniu wystarczyło by zespawac tą przednią część ramy (np. jakimś ceownikiem) żeby "przedłużyć" i oprzeć to na tylniej części..? 

Edytowane przez Radiosiek
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, tomo12 napisał:

Gdybym miał więcej czasu to zdjął bym całą górę i wspawał konkretny płaskownik, a nie wkładka 150x400x8mm. Komedia jakaś. Pewnie z czasem tak zrobię, na razie do samego zboża wytrzyma.

Pewnie że wytrzyma, powyższa Warfama całe wykopki dała radę to jak masz brak czasu na takie przedżniwne regeneracje to na pewno utarga ;)

 

 

 

 

1 godzinę temu, ZetorMisio napisał:

A podobno tylko d47 się wyginają🤷

Przypomnij się w tygodniu, to wrzucę Ci zbliżenie na wygięcie łączenia przedniej i tylniej części ramy owej T610

Edytowane przez Radiosiek
Opublikowano
46 minut temu, Radiosiek napisał:

"(...) Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę.(...) " 

Mógłbyś rozwinąć?

Czego ty nie rozumiesz? Wziąłeś od kogoś przyczepę i zniszczyłeś. Pogiąłeś ramę. Teraz poprostujesz i coś dospawasz by znowu się nie wygiełą. Ta przyczepa straciła na wartości i wytrzymałości. Gdyby to była moja. To bym już jej nie wziął. Kazał bym ci albo odkupić w podobnym stanie i roczniku dobrą albo wymienić ramę w tej.

  • Like 3
Opublikowano (edytowane)

Troszkę tu rozsądku zabrakło żeby takie badziewie załadować do pełna w dwie burty  gruzem  i to kiprowac.... 

Ciężko teraz z tego wybrnąć bo to już jest bubel.... A profesjonalna naprawa to tylko wymiana ramy i tyle... 

Tu trza informować właściciela i dogadać jak ma być to załatwione i tyle... 

Edytowane przez ogarek
Opublikowano (edytowane)
Dnia 27.06.2021 o 07:54, hubertuss napisał:

 

 

Dnia 27.06.2021 o 07:54, hubertuss napisał:

Ale to badziew popatrzcie na ramę z boku w d 47 a w tym. I jeszcze szarpać przy  kiprowaniu pełnej przyczepy gruzu. Nie chcesz mieć kosy z gościem. Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę. Co z tego, ze wyprostują jak to już się będzie gięło. To jak kartka papieru zgnieciona lub puszka. Wytrzymałość już nie ta. Szukaj w necie usług prostowania ram do ciężarówek czy przyczep. Ale ja na miejscu właściciela bym się na to nie zgodził.

Normalnie do takich misji specjalnych gościu posiada D47 i zazwyczaj owa przyczepa była brana na takie akcje (wówczas zajęta) i bezmyślnie można  sobie ją szarpać, kiprować nawet jak koła nie w poziomie, dyszel skręcony, opuszczanie podczas jazdy (po progach, wertepach itp. ) etc.

Po prostu pancerna i niepotrzebnie lekkomyślność  jej przeładowania przeniosłem na  tą "jakby masywniejszą" Warfamę ; /

 

G

Dnia 27.06.2021 o 07:54, hubertuss napisał:

Ale to badziew popatrzcie na ramę z boku w d 47 a w tym. I jeszcze szarpać przy  kiprowaniu pełnej przyczepy gruzu. Nie chcesz mieć kosy z gościem. Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę. Co z tego, ze wyprostują jak to już się będzie gięło. To jak kartka papieru zgnieciona lub puszka. Wytrzymałość już nie ta. Szukaj w necie usług prostowania ram do ciężarówek czy przyczep. Ale ja na miejscu właściciela bym się na to nie zgodził.

 

Dnia 27.06.2021 o 07:54, hubertuss napisał:

Ale to badziew popatrzcie na ramę z boku w d 47 a w tym. I jeszcze szarpać przy  kiprowaniu pełnej przyczepy gruzu. Nie chcesz mieć kosy z gościem. Ja już bym ci kazał drugą przyczepę kupić lub co najmniej ramę. Co z tego, ze wyprostują jak to już się będzie gięło. To jak kartka papieru zgnieciona lub puszka. Wytrzymałość już nie ta. Szukaj w necie usług prostowania ram do ciężarówek czy przyczep. Ale ja na miejscu właściciela bym się na to nie zgodził.

g

Dziękuję za wypowiedzi. 

 Jak moderator nie zamknie tematu to dam znać co zdziałaliśmy... 

 

Pozdro. Daniel. 

Edytowane przez Radiosiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v