Skocz do zawartości

CX 6080 - Silnik IVECO SZUKAM SPECJALISTY


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć,

Poszukuję namiar na konkretnego specjalistę od silników IVECO. W NH CX6080 wyskoczył podczas pracy błąd A2111 "Niskie ciśnienie oleju w silniku". Maszyna została wyłączona. Po wejściu na tył kombajnu zlokalizowano wyciek, ponieważ okolice silnika i chłodnice były obryzgane olejem hydraulicznym. Okazało się, że jest pęknięta dolna rurka od chłodnicy oleju hydraulicznego. Uszkodzony element został wymieniony, jednak problem z za niskimi ciśnieniem oleju pozostał, chociaż nie do końca wiem, jaki związek ma jedno z drugim, może to po prostu taki zbieg okoliczności, że dwie awarie na raz.
W każdym bądź razie, szukając rozwiązania, zaczęliśmy od wymiany filtra oleju. Niestety, znalezione zostały tam opiłki metalu. Kombajn był uruchamiany kilka razy po wyskoczeniu błędu i natychmiast gaszony po jego ponownym wyświetleniu, czyli jakieś ~30 sekund od startu. Przy próbach kontaktu z różnymi mechanikami była między innymi sugestia, że mogła obrócić się panewka. Brzmi dość nieciekawie i kosztownie, a przede wszystkim szykuje się gruba akcja z demontażem silnika. 
I tutaj właśnie przydałaby się nam jakaś porządna firma, co się takimi tematami zajmuje. Przyjedzie, wymontuje silnik, zabierze, zdiagnozuje i oczywiście problem usunie :)

Czy jest na sali ktoś, kto miał doświadczenia z kimś takim i podzieliłby się kontaktem?

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Jak nie znamy źródła opiłków, to jakie ciśnienie nie jest i tak czeka nas szukanie ich źródła. Jak opiłków jest sporo i są twarde to tylko powiększanie zniszczeń uruchamiajac silnik.

 

Jak wyglądają opiłki? Dużo ich? Przyciąga je magnes? Widać złotowe opiłki miedzy innymi?

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, przybyslawice5211 napisał:

A próbowałeś zmierzyć manometrem faktycznie jakie jest ciśnienie w silniku może się czujnik zepsuł      

Był taki plan, dopóki nie znalezione zostały opiłki. To już nadało inne priorytety tej awarii. Ale był założony drugi taki sam czujnik tak czy siak i pokazywał te same wartości.
 

42 minuty temu, Alchemik napisał:

Jak nie znamy źródła opiłków, to jakie ciśnienie nie jest i tak czeka nas szukanie ich źródła. Jak opiłków jest sporo i są twarde to tylko powiększanie zniszczeń uruchamiajac silnik.

 

Jak wyglądają opiłki? Dużo ich? Przyciąga je magnes? Widać złotowe opiłki miedzy innymi?

 


Opiłki są takie bym powiedział płatkowe, ale jest sporo takich bardzo drobnych punktowych, jak się rozetrze na dłoni. Wszystkie są raczej koloru srebrnego. Jeszcze sprawdzimy te, co wylaliśmy z filtra, zanim go rozcięliśmy.

O czym świadczyłyby złotowe opiłki, gdybyśmy takie znaleźli? I pisząc twarde, masz na myśli takie nie do przełamania? Jak to ocenić?

Edytowane przez Maniaks
Opublikowano

Złotawe - materiał z panewki z pod warstwy "ślizgowej"

Srebrzyste, nie przyciągnie przez magnes - aluminium, może z tłoka, lub innego elementu.

Twarde, przyciąga magnes- żelazo, stal ( material z wnętrza pompy, kół zebatych, korbowodu, bloku)

  • Thanks 1
Opublikowano

Za taki demontaż to serwis policzy sobie prawie tyle samo co za kapitalny remont silnika. My w tam tym  roku sami zdemontowaliśmy silnik, co prawda w Dominatorze 98, ale w NH dostęp powinien być o niebo lepszy. Wyjęcie i włożenie silnika, we dwie osoby to prawie tydzień zeszło. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Za taki demontaż to serwis policzy sobie prawie tyle samo co za kapitalny remont silnika. My w tam tym  roku sami zdemontowaliśmy silnik, co prawda w Dominatorze 98, ale w NH dostęp powinien być o niebo lepszy. Wyjęcie i włożenie silnika, we dwie osoby to prawie tydzień zeszło. 

Tanio nie będzie, zdaję sobie z tego sprawę, ale co mamy zostawić zasiewy ozimin i uprawki pożniwne, żeby zająć się demontowaniem silnika? Obawiam się, że może być ciężko znaleźć teraz na to czas, ale jeszcze poprzymierzamy się i zobaczymy, czy da radę jakoś "w międzyczasie" samemu to zdemontować.

3 godziny temu, bizonekzo56 napisał:

Napisz skąd jesteś to coś ogarniemy

Gospodarstwo pod Wrocławiem.

6 godzin temu, Alchemik napisał:

Złotawe - materiał z panewki z pod warstwy "ślizgowej"

Srebrzyste, nie przyciągnie przez magnes - aluminium, może z tłoka, lub innego elementu.

Twarde, przyciąga magnes- żelazo, stal ( material z wnętrza pompy, kół zebatych, korbowodu, bloku)

Dzięki za cenne uwagi!

Edytowane przez Maniaks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SlaSzy
      Problem dość znany w tych seriach kombajnów - rozlany wyswietlacz - gdzie można to kupić  ? najlepiej sam wyswietlacz i przelutować . ewentualnie czy mozna do tej starszej serii tc 5070 dołozyc intelliview ?
    • Przez adamski77
      Cześć Forumowicze!
      Kupiłem TXa 66 z 99r., chciałbym go doprowadzić do ładu i proszę o wiadomości prywatne lub odpowiedzi w wątku z numerami telefonów do mechaników lub elektryków, którzy znają ten model. Najlepiej gdyby mechanik był z województwa Wielkopolskiego.
    • Przez angelikagrzymala123
      Witam!!! Podczas pracy z kosami bocznymi nie mogę zwiększyć obrotów nagarniacza. Przycisk jest sprawny.  Czym to może być spowodowane? 
    • Przez angelikagrzymala123
      Witajcie. Mam problem z hederem varifeed , który podczas pracy sam się wysuwa.  Co może być przyczyną? 
    • Przez Solar1991
      Witam
      Mam problem jak w temacie z młocarnia .Nie załącza napedów brak jakiejkolwiek reakcji na przyciski.Bezpieczniki całe i przekaźniki też sprawdzone .Pytanie do kolegów czy posiadacie plany elektryczne do tego kombajnu??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v