Skocz do zawartości

Nie załącza się blokada tylnego mostu w Massey Ferguson


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam taki problem z Massey Ferguson 3115 podczas orki zaczęło coś stukać w blokadzie tylnego mostu i zaczęła przerywać blokada okazało się że kabelek od czujnika trzymał się na jednej nitce załączyłem kabel jak potrzeba i ciągnik ciągnie na 3 koła a  nie załącza tyłu co mogło się stać? wszystko poza tym chodzi bez zarzutu

Opublikowano

Możliwe, że ten kabelek co się prawie urwał, mógł zwierać do masy i przez to blokował tylny most. Sprawdz czujnik bo moze byc padniety pomimo tego ze kabelek poprawiłeś. Inna opcja jest taka, ze mechanicznie jest coś uszkodzone, ale w tym przypadku to nie pomogę.

  • Thanks 1
Opublikowano

A tam jest czujnik załączenia blokady, jako oddzielny czujnik?

Blokada przedniego i tylnego mostu jest załączana przez ten sam elektrozawór. Bodaj trzeci od góry w rzędzie elektrozaworów. na jego wysokości jest trójnik gdzie jeden przewód idzie do przedniego mostu a drugi do tylnego. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Czujnik jest ok bo 3 koła ciagnie tylko jedno czwarte nie  a nie mogło się tam coś zapowietrzyc?? Bo brakło mi wtedy kierowania a jak zrobiłem ten kabelek to wszystko ok

Opublikowano

Jaki czujnik o czym Ty mówisz? Gdzie wypatrzyłeś ten czujnik?

Jeżeli miałeś urwany kabel od cewki elektrozaworu, to prąd na cewce mógł być mniejszy i część mechaniczna zaworu nie otwierała się do końca. W tym przpadku część leju z magistrali kierowana była na przelew a ciśnienie nie dopchało do końca siłownika sprzęgła blokady. Przeskakiwało sprzęgło. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Tak bo jak czujnik nie daje sygnału do kompa że jest ok to komp nie załączy funkcji blokada wom i napęd tylko czemu ci kontrolka się nie świeciła. Przy włączonej blokadzie nie ma opcji żeby brało 3 koła jedynie jak półoś albo frezy gdzieś padły chyba że któreś z przednich kół to jeszcze zwolnica wchodzi w grę inaczej musi ciągnąć na 4

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v