Skocz do zawartości

Ciezko wchodza biegi, ciagnie do przodu na sprzegle.


Cassius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moze ktos mial podobny problem i cos podpowie. Ciagnik to John Deere 6520 ze skrzynia Power Quad Plus. Problem polega na tym ze na zimnym bardzo ciezko wlaczyc bieg dzwignia A, B, C, D. Biegi  E i F da sie wcisnac. Na zgaszonym silniku lekko sie przelacza i gdy na zgaszonym wlacze np. bieg A i zapale silnik to traktor powoli jedzie do przodu pomimo wcisnietego sprzegla i dzwigni rewersu w polozeniu N. Gdy olej sie rozgrzeje problem ustaje i biegi w miare lekko sie przelacza dzwignia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie. Dodam tylko ze robilem pomiary cisnien na punktach pomiarowych REVERS FORWARD i zadnych anomalii nie zauwazylem, przy dzwigni rewersu w przod cisnienie rosnie na 14bar przy pozycji N cisnienie spada do 0 tak samo przy dzwigni w tyl cisnienie na REVERS rosnie do 14 a na N znowu spada do 0. Pomiary cisnien na 4 cwiartkach tez w porzadku. Skrzynia jest w ruchu i dlatego ciazko wcisnac niskie biegi, tylko co moze to powodowac? tarczki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda trochę tak jakby gęsty olej poruszał sprzęgłami. Np. u mnie w 1224 kiedy odpalam w zimne dni na gęstym oleju kręci się wom, pomimo że jest wyłączony. Jak się nagrzeje to przestaje. Dodam jeszcze że jestem w stanie go zatrzymać ręką.

Jaki to rocznik ciągnika?

Może trzeba zrobić kalibrację skrzyni i sprzęgła? Producenci ciągników każą kalibrować nawet po każdej wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak podobny efekt, jednak tutaj problem jest zupelnie gdzie indziej. Znajomy serwisant poradzil ze problem moze byc w zaworze nadmiarowym chlodzenia (cooler relief valve)  mowi ze podobno czesta usterka w PQ, ze sie zacina i napelnia sprzeglo przez co delikatnie ciagnie. Sprawdzilem cisnienie i jest tam 0 bar wiec to raczej nie to. Sprawdzilem rowniez Lube relief valve i jest okolo 1bar czyli ok. Zdjalem dekiel zaworowy z przodu skrzyni i zaden zawor nie jest zaciety - wizualnie sa ok. Wiec zostaje wyciagac skrzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu okazuje sie ze wszystkie tarczki sa w b.dobrym stanie ale wydarty jest kosz ukladu planetarnego okolo 3mm prawdopodobnie przez brak podkladki oporowej z tworzywa. Sa tez delikatne dolki na "choince" wewnatrz sprzegla glownego ale mysle ze to nie powinien byc problem...? Czy wymieniac?

271300211_3084662815129820_4007441163897165879_n.jpg

271435321_1608263922843308_7449512662352412411_n.jpg

271661491_451711193354745_4395624414142542724_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzieje sie to samo w 6620 od kiedy zakupiłem ciagnik w 2013 roku. Zimą tylko na biegu a zdarzy sie ze tak sie dzieje jak u kolegi ale z niewiedzy nie tykałem tego i dzis po 9 latach zrobilem nim 4500h i dalej sie tak samo dzieje i dalej nie ruszam badziewia jak nic nie pogorszylo sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dołu skrzyni powinien być korek bodajże na klucz 22 lub 24 i obok napis „COOL” czyli chłodzenie sprzęgła i tam są te cztery sprężynki i zaworek. Tak to jest kolego z internetowymi fachowcami wymieniłeś tą zębatkę nie potrzebnie, można na niej było zrobić jeszcze z 10 tys mtg.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod ten temat. Mam podobny problem w 6900 na POWRQUAD z 1997r. Na zimnym oleju nie mogę wrzucić zakresu A, B i traktor się toczy na rewersie w pozycji N. Gdy olej się rozgrzej to problem nie występuje. Dodatkowo rewers do przodu działa bardzo płynnie, jednak do tyłu przełącza się zbyt gwałtownie. Ktoś pomoże? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adam6920
      Witam,
      mam problem z ciągnikiem 6920S (skrzynia autopower) 2004r. Po zatrzymaniu ciągnika i przełączeniu rewersu na P, zaczyna piszczeć alarm i wyświetla się błąd: UIC 305015.11 (Blokada postojowa nie włącza się). Podczas wolnego toczenia się ciągnika, po wrzuceniu P, ciągnik tak jakby reagował na zatrzymanie i czuć takie zatrzymanie. Miał ktoś taki przypadek?
    • Przez PITER13
      Mam problem z John Deerem 6920 - ciągnik jednego dnia bez problemu pracował w gruberze, drugiego dnia podczas pracy wkręcał się tylko do 1900 obr/min a trzeciego dnia już nie chciał wogole odpalić. Akumulator i rozrusznik kręciły bez problemu, sprawdzony sterownik silnika jest ok. Pytanie czy ktoś zetknął się kiedyś z takim problemem? Gdzie szukać problemu - może pompa paliwa, wtryski albo jakiś czujnik obrotów?
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez mlyn
      Witam, mam problem z john deere 6820 powerquad 42/h, a mianowicie rozłącza jazdę w trakcie poruszania się. 
      Po przełączeniu rewersu na Neutral i znów w tryb jazdy, jazda powraca, nie ma reguły czy zimny czy ciepły dzieje się to samo. Czym może być to spowodowane? Miał ktoś podobnie? 
    • Przez ZETOR_5320
      Witam mam problem z ciągnikiem john deere 6620 z 2003 ciągnik pracuje normalnie lecz niestety po paru minutach wywala błąd ECU:
      -Crankshaft speed out of specification by a wide margin
      -injection pump initiates engine protection 
      -fuel derate
      Po czym silnik pracuje ale traci całkowicie moc ledwo reaguje na gaz w czym może być problem? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v