Skocz do zawartości

Ursus- jak pomalowac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam w planach pomalować mój ciągnik. A dokładnie silnik + karoseria. Tylko mam teraz kilka pytań :

 

1. Czym najlepiej wyczyścić silnik aby lakier w przyszłości nie odpadał ?

2. Jakiego lakieru użyć do malowania silnika a jakiego do malowania karoserii. Nitro czy olejny lakier ?

3. Przy jakiej temperaturze powietrza najlepiej go malować ?

 

Dziękuje i Pozdrawiam :huh: :(

Opublikowano

najlepiej na silnik to myjka pozniej podklad i farba chloro kauczukowa

na karoserie to normalnie tylko nigdy w zyciu olejna bo po 2 latach wyblaknie najlepiej renowacyjna cos koszt okolo 50zl za 1l zalezy od koloru

Opublikowano

koledzy malowali klientowi c-330 ale malowali go latem-co do temperatur trzeba się trzymać temperatur podanych przez producenta farby, ale jeśli będziesz malował lakierem renowacyjnym to nawet 5-10 stopni może być ale jak zamiast odpowiedniego dla renowacji rozcieńczalnika użyjesz rozpuszczalnika nitro-wiem bo malowaliśmy tak kiedyś auto i jak lakiernik zobaczył,że jest zimno w garażu(była to zima) zamiast rozcieńczalnika do wyrobów ftalowych użył nitro bo szybciej odparowuje i utwardzacz działa w miarę normalnie

Opublikowano

Silnik najlepiej wyczyścić myjką wysokociśnieniową na gorącą wodę. Karoserie tak samo. Jeszcze lepiej byłoby wszystkie blachy przejechać papierem ściernym (najlepiej do czystej blachy, ale to by zajęło za dużo czasu). Co so silnika to nie wiem jakiej farby użyć, ale jeśli chodzi o karoserie to najlepiej dać podkład a potem jakiś autorenolak (nigdy olejną!) najlepiej 2 warstwy (cienko, aby nie porobiły się zacieki).

Opublikowano

Ja myłem myjką ciśnieniową, na ciepłą wode.(przy silnych zabrudzeniach możesz dodatkowo użyć środka do mycia silnika ) Odtłuszczałem pożądnie i malowałem farbą renowacyją, i nie nażekam. Nie maluj zwykłą olejną bo może zejść po kontakcje z paliwem;/

Opublikowano
można sodą a można też krecikiem (takim do odtykania rur od zlewozmywu!) też go z wodą rozrobic i polac tylko lepiej na oczy uwarzać!!! :)

 

Głównym składnikiem jest tam właśnie soda kaustyczna.

A uważać to trzeba na wszystko,nie tylko na oczy, bo to świństwo jest żrące i można się poparzyć. Poza tym soda niszczy gumowe elementy(kruszeją) i najlepiej stosować tylko w najbardziej zatłuszczonych miejscach.

Opublikowano

nie no nie bede robił z niego merca zrobie tak bo akurat takie farby mam w domu:

maska - czerwień meksykanska

błotniki - czerwień meksykanska

tur - czarny

mocowania lamp na błotnikach - czarny

a silnik - kolor rodowity czyli co gdzie niegdzie widac szary ale głownie to tam jest smar a nie mam mozliwosci zeby ciągnik odstawic do garazu i go odpicowac a po takim 6 godzinnym odswierzeniu juz jest lepiej

Opublikowano

felgi- srebrny

błotniki, maska- czerwień meksykańska

kabina i przednia atrapa- srebrna

a silnik na czarno

i możesz pomalować śruby od kół na czerwono

albo pomaluj na lampo u nas jeździ jeden taki i nawet ładnie to wygląda

 

zrobisz jak będziesz chciał :(

Opublikowano

w mnie i tak orginalne barwy zostały utracone bo najpierw była zółta pózniej pomaranczowa , zielona niebieska ,jeszcze inny odcien niebieskiego i na końcu czerwony z którego mało co zostało na błotnikach tylko był czerony ale maska po przejsciach

Opublikowano

uuuu w takiej sytuacji to dobre mycie z czyszczeniem. szpachla gdzie trzeba, dobra podkladówka i dac jej czas wyschnąć (bez zacieków jak pisali koledzy wyzej) a pozniej co chcesz

 

PS: ja myslę od kilku miesięcy swego 10145 przemalować na niebiesko/błękitno :(

Opublikowano
dobrej jakości lakier samochodowy :)

Orleans blue pearl Hondy :) na C-360 będzie wyglądać kozacko :(

 

Jak malowałem MF 255 to na blachy dałem meksykańską czerwień, a na korpus i koła poszedł szary (teraz żałuje że nie srebrny, wyglądałby dużo lepiej). Najgorzej jest z malowaniem zasyfionych części których nie da sie w 100% wyczyścic i odtłuścić, potem odpada farba i jeśli pod spodem był inny kolor to nieciekawie to wygląda. Dlatego najlepiej dać coś podobnego jak było. Co do kolorystycznych eksperymentów to szybko sie nudzą, więc nie szalałbym tylko zrobił możliwie klasycznie.

Opublikowano

ja bym pomalowal maske i blotniki na ciemny czerwony, felgi na srebrno kabine na czarno i sróby od kól na czarno :) no i obciazniki tez bym na czarno z przodu :( pozdro jak pomalujesz wrzuc jakies fotki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v