Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jak powinien poprawnie być podłączony amperomierz w Ursusie C-385. Ja mam podłączony tak jak na rys.1, a wydaje mi się, że powinien być podłączony tak jak na rys.2 ponieważ teraz cały prąd ładowania d płynie przez stacyjkę, przez co szybciej wypalają się w niej styki. Mam rację??? Amperomierz podłączał elektryk, więc nie jestem pewien.

 

a22b2bd94014c762m.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żaden z tych sposobów nie jest prawidłowy. W takim układzie amperomierz nie będzie pokazywał czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany. Zamieszczam poprawiony schemat podłączenia. Link.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jaki bezpiecznik? Przeczytałeś chociaż czego dotyczy ten temat? "X" oznacza połączenie, które należy usunąć.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. To, że stacyjka ma podłączona do alternatora, to wiem, tylko, że się zapędziłem i odwrotnie narysowałem. Alternator miał być w miejscu akumulatora a akumulator w miejscu alternatora, a stacyjka pomiędzy alternatorem i amperomierzem i tak obecnie jest podłączone i wskazuje mi poprawnie czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany. Chodziło mi tylko o umiejscowienie stacyjki, które muszę zmienić, ponieważ obecnie prąd z alternatora do akumulatorów płynie przez stacyjkę, a poz atym wszystko mam poprawnie podłączone.

oto poprawiony schemat. Mam obecnie podłączone jak na rys.1, a ma być jak na rys.2

e80c6ac98e9c4d8dm.jpg

Opublikowano

Kolego @asharot jak już pisałem, co potwierdzili inni podłączenie na rys.1 jest niepoprawne, ponieważ wszystki prąd wytwarzany przez alternator, którym ładowane są akumulatory płynie przez stacyjkę.

Tylko podłączenie na rys.2 jest poprawne

Opublikowano

Moja wypowiedź dotyczyła zdjęcia w poście nr. #7

 

@wierzba1272 Wyjaśnij mi w jaki sposób prąd może płynąć przez stacyjkę skoro przewód jest podłączony do zacisków nr30 a zacisk ten nie jest w żaden sposób rozdzielony wewnątrz stacyjki? ;)

Zacisk ten posiada możliwość przykręcenia dwóch przewodów.

Jest to zrobione właśnie do amperomierza,bo trudno było by włożyć w jeden pin dwa przewody 4mm2.

Na rysunku nr2 jest to zrobione "nie fachowo" ponieważ trzeba będzie rozciąć główny przewód i pewnie jakoś go tam zaizolować,a po co?

Fachowo można założyć końcówkę oczkową i przewód od stacyjki podpiąć do zacisku amperomierza po stronie alternatora,ale to już musi być inny schemat od tego jak na rysunku nr2.

Moim zdaniem prąd na rysunku nr1 nie płynie przez stacyjkę a jedynie dochodzi do zacisku nr30 a dalej do odbiorników.

Mam wrażenie że jeden z zacisków pomylił ci się z zaciskiem nr15.

Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Opublikowano

@asharot

No niby pin 30 nie jest rozdzielony, ale z tego co pamiętam, to widziałem, że na stacyjce pisało, że maksymalny prąd płynący przez nie może wynosić 20A, a alternator ma wydajność 44A

Z podłączeniem nie ma problemu, na rysunku może i wygląda, tak jakby przewód z alternatora trzeba rozciąć, ale chodziło mi tylko o umiejscowienie stacyjki, która ma być za amperomierzem, a nie między amperomierzem a alternatorem. Podłączenie nie sprawia żadnego problemu. Stacyjkę podłączamy pod styk + amperomierza za pomocą przewodu z konektorem oczkowym. Pod ten sam styk (+) amperomierza podłączmy także przewód z alternatora. Pod styk - amperomierza podłączmy przewód z akumulatorów.

Opublikowano

Określenie maksymalny prąd płynący przez stacyjkę dotyczy raczej wewnętrznych połaczeń w stacyjce z zaciskiem nr30.

Czym gorszej jakości stacyjka tym szybciej wypalą sie styki.

Opublikowano

Określenie maksymalny prąd płynący przez stacyjkę dotyczy raczej wewnętrznych połaczeń w stacyjce z zaciskiem nr30.

Czym gorszej jakości stacyjka tym szybciej wypalą sie styki.

No może i dotyczy to połączeń zacisku 30 z innymi zaciskami. Nie wiem, więc nic nie mówię.

 

A tak wogóle to jakich firm polecacie stacyjki? Widziałem na Allegro stacyjki firmy granit, stosował je ktoś? Co sądzicie o tych sprzedawanych w sklepach Grene?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokłdnie. Na razie na chińskich podróbach nie spotkałem napisu MADE IN POLAND, i właśnie po tym można rozpaznać produkt z Lublina. Chociaż chińczycy nr katalogowy wybijają identyczny.

Opublikowano

Czasami da się też starą stacyjkę zregenerować, wystarczy ją rozebrać dokładnie przeczyścić styki i lekko dogiąć styki 30 i 15 tak aby miały pewne połączenie po wciśnięciu kluczyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v