Skocz do zawartości

T5 3.4l przybywanie oleju


dawidpl

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, Mechanikrafal napisał:

Niestety to jest przypadłość silnIków z dpf czyli podnoszenie się stanu oleju silnikowego poprzez rozcieńczanie go olejem napędowym. Najlepiej olej wymienić tym bardziej że przebieg na tym oleju wynosi aż 200 mtg. 

 

A jakim sposobem dostaje się do oleju ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdBlue przede wszystkim niema kontaktu z silnikiem tylko z układem wydechowym. Ja akurat użytkuję ciężarówkę z DPF i AdBlue i od nowego a ma już niespełna 9tys motogodzin do tej pory ani razu nie było potrzebne wypalanie DPF ani żadnych problemów z mocznikiem, tylko że trzeba przestrzegać paru zasad żeby nie było z tym problemów tj po odpaleniu rozgrzanie przed pracą, praca na optymalnych obrotach, regularne wymiany oleju i studzenie silnika przed zgaszeniem no i czystość płynów. Ale jak są takie przypadki gdzie ciągnik nie zna obrotów powyżej 1600 bo szkoda wachy albo odpalanie i gaszenie co chwila to czasem może być tak, że olej idzie przez pierścienie do komory powoli, później niedopalony w wydech, zapycha pdf ten chce się regenerować i tak zaczyna się wszystko kotłować. Nie mówię że u autora tak jest ale znam takie przypadki z własnego otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pracach ciągnik nie przekracza najczęściej 1400obrotów. Myślę nad kupnem nowego i ten przeważnie chodziłby na 1000 max 1200 obrotów. Tylko dojazd do pola to 1800 może 2000 obrotów.

Producent powinien sobie zdawać sprawę w jakich pracach taki ciągnik sadowniczy robi I jakich parametrów potrzebuje.

 

I co w takim wypadku?

Maksymalny moment obrotowy w przedziale 1200-1400 obrotów a później to tylko zwiększznie spalania. To po co ta ekologia skoro musi spalić dużo więcej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krajowy teraz w maks w godziny się sprzedaje. Biorà sąsiedzi albo handlarze w ciemno.

Roller nie jest sadownikiem.

No i chciałem wymienić stary na nowy.

W środę byłem obejrzeć ostatni egzemplarz nh z katalizatorem bez dpf, ale trochę za ciasny. Dziś pewnie już go nie ma.

 

3 minuty temu, sadek9 napisał:

Myślę że biorą to pod uwagę, i ten zakres powinien być ok. Napewno DPF lubi być wygrzany tak na moje oko to jest najważniejsze, aby jak najmniej odpalania i gaszenia jak czasem ludzie to potrafią. do tego pilnować płynów i filtrów i powinno być Ok.

Niby jak pytam dilerów yo twierdzą że przy 1200 obr już się wypala tylko czy nie mówią tego co chcę usłyszeć?

Jeden tylko odpowiedział mi na pytanie co robić po gwarancji - oczywiście wyciąć. Tylko pytanie kiedy stacje diagnostyczne się za to wezmą

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Agrest napisał:

Niby jak pytam dilerów yo twierdzą że przy 1200 obr już się wypala tylko czy nie mówią tego co chcę usłyszeć?

Jeszcze jest kwestia obciążenia silnika bo nawet jeśli ciągnik pracuje z niedużymi prędkościami obrotowymi ale jest mocno obciążony to temperatura spalin będzie wysoka i dpf będzie rzadko wypalany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto czasem odwala mi numer że włącza wypalanie przy ujemnej temperaturze po 5minutach od uruchomienia. Jak się połapię to pojeźdżę do wypalenia, ale nie zawsze.

 

Przed chwilą, Tomasz0611 napisał:

 Najlepiej zamontować sobie dodatkową lampkę sygnalizującą wypalanie DPF i nie ma problemów.

Niby teraz są kontrolki od wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemek28_28 napisał:

W jd mam dpf  intak nie podnosi mi sie  stan oleju. Moze jakaś wada?

Może akurat tyle tej ropy ci dolewa ile silnik oleju "bierze", i się poziom cały czas utrzymuje

59 minut temu, mariusz4321 napisał:

 Znajomy opowiadał, że teraz duże ssanie jest lampa i rollery. Jak szukał takiego to potrafiły schodzić w dniu dodania ogłoszenia.

Na te modele zawsze był zbyt, nie tylko teraz

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na przeglądzie to niby od września czy tam czerwca wchodzą te przepisy ze zdjęciami itd ale już kilka razy miały wejść a przeglądy nadal robią tak jak dawniej. Co do sprawdzenia DPF to po samym smrodzie z rury czuć z daleka jak niema DPF kolejna sprawa że napewno da się sprawdzić sprawność. Do ciężarówek też się nie czepiali długi czas a jak weszła zmiana przepisów to nagle emulatory do śmieci, naprawy wydechów i wszystko żeby wrócić do fabrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Agrest napisał:

U mnie w pracach ciągnik nie przekracza najczęściej 1400obrotów. Myślę nad kupnem nowego i ten przeważnie chodziłby na 1000 max 1200 obrotów. Tylko dojazd do pola to 1800 może 2000 obrotów.

Producent powinien sobie zdawać sprawę w jakich pracach taki ciągnik sadowniczy robi I jakich parametrów potrzebuje.

 

I co w takim wypadku?

Maksymalny moment obrotowy w przedziale 1200-1400 obrotów a później to tylko zwiększznie spalania. To po co ta ekologia skoro musi spalić dużo więcej?

 

Jeżeli w pracy z niskimi obrotami  zdążają sie interwały pracy na 1500+obr/min np. dojazdy do pola lub raz na jakiś czas np głębosz i praca na wyższych obrotach nie raczej nie będzie z tym problemu, producent to przewidział. Ciągniki rolnicze też nie zawsze pracują na wysokich obrotach (opryskiwacz, nawozy) i jakoś to działa.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak jest u nas w porzeczkach.

Belka herbicydowa 900obrotów, opryskiwacz rozdrabniacz do 1400, kombajn do 1200.

Jedynie dojazd to dostaje w pipę, choć ja po polnych nid poszaleję, Ty asfaltem to trochę pogonisz.

 

 A jeszcze komp musi chcieć akurat wówczas go wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kuba01x
      Witam. Ciągnik ma problem z podnoszeniem agregatu talerzowego z siewnikiem. Z pustym siewnikiem podnosi do końca, ale pompa pracuje jeszcze ze 2-3 sekundy. Z pełnym siewnikiem podnosi do 90%, ale gdy ruszę ciągnikiem do przodu, to wtedy podniesie do 96-98%, a czasem nawet do 100%. 
      Problem pojawił się po przypadkowym zgaśnięciu ciągnika na polu. Przez jakiś czas ciągle pracowała pompa hydrauliczna, nawet gdy podnośnik był opuszczony. Później pozostał tylko problem z podnoszeniem. 
    • Przez Xmonsters2015
      Mam taki problem gdy załączę światła z przód to automatycznie pokazuje ze mam długie a wgl się nie palą ani krótkie ani długie i tylko ze długie niby pokazuje na wyświetlaczu ale i tak się nie palą żadne co może być ? ciągnik new holland t 5040 2011r
    • Przez _Mechanic
      Po załączeniu wom słychać chrobotanie  z okolic womu. Dźwięk jakby koła zębate pracowały na sucho.  Jest to model z załączaniem elektrohydraulicznym. Nie mam znaczenia na jaką prędkość ustawię 540 czy 700.  Czasami zacznie zgrzytać a wałek się nie kręci,  muszę przełączyć między obrotami 540 na 700. 
      Po wyłączeniu wom hałas ustaje, ale dziś zacząłem się temu przyglądać i gdy zaczynam jechać pojawia się też to chrobotanie. Po zatrzymaniu ustaje. Wciskanie sprzęgła nic nie zmienia. 
      Może ktoś z was miał podobny problem? 
    • Przez MiniMe
      Witam
      Jest to mój pierwszy post i jeżeli napisałem w niewłaściwym miejscu proszę o przeniesienie.
       
      Problem z ciągnikiem new Holland tl 90 mojego wujka, otóż podczas zapiętego przedniego napędu i wyjazdu pod górę bez obciążenia przednie koła szarpią. Traktor rok temu był na serwisie przedniego zawieszenia/napędu jednak większość czasu stał i dopiero niedawno to zauważyliśmy. Cofając pod wzniesienie nie ma tego problemu.
      Dodaje filmik na YT na którym dobrze widać szarpanie kół.
      https://youtu.be/xhUln87HBmg?si=ZtpdkLVKfo0AIcL8
      Pozdrawiam 
      Dawid 
    • Przez _Mechanic
      Szukam schematy elektrycznego do NH TL90, pomoże kto?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v